Geef jij bloed?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Geef jij bloed?

Bericht door Orchidee »

Ik heb ook bloed gegeven van mijn 18e tot ongeveer mijn 27e levensjaar.
Dat was toen nog 2 x p/jr in het gezondheidscentrum hier ter plaatse, reuze gemakkelijk en gezellig!
1x ben ik tijdens het koffiedrinken er na flauwgevallen maar verder nooit problemen gehad ;)
Daarna bijna altijd bloedarmoede gehad, diverse gezondheidsproblemen waardoor ik er voor koos om niet meer te gaan.
Inmiddels is mijn jongste dochter bloeddonor, zij krijgt af en toe een oproepje van sanquin, het is in Rotterdam en ook goed verzorgd en gezellig :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Geef jij bloed?

Bericht door Dodo »

Bij ons zijn ook al de kinderen, en mijn man, bloeddonor geworden. Het maakt me echt dankbaar dat we daar de gezondheid voor hebben.
Onlangs heb ik bloedplaatjes mogen geven. Dat is helemaal speciaal: je weet dat jouw bloedcellen de volgende dag bij iemands bed in het infuus hangt. Het is prachtig om heel gericht zo iemand te kunnen helpen.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Geef jij bloed?

Bericht door Gabrielle »

Ja, morgen weer.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Geef jij bloed?

Bericht door Ouddorp »

Dodo schreef: Ik ben wel benieuwd naar de redenen om niet te geven. Ik bedoel niet de mensen die al weten dat ze medisch ongeschikt zijn, door operaties, ziektes, laag HB, dat soort dingen. Ik bedoel de mensen die waarschijnlijk gezond zijn en zouden kunnen geven.
De tijd denk ik. Bij ons op het dorp kan het niet, dan moet je naar Sommelsdijk, toch 40 minuten rijden (heen en terug). Voorheen kon het wel in Ouddorp. Ik heb het ook wel een tijdje gedaan, maar nu met een druk gezin ben je toch zo weer een avond kwijt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Geef jij bloed?

Bericht door samanthi »

Mijn man en ik hebben allebei bloed gegeven.
Weet moesten stoppen om gezondheidsredenen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Geef jij bloed?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Nee, doe ik niet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Geef jij bloed?

Bericht door Orchidee »

Johann Gottfried Walther schreef:Nee, doe ik niet.
Is daar een specifieke reden voor?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Geef jij bloed?

Bericht door Dodo »

Ik zou het fijn vinden als mensen er over nadachten waarom ze geen bloed geven, en of het goede redenen zijn. Wie weet gaan een paar mensen dan toch de stap zetten om het te gaan doen. Dat zou geweldig zijn.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: RE: Re: Geef jij bloed?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Orchidee schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Nee, doe ik niet.
Is daar een specifieke reden voor?
Ik vind het heel erg vervelend om geprikt te worden, voor de rest niet echt een reden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Geef jij bloed?

Bericht door helma »

Mijn bloeddruk is altijd laag. Ik ben een paar keer heel naar geweest van bloed geven. Toen ben ik gestopt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Geef jij bloed?

Bericht door Orchidee »

Johann Gottfried Walther schreef:
Orchidee schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Nee, doe ik niet.
Is daar een specifieke reden voor?
Ik vind het heel erg vervelend om geprikt te worden, voor de rest niet echt een reden.
Oh écht?!
Gelukkig heb ik daar geen last van!
Ik ben de laatste 3/ 4 jaar 10 tallen keren geprikt en voor 1 x prikken moeten ze me vaak 2,3,4 aanprikken.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Geef jij bloed?

Bericht door Nasrani »

Nee. Helaas niet. Ik zou het graag doen maar ik mag niet.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: RE: Re: Geef jij bloed?

Bericht door Klavart »

Johann Gottfried Walther schreef:
Orchidee schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Nee, doe ik niet.
Is daar een specifieke reden voor?
Ik vind het heel erg vervelend om geprikt te worden, voor de rest niet echt een reden.
Je bent niet de enige...
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Geef jij bloed?

Bericht door -DIA- »

Klavart schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Orchidee schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Nee, doe ik niet.
Is daar een specifieke reden voor?
Ik vind het heel erg vervelend om geprikt te worden, voor de rest niet echt een reden.
Je bent niet de enige...
Ik schijn erg onvindbare aders te hebben; weinig prikkers die mijn aders snel kunnen vinden. Prikken is per prikdienaar zeer verschillend: bij de een voel je zo goed als niets, de ander zit zich kapot te wroeten in je arm. Soms moet er een zelfs een medeprikdienaar of dienares bij gehaald worden, meest is dan nog een 'student' of 'proponent' of zo. Het blijft zo dat de een er meer bedreven is dan de ander.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Geef jij bloed?

Bericht door Dodo »

Dat gaat over prikken in het ziekenhuis, denk ik? Mijn ervaring daar is ook minder goed. Ik ben er wel eens vandaan gekomen na een bloedprik, en ik voelde mijn arm nat worden van het bloed. Ze hadden niet goed opgelet of het wel was gestopt met bloeden.
Bij de bloedbank hebben ze meer tijd, en ze letten er heel goed op of je je goed voelt en of de hele procedure goed is gegaan. Bijna iedereen kan heel goed prikken gelukkig. Om bij jouw beeldspraak te blijven: geen proponenten maar emeriti, afgaand op hun ervaring.
Plaats reactie