Juliana begraven door vrouwelijke dominee

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door eilander »

Een bericht geknipt: zo spreek je niet over mensen en zeker niet over een lid van het koninklijk huis. Dit hoort hier in het geheel niet en daarom weggehaald.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door coco »

Juliana blijft voor mij toch altijd die koningin die weigerde de doodsvonnissen te ondertekenen van veroordeelde oorlogsmisdadigers. Al zal ze vast ook wel goede dingen gedaan hebben.. Maar die vergeet ik dan weer zo snel!
:hi
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door Vorst »

coco schreef:Juliana blijft voor mij toch altijd die koningin die weigerde de doodsvonnissen te ondertekenen van veroordeelde oorlogsmisdadigers. Al zal ze vast ook wel goede dingen gedaan hebben.. Maar die vergeet ik dan weer zo snel!
Is dat niet goed dan? Ik vind het wel christelijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17254
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door huisman »

Vorst schreef:
coco schreef:Juliana blijft voor mij toch altijd die koningin die weigerde de doodsvonnissen te ondertekenen van veroordeelde oorlogsmisdadigers. Al zal ze vast ook wel goede dingen gedaan hebben.. Maar die vergeet ik dan weer zo snel!
Is dat niet goed dan? Ik vind het wel christelijk.
Daar is anders niets christelijks aan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door coco »

Vorst schreef:
coco schreef:Juliana blijft voor mij toch altijd die koningin die weigerde de doodsvonnissen te ondertekenen van veroordeelde oorlogsmisdadigers. Al zal ze vast ook wel goede dingen gedaan hebben.. Maar die vergeet ik dan weer zo snel!
Is dat niet goed dan? Ik vind het wel christelijk.
Vertel.. ben erg benieuwd.. vooral naar de verbinding christelijk-Juliana
:hi
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door DDD »

Dat is toch niet zo moeilijk?

Genadig en barmhartig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid. Daar past gratie uitstekend bij. Ik ben het helemaal met Vorst eens.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17254
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door huisman »

DDD schreef:Dat is toch niet zo moeilijk?

Genadig en barmhartig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid. Daar past gratie uitstekend bij. Ik ben het helemaal met Vorst eens.
Gratie voor oorlogsmisdadigers die verantwoordelijk waren voor de deportatie en vernietiging van meer dan 100.000 joodse landgenoten?
In jouw optiek hadden de geallieerden de kopstukken uit Nazi Duitsland gratie moeten verlenen?
Voor de verantwoordelijken van de holocaust pastte maar èèn straf , de doodstraf en dat is in overeenstemming met de Schrift.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door Vorst »

Ik ben tegen doodstraf. Daarmee doe ik niets af aan het feit dat mensen verschrikkelijke dingen kunnen doen. Maar het past m.i. totaal niet in de lijn van de God die ik ken. Wraak komt God toe, niet de mensen.
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door DDD »

Ik ben het geheel met Vorst eens. Doodstraf vind ik barbaars.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Juliana begraven door vrouwelijke dominee

Bericht door Zita »

De discussie over de doodstraf kan in een daartoe meer geschikt topic gevoerd worden.
Plaats reactie