Televisie

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Televisie

Bericht door Dodo »

Volgens mij zegt Huisman dat het wel meevalt met het filmkijkgedrag bij reformatorische jongeren.
Wat hij flink mis heeft, er wordt heel veel gekeken. Voor een klein bedrag per maand heb je een abonnement op netflix en kun je vrijwel onbeperkt films en series kijken. En dan kun je nog illegaal downloaden, en er is uitzending gemist en sites als couchtuner. Van al die mogelijkheden maakt onze jeugd ruim gebruik.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Televisie

Bericht door eilander »

Mara schreef:Rustig maar, het was mijn laatste reactie. :bobo
Nou, bedankt dan.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Televisie

Bericht door merel »

Eens met Dodo. Het kijken naar de tv neemt sowieso af, met name onder jongeren. Het verschuift echter naar kijken als het jou uitkomt. Een hele serie kijken via Netflix, digikijken, vloggers en bloggers via you tube etc. Natuurlijk zullen er jongeren zijn die zich hierop bezinnen. Ik kijk ook selectiever sinds wij kinderen hebben. Dat wil alleen niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Daarbij heb je weinig zicht op de dingen die ze kijken via de smartphone.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Televisie

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Volgens mij zegt Huisman dat het wel meevalt met het filmkijkgedrag bij reformatorische jongeren.
Wat hij flink mis heeft, er wordt heel veel gekeken. Voor een klein bedrag per maand heb je een abonnement op netflix en kun je vrijwel onbeperkt films en series kijken. En dan kun je nog illegaal downloaden, en er is uitzending gemist en sites als couchtuner. Van al die mogelijkheden maakt onze jeugd ruim gebruik.
Er wordt een beetje langs elkaar heen gepraat op deze manier. Huisman zegt niet dat het wel meevalt. Het is alleen wel goed om ook te kijken naar de andere kant: dat er ook jongeren zijn (en hun ouders) die hier bewust in staan en bewust afstand nemen.
En dat afstand nemen kunnen we beter bevorderen en toejuichen dan alleen maar zeggen hoe erg het wel is - en dan daaronder een aanbeveling voor een mooie DVD zetten, zoals @mara doet. Dat is haar eigen keuze en daar zeg ik niets over haar keuzes, want ik ken die DVD niet, maar ik zou liever meer afstand bewaren. En ja, ik heb inmiddels ook pubers.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Televisie

Bericht door merel »

En wij kiezen ervoor om met beleid keuzes te maken in de programma's, ook met het kijken van de kinderen. Verbieden willen wij niet. Daar staan wij niet achter. Zo zie je maar weer dat iedereen met dezelfde gedachte in het achterhoofd andere tot andere keuzes kan komen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Televisie

Bericht door Mara »

eilander schreef:en dan daaronder een aanbeveling voor een mooie DVD zetten, zoals @mara doet. Dat is haar eigen keuze en daar zeg ik niets over haar keuzes, want ik ken die DVD niet, maar ik zou liever meer afstand bewaren. En ja, ik heb inmiddels ook pubers.
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... &start=705
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Televisie

Bericht door Ezen »

Spitten en niet moe worden.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Televisie

Bericht door Pimpelmees »

Dat de situatie in de afgelopen 30 jaar - met de komst van internet - sterk veranderd is, is voor eenieder wel duidelijk. Televisie kijken gebeurt nu niet enkel via het televisietoestel maar ook via internet. Maar het is mij niet duidelijk waarom de waarschuwing t.a.v. het televisie kijken daarmee achterhaald zou zijn. Of zijn de televisieprogramma's in de afgelopen 30 jaar ineens heel verantwoord geworden?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Televisie

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Dodo schreef:Volgens mij zegt Huisman dat het wel meevalt met het filmkijkgedrag bij reformatorische jongeren.
Wat hij flink mis heeft, er wordt heel veel gekeken. Voor een klein bedrag per maand heb je een abonnement op netflix en kun je vrijwel onbeperkt films en series kijken. En dan kun je nog illegaal downloaden, en er is uitzending gemist en sites als couchtuner. Van al die mogelijkheden maakt onze jeugd ruim gebruik.
Er wordt een beetje langs elkaar heen gepraat op deze manier. Huisman zegt niet dat het wel meevalt. Het is alleen wel goed om ook te kijken naar de andere kant: dat er ook jongeren zijn (en hun ouders) die hier bewust in staan en bewust afstand nemen.
En dat afstand nemen kunnen we beter bevorderen en toejuichen dan alleen maar zeggen hoe erg het wel is - en dan daaronder een aanbeveling voor een mooie DVD zetten, zoals @mara doet. Dat is haar eigen keuze en daar zeg ik niets over haar keuzes, want ik ken die DVD niet, maar ik zou liever meer afstand bewaren. En ja, ik heb inmiddels ook pubers.
1. Ik zeg nergens dat het meevalt maar wel dat lang niet 100 % van de refo jongeren bioscoop bezoek gewoon vindt.
2. Ik krijg de indruk dat als maar veel mensen roepen dat iedereen het doet het minder zorgelijk wordt.
3. Ik schrik er van dat blijkbaar ouders/forummers dit kijkgedrag helemaal niet verontrustend vinden. Deze bioscoop bezoekende en Netflix kijkende jongeren kunnen gewoon belijdenis van hun geloof doen en zeker niet alleen van de waarheid. Wat voor geloof is dat dan?
4. Gij geheel anders heeft zeker ook te maken met ons kijkgedrag. De tijd uitkopen zoals de Bijbel het van ons vraagt gaat toch niet samen met bioscoopbezoek?
5. @eilander heeft mij goed begrepen en verwoord wat ik bedoelde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Televisie

Bericht door samanthi »

Ik denk dat het "iedereen doet het " een groot gevaar is
Alles wordt gewoon, bij mij thuis en bij mijn schoonouders zagen we het wennen aan de zonden, wat eerst niet gekeken werd was later geen punt van discussie meer, en ik hoor nog steeds de uitspraken als "we hebben dan ding nooit aan" ja waarom heb je er dan überhoud een?
Selectief kijken zou je via internet kunnen doen, maar ja dan kun je geen kliksafefilter erop doen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Televisie

Bericht door merel »

huisman schreef:
eilander schreef:
Dodo schreef:Volgens mij zegt Huisman dat het wel meevalt met het filmkijkgedrag bij reformatorische jongeren.
Wat hij flink mis heeft, er wordt heel veel gekeken. Voor een klein bedrag per maand heb je een abonnement op netflix en kun je vrijwel onbeperkt films en series kijken. En dan kun je nog illegaal downloaden, en er is uitzending gemist en sites als couchtuner. Van al die mogelijkheden maakt onze jeugd ruim gebruik.
Er wordt een beetje langs elkaar heen gepraat op deze manier. Huisman zegt niet dat het wel meevalt. Het is alleen wel goed om ook te kijken naar de andere kant: dat er ook jongeren zijn (en hun ouders) die hier bewust in staan en bewust afstand nemen.
En dat afstand nemen kunnen we beter bevorderen en toejuichen dan alleen maar zeggen hoe erg het wel is - en dan daaronder een aanbeveling voor een mooie DVD zetten, zoals @mara doet. Dat is haar eigen keuze en daar zeg ik niets over haar keuzes, want ik ken die DVD niet, maar ik zou liever meer afstand bewaren. En ja, ik heb inmiddels ook pubers.
1. Ik zeg nergens dat het meevalt maar wel dat lang niet 100 % van de refo jongeren bioscoop bezoek gewoon vindt.
2. Ik krijg de indruk dat als maar veel mensen roepen dat iedereen het doet het minder zorgelijk wordt.
3. Ik schrik er van dat blijkbaar ouders/forummers dit kijkgedrag helemaal niet verontrustend vinden. Deze bioscoop bezoekende en Netflix kijkende jongeren kunnen gewoon belijdenis van hun geloof doen en zeker niet alleen van de waarheid. Wat voor geloof is dat dan?
4. Gij geheel anders heeft zeker ook te maken met ons kijkgedrag. De tijd uitkopen zoals de Bijbel het van ons vraagt gaat toch niet samen met bioscoopbezoek?
5. @eilander heeft mij goed begrepen en verwoord wat ik bedoelde.
1. dat heb ik ook nooit beweerd
2. Iets doen, omdat iedereen het doet, is juist iets dat ik nooit doe en dat is ook niet de wijze waarop ik mijn kinderen opvoed. Met een deels ongelovige familie moeten wij juist keuzes maken en deze ook naar de kinderen toe ( bijbels) onderbouwen.
3. op dit punt denken wij anders. Mijns inziens heeft het tv kijken an sich niets met het geloof te maken, wel de keuzes die je maakt hierin. Ik denk ook dat het kijken van een tv, bioscoopbezoek en netflix wel samen kan gaan met het geloof. Mijn laatst bekeken film op Netflix was bv Fireproof ( christelijke film over het huwelijk) en mijn laatste bioscoopbezoek betrof een film over de geschiedenis van het vrouwenstemrecht.
4. Gij geheel anders heeft inderdaad te maken met ons kijkgedrag. Jouw tweede zin begrijp ik niet helemaal, zou je dat uit kunnen leggen?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Televisie

Bericht door Van Ewijk »

Feit: Ik heb een tv.
Conclusie: Ik deug niet. :oO
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Televisie

Bericht door samanthi »

Van Ewijk schreef:Feit: Ik heb een tv.
Conclusie: Ik deug niet. :oO
Ik heb geen TV
conclusie: ik deug niet
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Televisie

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:Feit: Ik heb een tv.
Conclusie: Ik deug niet. :oO
Is er één mens die deugt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6503
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Televisie

Bericht door Posthoorn »

Van Ewijk schreef:Feit: Ik heb een tv.
Conclusie: Ik deug niet. :oO
Tja, dat heb je op een refoforum. ;) Maar zoals je inmiddels gezien hebt, zijn de meningen daarover verdeeld.
Plaats reactie