Stichting Heartcry

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Stichting Heartcry

Bericht door samanthi »

Luther schreef:
henriët schreef:
Luther schreef:Misschien kunnen we een reformatorische variant oprichten met de naam 'Gij daar'! :OO3
Dat snap ik niet. Ik meen in een posting van je gelezen te hebben, dat je de plaatselijke kerken juist zelf actief wilt laten zijn ri de jeugd, dan is er een refo variant niet nodig. Maar dient elke gemeente activiteiten voor hun jeugd te organiseren...
Dat laatste zeker. Verder ben ik niet tegen interkerkelijke jongerenbijeenkomsten, maar niet in plaats van de eigen erediensten op zondag.
Vroeger had je de SRB met een interkerkelijke raad van toezicht. Dat functioneerde prima. Waarom dat ter ziele is gegaan, weet ik niet.
Helaas werd daar ook voor gewaarschuwd, vanaf sommige kansels, niet is refoland vreemd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Luther »

samanthi schreef:Helaas werd daar ook voor gewaarschuwd, vanaf sommige kansels, niet is refoland vreemd.
Oh echt? Nee, dat wist ik niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Orchidee »

Ik vond daar niets aan
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Ik vond daar niets aan Afbeelding
Huh, want?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Orchidee »

Dat sfeertje alleen al en de popiejopies die het voor het zeggen hadden, brrr
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Stichting Heartcry

Bericht door windorgel »

Ik kan me juist nog heel waardevolle avonden herinneren van de SRB, vooral de lezingen van ds W.J. Karels over de christenreis en de heilige oorlog staan me bij.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stichting Heartcry

Bericht door -DIA- »

windorgel schreef:Ik kan me juist nog heel waardevolle avonden herinneren van de SRB, vooral de lezingen van ds W.J. Karels over de christenreis en de heilige oorlog staan me bij.
Worden er geen SRB avonden meer gehouden? Omdat ik mezelf moeilijk meer bij de jongeren kan rekenen, is me dat wellicht ontgaan.
Ik herinner me soms wel positievere reacties over deze avonden dan b.v. Heart Cry enz.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Stichting Heartcry

Bericht door samanthi »

Luther schreef:
samanthi schreef:Helaas werd daar ook voor gewaarschuwd, vanaf sommige kansels, niet is refoland vreemd.
Oh echt? Nee, dat wist ik niet.
Ja dat zijn net zulke waarschuwingen als bijvoorbeeld voor de Bijbel met uitleg, ik heb zo het idee dat ze het monopoly in handen willen houden oid.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Paal
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:08

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Paal »

Luther schreef:
samanthi schreef:Helaas werd daar ook voor gewaarschuwd, vanaf sommige kansels, niet is refoland vreemd.
Oh echt? Nee, dat wist ik niet.
Nee, dat was tegen de SRA
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Stichting Heartcry

Bericht door samanthi »

Paal schreef:
Luther schreef:
samanthi schreef:Helaas werd daar ook voor gewaarschuwd, vanaf sommige kansels, niet is refoland vreemd.
Oh echt? Nee, dat wist ik niet.
Nee, dat was tegen de SRA
Ook tegen SRB het was niet nodig dat er naast de reguliere kerkdiensten avonden werden georganiseerd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Isala »

Luther schreef:Vroeger had je de SRB met een interkerkelijke raad van toezicht. Dat functioneerde prima. Waarom dat ter ziele is gegaan, weet ik niet.
Wegens erg teruglopende bezoekers aantallen. Ze zijn gestopt eind november 2009.
De jongeren avonden (Gorinchem, Hoornaar, Nijkerk) hadden veel bezoekers weggetrokken.
Hora est!
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Stichting Heartcry

Bericht door freek »

Isala schreef:
Luther schreef:Vroeger had je de SRB met een interkerkelijke raad van toezicht. Dat functioneerde prima. Waarom dat ter ziele is gegaan, weet ik niet.
Wegens erg teruglopende bezoekers aantallen. Ze zijn gestopt eind november 2009.
De jongeren avonden (Gorinchem, Hoornaar, Nijkerk) hadden veel bezoekers weggetrokken.
Dat liken me twee soorten bijeenkomsten voor twee verschillende typen mensen. Geloof niet dat dat zo concurrerend was. Denk eerder dat de nieuwe initiatieven (Jijdaar, Heartcry, kerkelijk gebonden avonden) gingen concurreren.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Isala »

freek schreef:Dat liken me twee soorten bijeenkomsten voor twee verschillende typen mensen. Geloof niet dat dat zo concurrerend was. Denk eerder dat de nieuwe initiatieven (Jijdaar, Heartcry, kerkelijk gebonden avonden) gingen concurreren.
Voordat de SRA erbij kwam op zaterdagavond, nam het bezoekersaantal al gestaag af, met name door bovengenoemde avonden.
Die avonden hadden wel degelijk invloed op de SRB-bezoekersaantallen. Er werd een keuze gemaakt waar men naar toe ging, die keuze was er in het begin van de SRB veel minder, toen was het aanbod van jongerenavonden veel kleiner.
Daarnaast was er nog een bestuursprobleem binnen de SRB.
Hora est!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Stichting Heartcry

Bericht door parsifal »

freek schreef:
Dat liken me ....
Te veel facebook? :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Stichting Heartcry

Bericht door freek »

parsifal schreef:
freek schreef:
Dat liken me ....
Te veel facebook? :)
Haha, nee, automatische instellingen die ik niet gewijzigd krijg :(
Plaats reactie