Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door Marnix »

Meeting schreef:
Rens schreef:Afbeelding
Voor zoiets ben ik bang geweest. Zelf in een vliegtuig gezeten 13 uren naar Z-Afrika en maar hopen dat dat hij niet zou neerstorten. Ik blijf toch liever met beide benen op de grond.
En toch is vliegen relatief heel veilig. Als zoiets gebeurt hoor je regelmatig van mensen die een dergelijke angst hebben, en dat komt dan weer naar boven. Dit omdat als het gebeurt, het een grote impact heeft. Het laatste ongeluk met fatale afloop voor passagiers op Schiphol was in 1994. In het wegverkeer vallen in 4 dagen tijd net zo veel doden als bij dit ongeluk vielen. Als je wil reizen, maar wel veiligheid belangrijk vindt, kan je beter gaan vliegen dan met de auto of met de fiets. De kans op een dodelijk ongeluk is dan veel kleiner.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Meeting
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 nov 2008, 12:08
Locatie: soms een eilandbewoner

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door Meeting »

Marnix schreef:[quote="MeetingVoor zoiets ben ik bang geweest. Zelf in een vliegtuig gezeten 13 uren naar Z-Afrika en maar hopen dat dat hij niet zou neerstorten. Ik blijf toch liever met beide benen op de grond.
En toch is vliegen relatief heel veilig. Als zoiets gebeurt hoor je regelmatig van mensen die een dergelijke angst hebben, en dat komt dan weer naar boven. Dit omdat als het gebeurt, het een grote impact heeft. Het laatste ongeluk met fatale afloop voor passagiers op Schiphol was in 1994. In het wegverkeer vallen in 4 dagen tijd net zo veel doden als bij dit ongeluk vielen. Als je wil reizen, maar wel veiligheid belangrijk vindt, kan je beter gaan vliegen dan met de auto of met de fiets. De kans op een dodelijk ongeluk is dan veel kleiner.[/quote]

Dat heeft mijn vader ook altijd beweert. Hij vloog zeker eens in de twee jaar naar Z-Afrika. Hij werkte op de KLM in Amstelveen.Hij zei dat er meer ongelukken op de weg gebeuren dan in de lucht. Het akelige alleen is dat als het gebeurt er zoveel mensen tegelijk mee gemoeid zijn.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door sander »

Ik denk dat de angst hem zit in het "zelf nog iets kunnen doen" als je in de auto zit. Mensen denken: als ik netjes rijd, heb ik het zelf meer in de hand of als ik een ongeluk krijg kan ik aan het stuur trekken. Nu kun je niets. Het is meestal ook fataal, al moet je eerlijk zeggen dat er nu meer overlevenden dan overledenen zijn.
Ik durf gerust te vliegen, maar als je dit leest, ben je weer veel dankbaarder voor de keren dat je veilig geland bent. Moet je indenken: die mensen keken misschien al of ze familie zagen staan, dachten: yes, veilige vlucht, niets gebeurt. Op de laatste 5 min. kwam het aan. Als de Heere niet zorgt, wat is dan een mens?
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door sander »

Op nu.nl vrij veel foto's van dichtbij:

http://www.nu.nl/algemeen/1923104/negen ... iphol.html

Als je klikt op lezersfoto's zie je er heel veel.

En als je op onderstaande link klikt, kun je drie ooggetuigenverslag beluisteren.
http://www.bnr.nl/artikel/11118690/dode ... -vliegtuig#
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door albion »

Het vliegtuig lijkt wel van blik.

Wat ik me afvraag ging het vliegtuig uit Turkije of ging het naar Turkije?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door hmprff »

albion schreef:Het vliegtuig lijkt wel van blik.

Wat ik me afvraag ging het vliegtuig uit Turkije of ging het naar Turkije?
het kwam van Istanbul terug naar Amsterdam
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door Johann Gottfried Walther »

albion schreef:Het vliegtuig lijkt wel van blik.

Wat ik me afvraag ging het vliegtuig uit Turkije of ging het naar Turkije?
Vliegtuigen zijn niet van blik, dacht van Aluminium en een laag van glasvezels.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door Rens »

Afbeelding

"niet onaardige ravage" met helaas tragische gevolgen....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door Jacobse »

Wat erg weer ook dit ongeluk.
Inderdaad, het vliegen gaat bijna altijd goed; maar indien het mis gaat, is het ook omvangrijk en zeer ernstig. En meestal, menselijk gesproken, reddeloos. Het was ditmaal nog in een weiland; een aantal jaren geleden werd Schiphol net niet meer gehaald, toen door het Israëlische vliegtuig dat toen neerkwam in de Bijlmer.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door jvdg »

Terecht is er enerzijds heel veel (media-)aandacht voor deze ramp en de slachtoffers.
Ook mij heeft het diep getroffen. Tot ontroerens toe.
Ik ben weer bewaard.

Maar waar zijn de media, en waar is mijn aandacht voor de dagelijkse noden van hen die getroffen worden door genocide, hongersnood en natuurrampen.
En dat zijn er (daaglijks) niet weinige.
Vaak wordt dit afgedaan met een paar regels nieuws en af en toe een (gekleurde) reportage.

Nogmaals dit is geen expliciete kritiek op wat de media doen, maar ik wil hierbij (ook) aandacht vragen voor al die anderen die in feite "vergeten" worden.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door BJD »

10:30 uur kregen we de melding. Ik dacht eerst dat het weer de zoveelste oefening was.. We zijn gaan rijden en waren een van de eerste ter plaatse. Wat een leed.. wat een verwondingen.. Je doet wat je kan doen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door jvdg »

BJD schreef:10:30 uur kregen we de melding. Ik dacht eerst dat het weer de zoveelste oefening was.. We zijn gaan rijden en waren een van de eerste ter plaatse. Wat een leed.. wat een verwondingen.. Je doet wat je kan doen.
Mag ik een kijkje in de keuken krijgen.
Wat doe je dan?
Ik zou het echt niet weten.
Maar ik heb diep respect voor alle hulpverleners, voor wie en hoe dan ook!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door henriët »

jvdg schreef:
BJD schreef:10:30 uur kregen we de melding. Ik dacht eerst dat het weer de zoveelste oefening was.. We zijn gaan rijden en waren een van de eerste ter plaatse. Wat een leed.. wat een verwondingen.. Je doet wat je kan doen.
Mag ik een kijkje in de keuken krijgen.
Wat doe je dan?
Ik zou het echt niet weten.
Maar ik heb diep respect voor alle hulpverleners, voor wie en hoe dan ook!
Hier ben ik het helemaal mee eens,
en dan ri BJD,
sterkte! in al het verantwoordelijke werk,
vandaag hebben jullie als hulpverlening complimenten verdiend!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door albion »

Johann Gottfried Walther schreef:
albion schreef:Het vliegtuig lijkt wel van blik.

Wat ik me afvraag ging het vliegtuig uit Turkije of ging het naar Turkije?
Vliegtuigen zijn niet van blik, dacht van Aluminium en een laag van glasvezels.
Dat kan wel waar zijn, maar het ziet er nu uit als blik
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door BJD »

jvdg schreef:
BJD schreef:10:30 uur kregen we de melding. Ik dacht eerst dat het weer de zoveelste oefening was.. We zijn gaan rijden en waren een van de eerste ter plaatse. Wat een leed.. wat een verwondingen.. Je doet wat je kan doen.
Mag ik een kijkje in de keuken krijgen.
Wat doe je dan?
Ik zou het echt niet weten.
Maar ik heb diep respect voor alle hulpverleners, voor wie en hoe dan ook!
Er zijn bepaalde procedure's. Wij als politie hebben een bepaalde taak, net zoals de brandweer, de ambu's enzv. Onze eerste verantwoordelijkheid ligt bij het verkeers vrijmaken van de omgeving en aanrijdroutes vrij te maken en houden.
Daarnaast hulpverlening..
Plaats reactie