Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
- jakobmarin
Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
Overzicht van de verschillende spreekbeurten in Nederland (D.V.)
Donderdag 29 mei - Urk
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in Party- en Congrescentrum De Koningshof te Urk.
Adres: Richel 2 te Urk
Aanvang: 20.00 uur.
Thema: “Onbekeerd-blijven de grofste zelfmoord”
Maandag 2 juni - Bodegraven
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in de Ichtuskerk te Bodegraven.
Adres: Stationsweg 17 te Bodegraven
Thema: “Het Evangelie van Christus & de betekenis van het Kruis!”
Dinsdag 3 juni - Putten
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in de Andreaskerk te Putten.
Adres: Voorthuizerstraat 14 te Putten
Aanvang: 19.30 uur
Thema: “De vreugde van volledige overgave aan God”
Thema: “Weg met alle dubbelhartigheid”
Woensdag 4 juni - Ede
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in de Bethelkerk te Ede.
Adres: J.T. Tooroplaan 133 te Ede
Thema: “De soevereiniteit & liefde van God!”
Donderdag 5 juni - Hardinxveld-Giessendam
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke jongerenavond in het Hervormd Centrum te Hardinxveld-Giessendam.
Adres: Talmastraat 9 te Hardinxveld-Giessendam
Aanvang: 19.30 uur.
Thema: “Zelfverloochening, vrucht van de wedergeboorte”
Thema: “Leven zoals Jezus”
Vrijdag 6 juni - Middelharnis
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in Sportcomplex De Staver in Middelharnis.
Adres: Sportcomplex De Staver, zaal Prieel, Olympiaweg 32 te Sommelsdijk/Middelharnis
Thema: “Alles op het altaar!”
Let op de verschillende aanvangstijden! Alle avonden zullen Engels-Nederlands vertaald worden. Opgeven van te voren is niet nodig. De avond is vrij toegankelijk. Er zal een collecte voor de onkosten worden gehouden!
Donderdag 29 mei - Urk
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in Party- en Congrescentrum De Koningshof te Urk.
Adres: Richel 2 te Urk
Thema: “Onbekeerd-blijven de grofste zelfmoord”
Maandag 2 juni - Bodegraven
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in de Ichtuskerk te Bodegraven.
Adres: Stationsweg 17 te Bodegraven
Thema: “Het Evangelie van Christus & de betekenis van het Kruis!”
Dinsdag 3 juni - Putten
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in de Andreaskerk te Putten.
Adres: Voorthuizerstraat 14 te Putten
Aanvang: 19.30 uur
Thema: “De vreugde van volledige overgave aan God”
Thema: “Weg met alle dubbelhartigheid”
Woensdag 4 juni - Ede
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in de Bethelkerk te Ede.
Adres: J.T. Tooroplaan 133 te Ede
Thema: “De soevereiniteit & liefde van God!”
Donderdag 5 juni - Hardinxveld-Giessendam
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke jongerenavond in het Hervormd Centrum te Hardinxveld-Giessendam.
Adres: Talmastraat 9 te Hardinxveld-Giessendam
Aanvang: 19.30 uur.
Thema: “Zelfverloochening, vrucht van de wedergeboorte”
Thema: “Leven zoals Jezus”
Vrijdag 6 juni - Middelharnis
Paul Washer spreekt tijdens een interkerkelijke avond in Sportcomplex De Staver in Middelharnis.
Adres: Sportcomplex De Staver, zaal Prieel, Olympiaweg 32 te Sommelsdijk/Middelharnis
Thema: “Alles op het altaar!”
Let op de verschillende aanvangstijden! Alle avonden zullen Engels-Nederlands vertaald worden. Opgeven van te voren is niet nodig. De avond is vrij toegankelijk. Er zal een collecte voor de onkosten worden gehouden!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland
Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
En wat beweegt al die organisaties om buitenlandse sprekers te vragen...?
- MarthaMartha
tja....... wat beweegt zendelingen om duizenden kilometers van huis te gaan?memento schreef:Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
Wat beweegt gemeenten om dominee's van de andere kant van het land te vragen voor preekbeurten?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Spreken zonder kerkverbandelijke achtergrond heeft zo zn voordelen.memento schreef:Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
En leert de geschiedenis niet dat de meeste opwekkingspredikers rondtrokken?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
wordt bij aankomst de rode loper uitgelegd, met erewacht etc etc etc.......????????memento schreef:Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik had willen gaan, maar zal volgende week in Oostenrijk zitten...
Overigens waarom Paul Washer? Ik zou zeggen: ontdek het zelf en ga er heen.

Overigens waarom Paul Washer? Ik zou zeggen: ontdek het zelf en ga er heen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Komt nog bij dat the Rev. Paul Washer Baptist is....memento schreef:Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- jakobmarin
wat bedoel je daarmee Bert?Bert Mulder schreef:Komt nog bij dat the Rev. Paul Washer Baptist is....memento schreef:Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Dat hij geen kinderen wil dopen?jakobmarin schreef:wat bedoel je daarmee Bert?Bert Mulder schreef:Komt nog bij dat the Rev. Paul Washer Baptist is....memento schreef:Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Het zendingswerk van de Rev. Paul Washer gaat uit van, en staat onder toezicht van de Southern Baptist kerkgenootschap.
Van wikipedia:
Verder over Heartcry USA (niet te verwarren met Heartcry Nederland, daar ze onder toezicht van een kerk staat): http://www.heartcrymissionary.com/
Van wikipedia:
Hier te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Southern_B ... ConventionTheologie en praktijk
De theologie van de Southern Baptist Convention loopt via de lijn van de geloofsbelijdenis van Nicea. De diensten hebben een laagdrempelig karakter met weinig of geen (formele) liturgie. Vaak bestaan een dienst uit het zingen van liederen, gebed, lezen van de Schrift, collecte, een preek en een oproep wie Jezus Christus als persoonlijk verlosser wil aannemen. De frequentie waarin het avondmaal wordt gebruikt verschilt heel erg per lokale gemeente. Meestal wordt er druivensap geschonken, en de term wijn wordt niet gebezigd, omdat het de associatie met alcohol oproept.
De Southern Baptist Convention heeft een platte organisatie. Elke gemeente is autonoom en is geen (formele) verantwoording schuldig aan een hogere kerkautoriteit. De vrouw is niet toegestaan in het ambt, maar sommige gemeentes hebben toch een vrouwelijke predikant benoemd. In een aantal gevallen heeft dit er toe geleid dat deze kerken zijn uitgesloten van deelname aan de lokale baptistenconventie.
Verder over Heartcry USA (niet te verwarren met Heartcry Nederland, daar ze onder toezicht van een kerk staat): http://www.heartcrymissionary.com/
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Is er al eens gevraagd aan dominees uit ons land om er op die weekenden te zijn en lezingen te houden? Misschien zijn er dominees, die dichter bij de refocultuur staan, ( net als A. Baan) die het daarom precies aanvoelen wat er speelt.MarthaMartha schreef:memento schreef:
Wat beweegt gemeenten om dominee's van de andere kant van het land te vragen voor preekbeurten?
Ik noem bijv ds. van Vlastuin. ds de Vries, ds Simons, R. van Kooten, ds van der Ziel, ds Vreugdenhil, ds Baan, den Butter vd Meij etc.
Ik zou het lijstje kunnen aanvullen...
Ik snap na je toelichting je punt nog steeds niet.Bert Mulder schreef:Komt nog bij dat the Rev. Paul Washer Baptist is....memento schreef:Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- MarthaMartha
ds. van de Berg is geweest met een prachtige lezing over "lessen in de diepte van het lijden", Evangelist Schreur heeft er ook gesproken over ?aritha schreef:Is er al eens gevraagd aan dominees uit ons land om er op die weekenden te zijn en lezingen te houden? Misschien zijn er dominees, die dichter bij de refocultuur staan, ( net als A. Baan) die het daarom precies aanvoelen wat er speelt.MarthaMartha schreef:memento schreef:
Ik noem bijv ds. van Vlastuin. ds de Vries, ds Simons, R. van Kooten, ds van der Ziel, ds Vreugdenhil, ds Baan, den Butter vd Meij etc.
Ik zou het lijstje kunnen aanvullen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- Bert Mulder
- Contacteer:
Meende dat baptistische, oftewel doperse neigingen in de gereformeerde gezindte als dwalingen gezien worden, volgens de Schrift, en de drie formulieren van enigheid, en wel specifiek:Marnix schreef:Ik snap na je toelichting je punt nog steeds niet.Bert Mulder schreef:Komt nog bij dat the Rev. Paul Washer Baptist is....memento schreef:Wat beweegt al die sprekers toch om duizenden kilometers te reizen...?
HC:
NGB:Vr.74. Zal men ook de jonge kinderen dopen?
Antw. Ja het; want mitsdien zij alzowel als de volwassenen in het verbond Gods en in Zijn gemeente begrepen zijn a, en dat hun door Christus' bloed de verlossing van de zonden b en de Heilige Geest, Die het geloof werkt, niet minder dan den volwassenen toegezegd wordt c, zo moeten zij ook door den Doop, als door het teken des verbonds, der Christelijke Kerk ingelijfd en van de kinderen der ongelovigen onderscheiden worden d, gelijk in het Oude Verbond of Testament door de Besnijdenis geschied is e, voor dewelke in het Nieuwe Verbond de Doop ingezet is f.
a Ge 17:7 b Mt 19:14 c Lu 1:15 Ps 22:10 Jes 44:1-3 Han 2:39 (* Ps 22:10 AV = Ps 22:11 SV) d Han 10:47 e Ge 17:14 f Col 2:11-13
Artikel 34. Van den Heiligen Doop.
Wij geloven en belijden dat Jezus Christus, Die het einde der wet is, door Zijn vergoten bloed een einde gemaakt heeft aan alle andere bloedstortingen die men zou kunnen of willen doen tot verzoening en voldoening der zonden; en dat Hij, afgedaan hebbende de besnijdenis, die met bloed geschiedde, in de plaats daarvan heeft verordend het sacrament des Doops, door hetwelk wij in de Kerke Gods ontvangen en van alle andere volken en vreemde religies afgezonderd worden, om geheellijk Hem toegeëigend te zijn, Zijn merk en veldteken dragende; en het dient ons tot een getuigenis dat Hij in eeuwigheid onze God zijn zal, ons zijnde een genadig Vader. Zo heeft Hij dan bevolen te dopen al degenen die de Zijnen zijn, in den Naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes, alleen met rein water; ons daarmede te verstaan gevende dat, gelijk het water de vuiligheid des lichaams afwast, wanneer wij daarmede begoten worden, hetwelk op het lichaam desgenen die den Doop ontvangt gezien wordt, en hem besprengt, alzo het bloed van Christus hetzelfde van binnen in de ziel doet, door den Heiligen Geest, haar besprengende en zuiverende van haar zonden, en ons wederbarende uit kinderen des toorns tot kinderen Gods. Niet dat zulks door het uiterlijke water geschiedt, maar door de besprenging des dierbaren bloeds des Zoons Gods, Die onze Rode Zee is, door Welke wij moeten doorgaan, om te ontgaan de tirannie van Farao, welke is de duivel, en in te gaan in het geestelijke land Kanaän. Alzo geven ons de dienaars van hun zijde het sacrament, en hetgeen dat zichtbaar is; maar onze Heere geeft hetgeen door het sacrament beduid wordt, te weten de gaven en onzienlijke genaden, wassende, zuiverende en reinigende onze zielen van alle vuiligheden en ongerechtigheden, en onze harten vernieuwende en die vervullende met alle vertroosting, ons gevende een ware verzekerdheid Zijner Vaderlijke goedheid, ons den nieuwen mens aandoende, en den ouden uittrekkende met al zijn werken. Hierom geloven wij, dat, zo wiens voornemen is in het eeuwige leven te komen, die moet maar ééns gedoopt worden met den enigen Doop, zonder dien immermeer te herhalen; want wij kunnen ook niet tweemaal geboren worden. Doch deze Doop is niet alleen nut zolang het water op ons is en wij het water ontvangen, maar ook al den tijd onzes levens. Hierom verwerpen wij de dwaling der wederdopers, die niet tevreden zijn met een enig doopsel, dat zij eens ontvangen hebben, en daarenboven verdoemen den doop der kinderkens der gelovigen; dewelke wij geloven dat men behoort te dopen en met het merkteken des verbonds te verzegelen, gelijk de kinderkens in Israël besneden werden, op dezelfde beloften die onzen kinderen gedaan zijn. En voorwaar, Christus heeft Zijn bloed niet minder vergoten om de kinderkens der gelovigen te wassen, dan Hij gedaan heeft om de volwassenen. En daarom behoren zij het teken te ontvangen en het sacrament van hetgeen dat Christus voor hen gedaan heeft; gelijk de Heere in de wet beval hun mede te delen het sacrament des lijdens en stervens van Christus, kort nadat zij geboren waren, offerende voor hen een lammeken, hetwelk was een sacrament van Jezus Christus. Daarenboven, hetgeen de besnijdenis deed aan het Joodse volk, hetzelfde doet de Doop aan onze kinderen; welke de oorzaak is waarom de heilige Paulus den Doop noemt de besnijdenis van Christus.