Zomertijd

refoma
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:37

Zomertijd

Bericht door refoma »

Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar de tijd op dit forum staat nog steeds op zomertijd, of blijft dat standaard zo? Ik ben deze zomer pas lid van rf geworden, dus weet niet hoe het `s winters gaat, hier...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: zomertijd

Bericht door Tiberius »

refoma schreef:Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar de tijd op dit forum staat nog steeds op zomertijd, of blijft dat standaard zo? Ik ben deze zomer pas lid van rf geworden, dus weet niet hoe het `s winters gaat, hier...
Dat kan je in je profiel instellen (rechtsboven "Gebruikerspaneel" en dan links "Foruminstellingen").
refoma
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:37

Re: zomertijd

Bericht door refoma »

:humhihi :humhihi :humhihi OOO, dat kon ik dus zelf doen.... sorry hoor, ik ben ook maar (donker)blond...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: zomertijd

Bericht door Orchidee »

Toch klopt er iets niet, als ik ingelogd ben heb ik de juiste tijd, als ik niet ingelogd ben zie je de zomertijd :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: zomertijd

Bericht door Willem »

Orchidee schreef:Toch klopt er iets niet, als ik ingelogd ben heb ik de juiste tijd, als ik niet ingelogd ben zie je de zomertijd :hum
T'is volgens mij ook fout. (op de server) ingsteld nog. Als je het zeker wilt weten even in de nacht van zo op zo na 12 checken of van zo op ma na 12 uur :slurp Dan merk je dat het niet alleen je eigen persoonlijke instelling is volgens mij.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: zomertijd

Bericht door Tiberius »

Ik denk dat het komt omdat de server op zondag uit staat.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: zomertijd

Bericht door Orchidee »

Tiberius schreef:Ik denk dat het komt omdat de server op zondag uit staat.
:nonnon hij staat bij jullie niet goed :fi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: zomertijd

Bericht door Willem »

Tiberius schreef:Ik denk dat het komt omdat de server op zondag uit staat.
Dat lijkt me niet. Dan is het zeker een andere server die aangeeft dat het zondag is en dat refoforum is gesloten.


ps. En bespaar me al die flauwe opmerkingen dat ik dat soort dingen helemaal niet behoor te weten, dat op zondag de mededeling komt dat het zondag is.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: zomertijd

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Toch klopt er iets niet, als ik ingelogd ben heb ik de juiste tijd, als ik niet ingelogd ben zie je de zomertijd :hum
Dat heb ik ook hoor Orchidee !
Of als ik inlog via het algemene account, ipv het mijne :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: zomertijd

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:
Tiberius schreef:Ik denk dat het komt omdat de server op zondag uit staat.
:nonnon hij staat bij jullie niet goed :fi
Wat is goed? Het hangt er maar net van af wat je eigen tijdzone is.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: zomertijd

Bericht door Willem »

Tiberius schreef:
Orchidee schreef:
Tiberius schreef:Ik denk dat het komt omdat de server op zondag uit staat.
:nonnon hij staat bij jullie niet goed :fi
Wat is goed? Het hangt er maar net van af wat je eigen tijdzone is.
Zo Tiberius, biecht dan maar eens op. In welke excotische negorijen is de RF webserver fysiek ondergebracht?
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: zomertijd

Bericht door Upquark »

www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: zomertijd

Bericht door Mara »

Gelezen op Rijnmond.nl:
De Actiegroep Stop de Zomertijd heeft donderdag 21.000 handtekeningen aangeboden bij het Europarlement in Brussel. Initiatiefnemer Anouk Verhaaff uit Rotterdam is een van de mensen die ernstig last heeft van het vooruit zetten van de klok.

"Ik voel me ontzettend moe. Het duurt maanden voor mijn lichaam zich aan de zomertijd heeft aangepast. En het blijkt wel dat er meer mensen zijn met dit probleem."

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het verzetten van de klok in zomer en winter niet goed is voor de gezondheid, zegt chronobioloog Bert van der Horst van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
==========
Je hoort steeds vaker bezwaren tegen het verzetten van de klok. En het is er al zo lang. Zelfs tussen de beide wereldoorlogen. Hoe zou het komen dat mensen er dan steeds slechter tegen kunnen blijkbaar?
Goed idee om een referendum over te houden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: zomertijd

Bericht door Dodo »

Ik zou er graag af willen. Het is alleen maar lastig.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4783
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: zomertijd

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mara schreef:Gelezen op Rijnmond.nl:
De Actiegroep Stop de Zomertijd heeft donderdag 21.000 handtekeningen aangeboden bij het Europarlement in Brussel. Initiatiefnemer Anouk Verhaaff uit Rotterdam is een van de mensen die ernstig last heeft van het vooruit zetten van de klok.

"Ik voel me ontzettend moe. Het duurt maanden voor mijn lichaam zich aan de zomertijd heeft aangepast. En het blijkt wel dat er meer mensen zijn met dit probleem."

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het verzetten van de klok in zomer en winter niet goed is voor de gezondheid, zegt chronobioloog Bert van der Horst van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
==========
Je hoort steeds vaker bezwaren tegen het verzetten van de klok. En het is er al zo lang. Zelfs tussen de beide wereldoorlogen. Hoe zou het komen dat mensen er dan steeds slechter tegen kunnen blijkbaar?
Goed idee om een referendum over te houden?
Er is ook al langere tijd discussie over het effect/voordeel ervan.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie