Bidden en sport

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:
jvdg schreef:Maar iemand zal vast wel een tekst weten die de door jou geciteerde tekst "ondermijnt". :wink:
Is dat nu altijd nodig?
Nee, dat niet.
Tenzij zo'n tekst hout snijdt natuurlijk.
En het is ook wel een beetje "forum-eigen".
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Zegt Paulus ook niet: Dring er op aan, gelegen of ongelegen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bidden en sport

Bericht door Mara »

Gelezen in het AD:

Met de Bijbel in de bestuurskamer.
Het geloof speelde een belangrijke rol bij DOS'32.
Rotterdam - Bij de voormalig voetbalvereniging DOS'32 waren de normen en waarden gebaseerd op het christelijk geloof. De club splitste zich in de jaren 30 van de vorige eeuw af van Groen Wit, maar de twee verenigingen fuseerden in 1999 alsnog.

Wij hebben een tijd in de christelijke bond gezeten, voetbalden niet op zondag en namen deel aan christelijke bondsdagen, voetbaltoernooien waar alleen christelijke verenigingen kwamen.
Ook in de vereniging was het geloof zichtbaar. In die tijd werden bestuursvergaderingen geopend met een gebed. Ik heb in mijn voorzitterschap jaarvergaderingen geopend door een stuk uit de Bijbel te lezen.

De laatste voorzitter echter ging niet mee in die traditie. "Ik was praktiserend. Ik heb tijdens mijn eerste algemene ledenvergadering gezegd dat ik niet een stuk uit de Bijbel ging voorlezen. "Toen viel er een grote stilte.

Wonderlijk dat één man zo het tij kan keren kennelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bidden en sport

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Gelezen in het AD:

Met de Bijbel in de bestuurskamer.
Het geloof speelde een belangrijke rol bij DOS'32.
Rotterdam - Bij de voormalig voetbalvereniging DOS'32 waren de normen en waarden gebaseerd op het christelijk geloof. De club splitste zich in de jaren 30 van de vorige eeuw af van Groen Wit, maar de twee verenigingen fuseerden in 1999 alsnog.

Wij hebben een tijd in de christelijke bond gezeten, voetbalden niet op zondag en namen deel aan christelijke bondsdagen, voetbaltoernooien waar alleen christelijke verenigingen kwamen.
Ook in de vereniging was het geloof zichtbaar. In die tijd werden bestuursvergaderingen geopend met een gebed. Ik heb in mijn voorzitterschap jaarvergaderingen geopend door een stuk uit de Bijbel te lezen.

De laatste voorzitter echter ging niet mee in die traditie. "Ik was praktiserend. Ik heb tijdens mijn eerste algemene ledenvergadering gezegd dat ik niet een stuk uit de Bijbel ging voorlezen. "Toen viel er een grote stilte.

Wonderlijk dat één man zo het tij kan keren kennelijk.
Zulke mensen zijn er nog wel, ook buiten de sport, in het leven van alledag. Denk aan een man die werkzaam was bij V&D.
Ik heb de man nog gekend, zij het niet zo van nabij ook al zaten we soms in dezelfde kamer...
Door zijn standvastigheid en zijn voorleven van zijn christelijke overtuiging werd er in zijn filiaal een vloekverbod van kracht.
Ik meen dat er ook iets van in de krant had gestaan, maar dat hoorde ik pas naderhand, toe de krant al weg was.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bidden en sport

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Gelezen in het AD:

Met de Bijbel in de bestuurskamer.
Het geloof speelde een belangrijke rol bij DOS'32.
Rotterdam - Bij de voormalig voetbalvereniging DOS'32 waren de normen en waarden gebaseerd op het christelijk geloof. De club splitste zich in de jaren 30 van de vorige eeuw af van Groen Wit, maar de twee verenigingen fuseerden in 1999 alsnog.

Wij hebben een tijd in de christelijke bond gezeten, voetbalden niet op zondag en namen deel aan christelijke bondsdagen, voetbaltoernooien waar alleen christelijke verenigingen kwamen.
Ook in de vereniging was het geloof zichtbaar. In die tijd werden bestuursvergaderingen geopend met een gebed. Ik heb in mijn voorzitterschap jaarvergaderingen geopend door een stuk uit de Bijbel te lezen.

De laatste voorzitter echter ging niet mee in die traditie. "Ik was praktiserend. Ik heb tijdens mijn eerste algemene ledenvergadering gezegd dat ik niet een stuk uit de Bijbel ging voorlezen. "Toen viel er een grote stilte.

Wonderlijk dat één man zo het tij kan keren kennelijk.
Zulke mensen zijn er nog wel, ook buiten de sport, in het leven van alledag. Denk aan een man die werkzaam was bij V&D.
Ik heb de man nog gekend, zij het niet zo van nabij ook al zaten we soms in dezelfde kamer...
Door zijn standvastigheid en zijn voorleven van zijn christelijke overtuiging werd er in zijn filiaal een vloekverbod van kracht.
Ik meen dat er ook iets van in de krant had gestaan, maar dat hoorde ik pas naderhand, toe de krant al weg was.
Nou nee DIA, één man was juist in staat om het tij ten kwade te keren! Hij vond het onzin om uit de Bijbel te lezen als er een vergadering geopend werd, terwijl dat jarenlang, vanaf de oprichting gedaan was!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Bidden en sport

Bericht door parsifal »

Dit weekend drie keer iets gehoord over de relatie tussen bidden en sport.
Eerst weer eens de film "chariots of fire" gekeken waarin het contrast wordt getekend tussen Harold Abrahams, wiens identiteit door prestaties wordt gedefinieerd en Eric Liddell, een zendelingszoon die sport "omdat God hem snel gemaakt heeft" Liddell zou later als zendeling in China overlijden.
Toen las ik een citaat van Stephen Curry, op het moment mogelijk de beste basketballer van de wereld, die duidelijk is over zijn geloof. Hij is er ook duidelijk over dat hij nooit bidt voor een overwinning.

Als laatste een mooi getuigenis in de kerk, waar een jonge vrouw werd gedoopt. Zij kwam tot geloof doordat haar "martial arts" trainer over de Heere Jezus vertelde en de Bijbel uitlegde.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie