Zomertijd

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: zomertijd

Bericht door eilander »

Ik vind het altijd wel fijn: langer licht 's avonds!
Problemen ondervind ik in het geheel niet, ik vind het heel bijzonder om te lezen dat sommige mensen er maanden voor nodig hebben. Dan vraag ik me af: is dat er één? Zijn dat er 100? Of 10.000? Ik kan me er niet eens iets bij voorstellen, met een weekje zou dat toch wel over moeten zijn denk ik in al mijn naïviteit...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: zomertijd

Bericht door Dodo »

Onze oudste was als kind finaal uit zijn ritme als de zomertijd inging. Hij kon weken lang niet in slaap komen 's avonds.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: zomertijd

Bericht door -DIA- »

Mensen die op een vaste tijd bepaalde medicijnen moeten innemen, voor wie het wel op een uurtje aankomt, kunnen zeker wel problemen ondervinden met dat gedraai van de klok.
Ik heb er in het verleden zelf mee te maken gehad. Het is overigens, zo leerde de praktijk, makkelijker te doen om van de winter- naar de zomertijd over te schakelen dan andersom.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: zomertijd

Bericht door Mara »

eilander schreef:ik vind het heel bijzonder om te lezen dat sommige mensen er maanden voor nodig hebben. Dan vraag ik me af: is dat er één? Zijn dat er 100? Of 10.000? Ik kan me er niet eens iets bij voorstellen, met een weekje zou dat toch wel over moeten zijn denk ik in al mijn naïviteit...
Ik vind het ook een beetje vaag, want zitten daar mensen bij die nooit een vakantie daarom boeken naar een heel ver land? Dan heb je meer tijdverschil opgelopen in een dag.
Bij een uur heb je niet echt een jetlag.
Dodo schreef:Onze oudste was als kind finaal uit zijn ritme als de zomertijd inging. Hij kon weken lang niet in slaap komen 's avonds.
Dat had ik hier ook wel hoor, want als ze dan naar bed gingen scheen de zon nog volop.
Wij zijn hier sowieso allemaal avondmensen, s'avonds er niet in te branden, s'ochtends moeite, maar okay, omdat het moet. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wilg
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2016, 10:07

Re: zomertijd

Bericht door Wilg »

Last heb ik er persoonlijk niet van, als ik mijn bed zie slaap ik zo ongeveer.
Echter als er een stemming plaats zou vinden zal ik tegen de zomer/ winter tijd zijn en gewoon 1 tijd kiezen.
Het voelt mij wat tegen natuurlijk aan om de klok te verzetten, waarom niet gewoon leven naar de natuur?

Onze kinderen van 3 en 2 jaar zijn sinds de klok in oktober verzet is i.p.v. 7 uur elke dag +/- 6 uur wakker.
Nu hopen we dat ze vanaf zondag gewoon weer tot 7 uur 'uitslapen'.. :D
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: zomertijd

Bericht door Terri »

'Wintertijd' is de normale tijd.
Met name de ochtenden vind ik een ramp en nee, ik ben er ook geheel niet blij mee.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: zomertijd

Bericht door refo »

Wat mij betreft schaffen we de wintertijd af.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: zomertijd

Bericht door DDD »

Ik zie niet het voordeel van de wisseling in tijd. Maar het zou fijn zijn als het ´s ochtends wat langer donker is. Dus wat dat betreft ben ik een voorstander van standaard de zomertijd.

Ik heb altijd wel last van de wisseling, vooral als ik in de week nadat de klok vooruit is gegaan vroeg uit bed moet. En ook omdat ik in de wintertijd steeds honger heb een uur voordat ik kan eten. Voor het overige wen ik er langzaam aan. Zolang je geen wekker zet, kan de wisseling van de tijd op zich niet zoveel kwaad. Maar veel mensen moeten op vaste tijden werken, en dan lijkt het mij heel erg vervelend.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: zomertijd

Bericht door Bert Mulder »

er is hier een wet voorstel om zomertijd af te schaffen..

http://www.huffingtonpost.ca/2017/03/14 ... 70452.html
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: zomertijd

Bericht door Hendrikus »

Ik heb er gelukkig totaal geen last van. Als frequent Engelandganger moet ik regelmatig de klok een uurtje terugdraaien en dan weer vooruit. Vanavond nog weer een uurtje verder vooruit, OK. Iets korter nachtje, maar vanaf morgen 's avond lekker lang licht. Prima, kunnen we buiten koffiedrinken :super
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: zomertijd

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:Ik heb er gelukkig totaal geen last van. Als frequent Engelandganger moet ik regelmatig de klok een uurtje terugdraaien en dan weer vooruit. Vanavond nog weer een uurtje verder vooruit, OK. Iets korter nachtje, maar vanaf morgen 's avond lekker lang licht. Prima, kunnen we buiten koffiedrinken :super
Dat zal vanavond een bak warme snert gehuld in een dikke jas zijn zeker. :D
Gisteravond laat ontsnapte poes en het was echt berekoud.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: zomertijd

Bericht door dennis »

Ik ben een groot tegenstander van de zomertijd! Vermoeide mensen om me heen ...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: zomertijd

Bericht door Dodo »

Deze week is er gestemd in het Europese parlement over de afschaffing van de zomertijd. Ik heb niet gehoord wat de uitslag was. Iemand een idee?
Kunnen we meteen de rotonde nog eens doen van voor- en tegenstanders. Streep maar af op je bingokaart: aanstellerij, melkvee, de kinderen, hartaanvallen, lange zomeravonden, energiebesparing, bioritme, hebben ze niks beters te doen?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: zomertijd

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Deze week is er gestemd in het Europese parlement over de afschaffing van de zomertijd. Ik heb niet gehoord wat de uitslag was. Iemand een idee?
Kunnen we meteen de rotonde nog eens doen van voor- en tegenstanders. Streep maar af op je bingokaart: aanstellerij, melkvee, de kinderen, hartaanvallen, lange zomeravonden, energiebesparing, bioritme, hebben ze niks beters te doen?
Ik meen gelezen te hebben dat extra onderzoek nodig wordt geacht.
Er was nog geen meerderheid voor afschaffing.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: zomertijd

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:
Dodo schreef:Deze week is er gestemd in het Europese parlement over de afschaffing van de zomertijd. Ik heb niet gehoord wat de uitslag was. Iemand een idee?
Kunnen we meteen de rotonde nog eens doen van voor- en tegenstanders. Streep maar af op je bingokaart: aanstellerij, melkvee, de kinderen, hartaanvallen, lange zomeravonden, energiebesparing, bioritme, hebben ze niks beters te doen?
Ik meen gelezen te hebben dat extra onderzoek nodig wordt geacht.
Er was nog geen meerderheid voor afschaffing.
Jammer. Wat mij betreft meteen dit voorjaar al afschaffen. Maar dat was toch al niet gelukt, denk ik. Dat soort dingen gaat niet zo snel.
Plaats reactie