Prijzenoorlog op komst

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door Zita »

Letstalk schreef:De 4 supermarktketens met O'lacy gaan over op Perfect en Markant.
Ik dacht dat Jumbo nu het Jumbo-huismerk gaat voeren. Ik zie tenminste steeds meer Jumbo-producten verschijnen.[/quote]


Ik winkel ook regelmatig in Jumbo. Dat is me ook opgevallen. Ik vind het super op daar mijn boodschappen te halen.[/quote]
bij de Jumbo mag je alles wat 'op de datum' is gratis meenemen. Helaas geen Jumbo in de buurt :(
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door helma »

AH roept wel heel hard; maar ik heb al verschillende artikelen gezien die in prijs verhoogd zijn.
met de komst van het nieuwe basicmerk zijn er 'ongemerkt' ook gelijk wat prijzen naar boven gegaan.
Bijvoorbeeld de appelkoeken zijn meer dan 50 cent duurder dan voor de wisseling van euroshopper naar Basic!! :oO
Dan kan je andere prijzen wel weer verlagen ja....
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door Mara »

Dat heb ik ook gezien Helma. Vooral artikelen als A rla drinkyoghurt en bosvruchtenkarnemelk, kattenvoerzakjes, van die minder gangbare artikelen, zijn heel sneaky ineens een dubbeltje duurder. Ik bewaar vaak kassabonnen om te vergelijken, maar ook om na te gaan of die prijsdalingen wel kloppen. Mijn man gaat af en toe mee voor de weekendboodschappen en maakt er dan een sport van om het in de gaten te houden, uit en na te rekenen.
Voor schoonmaakspullen ga ik tegenwoordig naar de A ction. Gewoon een A merk, maar dan met een Italiaans etiket bijv, voor minder dan de helft!
En laatst moest ik even naar L idl en nam wat dagelijkse boodschappen mee. Een liter sensitive W5 afwas (en dat ruikt toch lekker :love ) ik geloof voor 79 cent als ik het me herinner. Net zo lang schuimend en werkend als de groene D.
De wasverzachter was geen succes, evenals de vaatwastabletten. :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door Eppo Gremdaat »

Het valt hier allemaal wel mee.... De Euro staat vandaag op BRL 2,93 Dat betekent dus dat hij nog steeds 'schommelt' maar nu naar beneden. Vorige week was het 1 op BRL 3,13.
Ik had inkt nodig voor mijn 4-kleurenprinter (EPSON125); we waren toch in Belem (ik had de jaarlijkse legalisatie nodigbij voor mijn pensioenuitkering), dus daarna naar 'SOL' (waar alles op gebied van printers, Ipads, etc., etc., te koop is). De 4 kleurtjes (blauw,zwart,geel en rood kostten per cassette BRL 35,15, totaal dus BRL 140,60; ik pinde en.... het kostte mij in Euro's dus E 47,83. Klein voorbeeldje.
Maar boodschappen - ook die gaan in prijs omhoog - worden ook duurder (vooral in de 'goedkope' buurtwinkeltjes met vader, moeder, dochter, etc. achter de kassa). Makkelijk als je toch iets nodig hebt, maar wel duurder in prijs. Maar eens in de week gaan we naar de super Yamada en daar zijn we wekeliijks zo'n BRL 280 kwijt.
Sinds kort is er een tweede 'big super' genaamd 'Lider. Prachtig allemaal, maar duurder dan onze 'Japanner'.
En 'wilt U zegels', dat kennen ze hier niet. Ze 'stunten' met de prijzen. En 's avonds tot 8 uur open. En op zondag. Maar dat is alles hier in dit katholieke- én protestantse Brasil.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ach... wij kunnen nog iedere dag eten. Drie keer zelfs. En ook nog tussendoortjes.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door Eppo Gremdaat »

JolandaOudshoorn schreef:
Wij kunnen nog iedere dag eten. Drie keer zelfs. En ook nog tussendoortjes.
Wij ook hoor. En je kent het gezegde: ' in klagen klagen gaan de dagen'
en:
'klagers geen nood, pochers geen brood'.
En natuurlijk zie je de grote armoe (soms) van de 'habenichts' op straat.
We zagen dat al in Nederland ook dat het steeds erger werd.
Hier is het erger natuurlijk. Er is hier geen zgn. Sociale Dienst en ook geen AOW, etc.
Gelukkig wonen we in een tropisch land, geen kachel, geen c.v.

En - ook hier geldt - drank maakt meer kapot dan je lief is......(en alcohol en drugs).

Gelukkig bestaat hier zoiets als 'Bolsa Familia' (heb ik - meen ik - over verteld). Een goede instelling, ook voor gepensioneerden :super
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door DDD »

Mara schreef:Dat heb ik ook gezien Helma. Vooral artikelen als A rla drinkyoghurt en bosvruchtenkarnemelk, kattenvoerzakjes, van die minder gangbare artikelen, zijn heel sneaky ineens een dubbeltje duurder. Ik bewaar vaak kassabonnen om te vergelijken, maar ook om na te gaan of die prijsdalingen wel kloppen. Mijn man gaat af en toe mee voor de weekendboodschappen en maakt er dan een sport van om het in de gaten te houden, uit en na te rekenen.
Voor schoonmaakspullen ga ik tegenwoordig naar de A ction. Gewoon een A merk, maar dan met een Italiaans etiket bijv, voor minder dan de helft!
En laatst moest ik even naar L idl en nam wat dagelijkse boodschappen mee. Een liter sensitive W5 afwas (en dat ruikt toch lekker :love ) ik geloof voor 79 cent als ik het me herinner. Net zo lang schuimend en werkend als de groene D.
De wasverzachter was geen succes, evenals de vaatwastabletten. :nonnon
Terwijl de vaatwastabletten van Lidl al jarenlang heel goed scoren in de tests van de consumentenbond...
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door JolandaOudshoorn »

DDD schreef:
Mara schreef:Dat heb ik ook gezien Helma. Vooral artikelen als A rla drinkyoghurt en bosvruchtenkarnemelk, kattenvoerzakjes, van die minder gangbare artikelen, zijn heel sneaky ineens een dubbeltje duurder. Ik bewaar vaak kassabonnen om te vergelijken, maar ook om na te gaan of die prijsdalingen wel kloppen. Mijn man gaat af en toe mee voor de weekendboodschappen en maakt er dan een sport van om het in de gaten te houden, uit en na te rekenen.
Voor schoonmaakspullen ga ik tegenwoordig naar de A ction. Gewoon een A merk, maar dan met een Italiaans etiket bijv, voor minder dan de helft!
En laatst moest ik even naar L idl en nam wat dagelijkse boodschappen mee. Een liter sensitive W5 afwas (en dat ruikt toch lekker :love ) ik geloof voor 79 cent als ik het me herinner. Net zo lang schuimend en werkend als de groene D.
De wasverzachter was geen succes, evenals de vaatwastabletten. :nonnon
Terwijl de vaatwastabletten van Lidl al jarenlang heel goed scoren in de tests van de consumentenbond...
Ik vind die vaatwastabletten prima :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3975
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Prijzenoorlog op komst

Bericht door Terri »

JolandaOudshoorn schreef:
DDD schreef:
Mara schreef:Dat heb ik ook gezien Helma. Vooral artikelen als A rla drinkyoghurt en bosvruchtenkarnemelk, kattenvoerzakjes, van die minder gangbare artikelen, zijn heel sneaky ineens een dubbeltje duurder. Ik bewaar vaak kassabonnen om te vergelijken, maar ook om na te gaan of die prijsdalingen wel kloppen. Mijn man gaat af en toe mee voor de weekendboodschappen en maakt er dan een sport van om het in de gaten te houden, uit en na te rekenen.
Voor schoonmaakspullen ga ik tegenwoordig naar de A ction. Gewoon een A merk, maar dan met een Italiaans etiket bijv, voor minder dan de helft!
En laatst moest ik even naar L idl en nam wat dagelijkse boodschappen mee. Een liter sensitive W5 afwas (en dat ruikt toch lekker :love ) ik geloof voor 79 cent als ik het me herinner. Net zo lang schuimend en werkend als de groene D.
De wasverzachter was geen succes, evenals de vaatwastabletten. :nonnon
Terwijl de vaatwastabletten van Lidl al jarenlang heel goed scoren in de tests van de consumentenbond...
Ik vind die vaatwastabletten prima :super
Wij hebben van alles geprobeerd en zijn ook op die van de Lidl uitgekomen.
Van veel anderen krijgen we doffe plekken op ons glaswerk, wat overigens ook wel te maken heeft met de programmeer instellingen van onze vaatwasser.
Plaats reactie