Televisie

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: televisie

Bericht door samanthi »

eilander schreef:
samanthi schreef: Bij beiden wonen de kinderen nog thuis, over 10/20 jaar nog maar eens polsen.
Hier klopt niets van, hoor.
oke ik haalde uit de postings dat de kinderen nog thuis woonde
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: televisie

Bericht door Wim Anker »

De voorstanders van de TV en ongefilterd internet zullen ook wel de de elekticiteitskabels ongeisoleerd in huis hebben. Wat maakt het tenslotte uit? Al degenen die maar roepen dat deze geisoleerd moeten zijn hebben toch ook stopcontacten? En als iemand daar tegelijk 2 geleiders in steekt krijg je ook een optater van jewelste. Zo goed is die beveiliging echt niet. Dat schijnheilige gedoe allemaal. Een beetje roepen dat de stroom beveiligd moet zijn uit zelfbescherming en zelf gebruiken ze het ook. Door een stopcontact.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: televisie

Bericht door Mara »

huisman schreef: Sorry hoor maar Mara en jij veroordelen veel meer dan de mensen zonder TV. Waarom zo vijandig tegen gezinnen die TV en open internet buiten hun gezin willen houden?
Ik veroordeel helemaal niemand! Als ik alleen zou wonen, zou ik geen tv in huis hebben.
Ik ageer wel tegen de gedachte dat mensen met tv dat ding de halve dag aan zouden hebben en allerlei programma's zouden bekijken.
De kinderen die nog thuis zijn kijken minder uren tv dan mijn zoon die het huis uit is en geen tv heeft!
Zo zullen veel jongeren dit ook doen, hoe kunnen ze anders hun favoriete tv programma op hun FB account vermelden?
De predikant vroeg het aan hen, : uitzending gemist dominee, heel simpel.
samanthi schreef:Bij beiden wonen de kinderen nog thuis, over 10/20 jaar nog maar eens polsen.
Bij ons, getrouwd en thuiswonend.
Ze zijn heel serieus, met hun studie bezig, gaan naar de catechisatie uit zichzelf.
Niet om hiermee op te scheppen, integendeel, maar ze zijn braver dan ik was.
eilander schreef:bij ons wordt van de kansel niet over televisie gepraat.
Zwegen ze er bij ons ook maar over. Maar die zeldzame BhP predikant waarschuwt tegen het verderf van de beeldcultuur en de andere vertelt gewoon dat hij met zn vrouw naar The Passion heeft gekeken.
Opgroeiende jeugd raakt hier verward over, want welke dominee heeft nu gelijk?
Die passie is bij ons totaal geen punt van discussie, ze vinden het zelf verschrikkelijk, maar je zou maar kinderen hebben die er naar toe trekken en jij wilt het niet, als ouder. Sta je zwak.
eilander schreef:geen programma is neutraal, en ik geloof niet dat er veel programma's zijn die ons dichter bij Christus brengen.
Daar geef ik je wel gelijk in. Al heeft family 7 vaak prachtige programma's. (Dat is een christelijke zender).
Er is een bijbelquiz, ze zenden verantwoorde films uit en laatst kwam ik op een documentaire over Paulus terecht. Het ging zo leven.
Een jongeman vertelde erover, hij stond steeds op de plaats waar alles gebeurd was. Alsof je een vakantiereis maakt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Televisie

Bericht door Gian »

Gisterenavond mooie docu gezien op NPO2, 'houd God van vrouwen?'
Was herhaling, maar had er nog nooit van gehoord.
http://www.2doc.nl/projecten/weekendtips/week-20.html
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: televisie

Bericht door modesto »

Mara schreef:Zwegen ze er bij ons ook maar over. Maar die zeldzame BhP predikant waarschuwt tegen het verderf van de beeldcultuur en de andere vertelt gewoon dat hij met zn vrouw naar The Passion heeft gekeken.
Opgroeiende jeugd raakt hier verward over, want welke dominee heeft nu gelijk?
Het gaat er niet om wie gelijk heeft. Het is belangrijker om te begrijpen wat iemands beweegredenen zijn om iets al of niet te doen, en op grond daarvan, en de Bijbel natuurlijk, je eigen mening te vormen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Televisie

Bericht door helma »

Gian schreef:Gisterenavond mooie docu gezien op NPO2, 'houd God van vrouwen?'
Was herhaling, maar had er nog nooit van gehoord.
http://www.2doc.nl/projecten/weekendtips/week-20.html
Vond je dat mooi? Ik vond het een karikatuur. Zou best wel eens met mevr. Kok willen praten. Wat het geloof nu echt voor haar betekent blijft erg vaag.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Televisie

Bericht door Dodo »

Ik heb een keer een interview met haar gelezen. Weinig herkenning, moet ik zeggen. Jammer dat deze docu nu in de Volkskrant zo positief wordt genoemd: zo is deonderdrukking van vrouwen bij orthodoxe christenen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: RE: Re: Televisie

Bericht door Gian »

helma schreef:
Gian schreef:Gisterenavond mooie docu gezien op NPO2, 'houd God van vrouwen?'
Was herhaling, maar had er nog nooit van gehoord.
http://www.2doc.nl/projecten/weekendtips/week-20.html
Vond je dat mooi? Ik vond het een karikatuur.
Ja, afgezien van de wat vreemde titel vond ik het mooie docu, dappere mevrouw.
Een karikatuur? Juist niet!
Zou best wel eens met mevr. Kok willen praten. Wat het geloof nu echt voor haar betekent blijft erg vaag.
Daar ging het toch niet over in deze docu?
:fi
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Televisie

Bericht door helma »

Nee, niet uit achterdocht. Wel vond ik het jammer dat dat niet meer uit de verf kwam, maar dat kan ook een keus van de programmamaker zijn. Maar gewoon eens een gesprek om dingen door te praten. Dingen proberen uit te leggen. En hoe ik de dingen als SGPvrouw ervaar, dat ik de dingen die genoemd worden helemaal niet herken.Want ik geloof ook wel dat zij op deze manier de dingen ervaart, maar je ervaring/gevoel kan best gekleurd zijn. De preken die ik gehoord heb van Ds. G. Kater waren ruim en gunnend, liefdevol. Zo ervaart zij dat niet. En dat is ook niet het beeld wat geschetst werd in de documentaire. Je ziet in de documentaire niet dat er misschien al wel contact is geweest zonder dat er een camera bij is. Ik kan me niet voorstellen dat betreffende predikant/kerkenraad haar zo in de kou heeft laten staan als de documentaire doet voorkomen.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: televisie

Bericht door Van Ewijk »

Wim Anker schreef:De voorstanders van de TV en ongefilterd internet zullen ook wel de de elekticiteitskabels ongeisoleerd in huis hebben. Wat maakt het tenslotte uit? Al degenen die maar roepen dat deze geisoleerd moeten zijn hebben toch ook stopcontacten? En als iemand daar tegelijk 2 geleiders in steekt krijg je ook een optater van jewelste. Zo goed is die beveiliging echt niet. Dat schijnheilige gedoe allemaal. Een beetje roepen dat de stroom beveiligd moet zijn uit zelfbescherming en zelf gebruiken ze het ook. Door een stopcontact.
Ik vind deze vergelijking inhoudelijk echt nergens over gaan.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Televisie

Bericht door -DIA- »

Gian schreef:Gisterenavond mooie docu gezien op NPO2, 'houd God van vrouwen?'
Was herhaling, maar had er nog nooit van gehoord.
http://www.2doc.nl/projecten/weekendtips/week-20.html
Dat is eerder hier vertoont, het is van dezelfde filmmaker die een zeer doorzichtige 'docomentaire' over Rijssen heeft gemaakt. Zeer selectief, er wordt in de beelden gesuggereerd dat het over de gereformeerde gemeenten gaat, maar uit de GG is niemand voor de camera verschenen. Die het woord voerden waren van elders, kortom een karikatuur, zo zelfs dat deze filmmaker zelf erkende dat het een karikatuur was, de precieze uitdrukking weet ik niet meer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Televisie

Bericht door DDD »

Het is overigens ook mogelijk dat de direct betrokkenen zelf niet wilden reageren voor de camera. In dat geval kun je dat de documentairemaker mijns inziens niet echt kwalijk nemen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Televisie

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Het is overigens ook mogelijk dat de direct betrokkenen zelf niet wilden reageren voor de camera. In dat geval kun je dat de documentairemaker mijns inziens niet echt kwalijk nemen.
Dat was ook zo, maar dan moet je niet vals voorwenden dat je de Gereformeerde Gemeenten in beeld hebt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Televisie

Bericht door Gian »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Het is overigens ook mogelijk dat de direct betrokkenen zelf niet wilden reageren voor de camera. In dat geval kun je dat de documentairemaker mijns inziens niet echt kwalijk nemen.
Dat was ook zo, maar dan moet je niet vals voorwenden dat je de Gereformeerde Gemeenten in beeld hebt.
Het is sowieso een wonder als je dit uit elkaar kan houden als buitenstaander.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Televisie

Bericht door -DIA- »

Gian schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Het is overigens ook mogelijk dat de direct betrokkenen zelf niet wilden reageren voor de camera. In dat geval kun je dat de documentairemaker mijns inziens niet echt kwalijk nemen.
Dat was ook zo, maar dan moet je niet vals voorwenden dat je de Gereformeerde Gemeenten in beeld hebt.
Het is sowieso een wonder als je dit uit elkaar kan houden als buitenstaander.
De filmmaker heeft bekend dat hij zich hiervan bewust was. Hij heeft bewust dit beeld willen neerzetten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie