Bidden en sport

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bidden en sport

Bericht door jvdg »

Biddende voetbalcoach ontslagen
EDE - Voetbalclub Blauw Geel ’55 in Ede heeft trainer Von Schükkman ontslagen omdat hij te veel evangeliseerde tijdens de training.

Dat meldt RTV Gelderland.

Toen het bestuur van de openbare club erachter kwam dat de trainer zelfs met de spelers bad voor de training, werd hij ontslagen.

Blauw Geel ’55 zegt te willen uitstralen dat het een openbare club is, en daar zou de houding van deze trainer niet bij passen.

Bron: RD

Gelet op de doelstelling("uitstraling") van deze club zou dit echt niet kunnen (?).

Als zo'n trainer ook nog bidt voor een overwinning kan dit helemaal niet, immers de tegenstander zou hetzelfde wel eens kunnen doen.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Tja, vind het wat vergezocht. Het gaat alleen om de uitstraling, ik lees niet dat zijn werk eronder leed. Als hij het al die tijd over vrachtwagens had gehad, was hij vast niet ontslagen.

Maar ja, Ede... in dat soort plaatsen lopen ze achter.

Dat bedoel ik niet denigrerend (ik heb er zelf gewoond). Je zag dat ook bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen. In een aantal orthodoxe gemeenten deden ze hun uiterste best om ChristenUnie en SGP uit het college te houden. Dat was nl. slecht voor het imago. Maar in steden als Utrecht, Apeldoorn en Lelystad waren ze al zo ver geseculariseerd dat ze de ChristenUnie er graag bij wilden hebben. Dus de onkerkelijken verwijten chrisenen dat ze achter lopen. Maar ondertussen lopen ze zelf achter met hun secularisatie.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Unionist schreef: Maar ondertussen lopen ze zelf achter met hun secularisatie.
:?: :?:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Wat ik bedoel, is: We zien in Nederland een trend dat christen-zijn weer mag. De CU in de regering, de Volkskrant krijgt een pagina ove rhet geloof, enz.

Dat hebben sommige mensen nog niet door. Die zijn nu pas aan de ontkerstening begonnen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Unionist schreef:Wat ik bedoel, is: We zien in Nederland een trend dat christen-zijn weer mag. De CU in de regering, de Volkskrant krijgt een pagina ove rhet geloof, enz.

Dat hebben sommige mensen nog niet door. Die zijn nu pas aan de ontkerstening begonnen.
Duidelijk nu.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

het gaat er vooral om wat je bidt. Bidden voor een overwinning? Lijkt me niet goed. Zeggen dat je wel graag zou willen winnen? Lijkt me wel goed, dan ben je eerlijk. Ik bid wel als ik ga sporten of ik een fijne avond mag hebben, lekker mag sporten en goed mag spelen, en of ik er als christen mijn geloof ook mag uitstralen. Maar niet of ik mag winnen.
Laatst gewijzigd door Marnix op 27 feb 2007, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:het gaar er vooral om wat je bidt. Bidden voor een overwinning? Lijkt me niet goed. Zeggen dat je wel graag zou willen winnen? Lijkt me wel goed, dan ben je eerlijk. Ik bid wel als ik ga sporten of ik een fijne avond mag hebben, lekker mag sporten en goed mag spelen, en of ik er als christen mijn geloof ook mag uitstralen. Maar niet of ik mag winnen.
Je hebt het hier over het persoonlijke gebed en de hoop/wens op een christelijke uitstraling.
De bewuste trainer "opereerde" anders.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:
Marnix schreef:het gaar er vooral om wat je bidt. Bidden voor een overwinning? Lijkt me niet goed. Zeggen dat je wel graag zou willen winnen? Lijkt me wel goed, dan ben je eerlijk. Ik bid wel als ik ga sporten of ik een fijne avond mag hebben, lekker mag sporten en goed mag spelen, en of ik er als christen mijn geloof ook mag uitstralen. Maar niet of ik mag winnen.
Je hebt het hier over het persoonlijke gebed en de hoop/wens op een christelijke uitstraling.
De bewuste trainer "opereerde" anders.
Uit het stuk dat in het RD stond, maakte ik toch wel iets anders op. Hij dacht het goed was om met de kinderen te bidden...Bovendien ging het om een training, dus valt er weinig te winnen
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

jvdg schreef:De bewuste trainer "opereerde" anders.
Volgens het stukje evangeliseerde hij teveel. Iets waar ik jaloers van wordt. Waarom is hij dan verdacht?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:het gaar er vooral om wat je bidt. Bidden voor een overwinning? Lijkt me niet goed. Zeggen dat je wel graag zou willen winnen? Lijkt me wel goed, dan ben je eerlijk. Ik bid wel als ik ga sporten of ik een fijne avond mag hebben, lekker mag sporten en goed mag spelen, en of ik er als christen mijn geloof ook mag uitstralen. Maar niet of ik mag winnen.
Je hebt het hier over het persoonlijke gebed en de hoop/wens op een christelijke uitstraling.
De bewuste trainer "opereerde" anders.
Dat is jou vermoeden, maar het is niet uit het artikel op te maken.

Er staat alleen dat de trainer evangeliseerde en bad voor de training. Niet eens voor een wedstrijd, dus van bidden om een overwinning kon dan niet eens sprake zijn. En er staat dat hij werd ontslagen omdat de club zich als een openbare club wil profileren.

Kortom, heb je het artikel goed gelezen? ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:
jvdg schreef:De bewuste trainer "opereerde" anders.
Volgens het stukje evangeliseerde hij teveel. Iets waar ik jaloers van wordt. Waarom is hij dan verdacht?
De man is absoluut niet verdacht, maar door het stukje kreeg ik de indruk dat deze trainer tever ging doordat hij zijn geloof teveel opdrong aan de spelers.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

jvdg schreef:
Kaw schreef:
jvdg schreef:De bewuste trainer "opereerde" anders.
Volgens het stukje evangeliseerde hij teveel. Iets waar ik jaloers van wordt. Waarom is hij dan verdacht?
De man is absoluut niet verdacht, maar door het stukje kreeg ik de indruk dat deze trainer tever ging doordat hij zijn geloof teveel opdrong aan de spelers.
En de dienstknecht zeide: Heer, het is geschied, gelijk gij bevolen hebt, en nog is er plaats.
En de heer zeide tot den dienstknecht: Ga uit in de wegen en heggen; en dwing ze in te komen, opdat mijn huis vol worde;
Adorote

Bericht door Adorote »

Deze voetbaloefenmeester is ontslagen om zijn Geloof, dus Christenvervolging; waar blijven de vragen in de tweede kamer, door de heren Christenpoliticie en de dames.

kortom dit ontslag is onacceptabel.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:
jvdg schreef:
Kaw schreef:
jvdg schreef:De bewuste trainer "opereerde" anders.
Volgens het stukje evangeliseerde hij teveel. Iets waar ik jaloers van wordt. Waarom is hij dan verdacht?
De man is absoluut niet verdacht, maar door het stukje kreeg ik de indruk dat deze trainer tever ging doordat hij zijn geloof teveel opdrong aan de spelers.
En de dienstknecht zeide: Heer, het is geschied, gelijk gij bevolen hebt, en nog is er plaats.
En de heer zeide tot den dienstknecht: Ga uit in de wegen en heggen; en dwing ze in te komen, opdat mijn huis vol worde;
Sterk punt voor jou!
Daar heb ik, eerlijk gezegd, zo gauw geen goed tegenargument voor.
Maar iemand zal vast wel een tekst weten die de door jou geciteerde tekst "ondermijnt". :wink:
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

jvdg schreef:Maar iemand zal vast wel een tekst weten die de door jou geciteerde tekst "ondermijnt". :wink:
Is dat nu altijd nodig?
Plaats reactie