De Euro

Johanna

Bericht door Johanna »

Tuurlijk doe ik daar m'n best niet voor.
Ik ben tegen de euro en wil er helemaal niet aan wennen!!
(vooral erg leuk als er lange rijen staan bij de supermarkt)
Alles kan, dus waarom zou de gulden niet terugkunnen???:nederland::nederland::nederland::nederland::nederland::nederland::nederland::nederland::nederland::nederland:
Memory

Bericht door Memory »

Origineel gepost door Johanna(vooral erg leuk als er lange rijen staan bij de supermarkt)
Wordt dan geen tijd om het winkelpersoneel bij jullie te vervangen.:eek2:

Vol adrenaline bekijk ik m'm tot nu toe gespaarde Euromunten van diverse landen.

Idd, is alles duurder geworden. Je moet alles op de lange termijn bezien. Let maar op na de vakantie hoor je bijna niemand meer mekkeren over de gulden.
Nee hoor alle lof voor die Euro. Geweldig dat we buiten Nederland kunnen betalen in eigen valuta!

(Dat neemt niet weg dat ik diverse munten en briefjes NL achteraf gehouden heb)

Gegroet,

Memory
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

Ik kan toch niet blij zijn met de euro, en ik ben me juist veel minder prijsbewust. Ik koop vaak dingen, waarvan ik pas later besef dat ze eigenlijk toch wel vrij duur zijn. en dat vind ik niet grappie..:crying::crying::crying::crazy:
Adje

Bericht door Adje »

DE EURO IS NIET VAN ONS ALLEMAAL!!!

:smash::smash::smash:

:anger::frown::anger:

:NO!::redface::NO!:
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Origineel gepost door bazz
Ik kan toch niet blij zijn met de euro, en ik ben me juist veel minder prijsbewust. Ik koop vaak dingen, waarvan ik pas later besef dat ze eigenlijk toch wel vrij duur zijn. en dat vind ik niet grappie..:crying::crying::crying::crazy:
Dat is een kwestie van ervaring, nu je die ervaring hebt denk je natuurlijk wel even goed na voor je iets koopt.. toch?
Memory

Bericht door Memory »

Aldus Reformatorisch Dagblad op 18-06-02:
Een kwart van alle Nederlanders wil graag de Euro terug. De opinie keert zich dus blijkbaar daar dit drie maanden terug beduidend hoger ligt.

Ik voorspel dat zelfs Adje nog overstag zal gaan!! :xyxwave:
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Een kwart van alle Nederlanders wil graag de Euro terug. De opinie keert zich dus blijkbaar daar dit drie maanden terug beduidend hoger ligt.
Ik neem aan dat je guldens bedoelt? Als economie-student ben ik natuurlijk fel voorstander van één munt in heel Europa.
Memory

Bericht door Memory »

Pardon idd de gulden. Het is al aardig laat voor mijn doen.
Adje

Bericht door Adje »

Ik voorspel dat zelfs Adje nog overstag zal gaan!!
Dat nooit! Dan liever de lucht in................. :ukliam:

(ga jij nu maar slapen!) :tongue::smash:
Memory

Bericht door Memory »

Over 12 maanden:
Adje, de laatste der Mohicanen of Don Quichot vechtend tegen de Euro... :xyxwave:
Johanna

Bericht door Johanna »

Zoals wij steeds in onze beurs merken is, sinds de invoering van de Euro, alles duurder geworden. Voorheen kon je nog voor de kleine koter een ijsje kopen voor een gulden, nu betaal je een Euro !!

Duidelijk merkbaar is de prijsstijging aan de benzinepomp, parkeerautomaten, horeca, supermarkten enz. Had je voorheen met 20 gulden een leuk avondje uit, nu rekent zich dat in 20 Euro. Er heerst een gevoel van "men heeft het Gulden teken eenvoudig verwisseld met het Euro teken".

Daar moet nu een einde aankomen, wij roepen een consumentenstaking op. En wel op 1 Juli 2002 !! Op deze dag kunnen wij een teken geven,waaraan iedereen mee mag en moet doen, ook jij !!

Het zou geen enkel probleem moeten zijn, een dag geen geld uit te geven (geen levensmiddelen inkopen, niet tanken, geen cafébezoek).

Het zal geen enkel effect hebben als dat 1 persoon doet, maar als wij allemaal hieraan meedoen, draagt elke consumentenstaking er aan bij, dat de verantwoordelijken de ogen geopend worden.

Stel je eens voor, heel Nederland koopt een dag lang helemaal niets! Als wij dan nagaan, dat een ieder van ons gemiddeld 10 Euro per dag uitgeeft, is dat bij 16 miljoen Nederlanders een effect van 160 miljoen Euro !! dit moet toch een duidelijk signaal zijn!

Help mee deze actie te verspreiden en kenbaar te maken,stuur deze mail aan iedereen die je kent, en praat erover met hen die geen e-mail hebben. Dus op 1 juli om 0.00u begint de staking!! het gaat ons allemaal aan, OOK JIJ !!!!!!
Deze kreeg ik zojuist over de e-mail.
Doe allemaal mee zou ik zeggen.. of het helpt is een ander verhaal, maar het gaat om het principe he!
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

Origineel gepost door Memory
Over 12 maanden:
Adje, de laatste der Mohicanen of Don Quichot vechtend tegen de Euro... :xyxwave:
Adje, ik strijd zij aan zij met je...
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ach, die inflatie valt best mee hoor. Mensen hebben alleen het idee dat ze meer kwijt zijn omdat ze nu meer opletten op wat ze kopen.
Memory

Bericht door Memory »

Onomkeerbaar..... :yelclap:
peentje

Bericht door peentje »

Ik ben het met de eerste stelling van Zeckie eens, het is heel makkelijk om er mee te rekenen. misschien komt dat omdat ik op de markt sta zaterdag's
En wie spaart er trouwens buitenlandse euro's:xyxwave::yelclap:
Plaats reactie