Meer plezier met minder vuurwerk.

Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Meer plezier met minder vuurwerk.

Bericht door Lapressa »

janP95 schreef:wat een onzin als jij vuurwerk afsteekt is het eigen risico
''een vuurwerk afsteker"
Als een ander vuurwerk afsteekt maar bij ons er een ruit uit springt, dan heb ik er denk ik wel degelijk iets over te zeggen. Het gaat wel om mijn veiligheid!!
Als een ander vuurwerk afsteekt waardoor 2 deuren finaal vernaggelt worden en we nog van geluk mogen spreken dat er geen gewonde zijn gevallen, gaat dat mij zeker aan. Dan staat de veiligheid van mij en mijn dierbaren die toen bij elkaar waren op het spel. Ik loop dan een risico die ik niet wil lopen maar door anderen in gebracht wordt.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Meer plezier met minder vuurwerk.

Bericht door Mara »

Goed bericht in de Telegraaf:
Burgemeester van Hilversum Pieter Broertjes wil tijdens de jaarwisseling een vuurwerkvrije zone in het centrum van Hilversum. De stad is daarmee de eerste Nederlandse gemeente met een vuurwerkverbod.

Het plan wordt op 12 mei besproken met de politie en het Openbaar Ministerie. Broertjes gaat er van uit dat zij hun fiat geven.
De burgemeester is ook voorstander van het verkorten van de afsteekperiode op oudejaarsavond en na de jaarwisseling en van het verder beperken van de verkoopperiode voorafgaand aan de jaarwisseling.
Hij zei tegenover het Radio 1 Journaal dat hij de vuurwerkoverlast beu is. „We gaan dit gewoon eens proberen. Iemand moet de eerste zijn.”
Op het markterrein van Hilversum wil Broertjes wel een centrale vuurwerkshow. In andere wijken gaat de politie extra surveilleren om vuurwerkoverlast te voorkomen.

Welke gemeente volgt??
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Meer plezier met minder vuurwerk.

Bericht door Mara »

Ik hoorde op de radio dat de vakantieparken waar je "vuurwerkvrij" kunt verblijven, vrijwel allemaal zijn volgeboekt. Steeds meer mensen - gezinnen - kiezen er voor om gevrijwaard te blijven van geknal en geflits.
Een burgemeester van een stad riep op om tussen 10-11 uur vanavond geen vuurwerk af te steken, zodat de mensen hun hond of kat even naar buiten kunnen doen.
In het algemeen kun je zeggen denk ik dat de weerstand tegen vuurwerk elk jaar groter wordt. Al zal er altijd wel een harde kern van fanaten overblijven. Het gaat vaak van vader op zoon.
Ik zag een trotse vader die met zijn 13! jarige zoon voor 800 euro vuurwerk had gekocht..
Waar is de moeder in dit verhaal, denk ik dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Meer plezier met minder vuurwerk.

Bericht door merel »

Wij hebben tot aan dit jaar nooit vuurwerk gekocht. Toch merk ik dat onze oudste het inmiddels enorm interessant vindt. Daarom toch nog maar 'wat'vuurwerk aangeschaft en 's nachts onder begeleiding afgestoken ( met vuurwerkbril en zonder synthetische jassen aan). Het is afwachten totdat zijn jongere broers ook hiermee besmet raken.
Laatst gewijzigd door merel op 04 jan 2016, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Paal
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:08

Re: Meer plezier met minder vuurwerk.

Bericht door Paal »

merel schreef:Wij hebben tot aan dit jaar nooit vuurwerk gekocht. Toch merk ik dat onze oudste het inmiddels enorm interessant vindt. Daarom toch nog maar 'wat'vuurwerk aangeschaft en 's nachts onder begeleiding afgestoken ( met vuurwerkbril en zonder synthetische jassen aan). Is is afwachten totdat zijn jongere broers ook hiermee besmet raken.
Goede reden om aan te schaffen....
Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: Meer plezier met minder vuurwerk.

Bericht door Ireneüs van Lyon »

Vuurwerk hoeft voor mij niet, omdat het aanzienlijke schade bij mens en milieu aanricht (Bron: http://www.staakthetvuren.com/Gespreksn ... 20VITO.pdf). Een verbod zou daarom op zijn plaats zijn.

Wat ik me overigens afvraag, waarom zou je als christen deze rommel afsteken, als je weet dat dit slecht is voor mens en leefomgeving?

(Roken als christen kan wat mij betreft in dezelfde categorie, maar dat is weer een ander topic)
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Meer plezier met minder vuurwerk.

Bericht door Lassie »

Mara schreef:Ik hoorde op de radio dat de vakantieparken waar je "vuurwerkvrij" kunt verblijven, vrijwel allemaal zijn volgeboekt. Steeds meer mensen - gezinnen - kiezen er voor om gevrijwaard te blijven van geknal en geflits.
Een burgemeester van een stad riep op om tussen 10-11 uur vanavond geen vuurwerk af te steken, zodat de mensen hun hond of kat even naar buiten kunnen doen.
In het algemeen kun je zeggen denk ik dat de weerstand tegen vuurwerk elk jaar groter wordt. Al zal er altijd wel een harde kern van fanaten overblijven. Het gaat vaak van vader op zoon.
Ik zag een trotse vader die met zijn 13! jarige zoon voor 800 euro vuurwerk had gekocht..
Waar is de moeder in dit verhaal, denk ik dan.
Twee jaar geleden zaten wij ook op zo'n park. En ik moet je zeggen echt super, heerlijk. Alleen zo jammer dat je zo enorm veel geld kwijt bent. Het is voor ons niet te betalen, wij hadden toen geluk dat we een bon hadden en er met korting in zo'n huisje konden zitten.

Ach dit jaar hadden we weinig last van het vuurwerk. Een klein uurtje wat siervuurwerk. Blij dat we thuis zijn gebleven.
Onze zoon heeft 10 min. voor het raam staan kijken en wilde eigenlijk al weer verder slapen. Mooi.
Plaats reactie