De Euro

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

MIjn opa spaart buitenlandse euro's en heeft ze op een naa allemaal.

Moet zeggen dat ik nog steeds de boel omreken. Vooral als het gaat om groten bedragen.
Em.

Bericht door Em. »

ikke niet, wat moet je nu mee?? snap ik echt niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De Euro

Bericht door Mara »

Er wordt eigenlijk altijd gedacht dat de euro alles duurder maakte.
Maar dat blijkt toch niet altijd het geval te zijn.
Ik heb de rekening van de wasdroger opgezocht, ik dacht dat hij 12/13 jaar oud was, maar we bleken hem begin 2000 te hebben gekocht.
Toen betaalden we het lieve sommetje van 1.495 gulden. :oO
Deze nieuwe, geavanceerde kost dat - ook na omrekening - absoluut niet.
Wel zie je als je je oude administratie bekijkt dat bedragen zoals waterschapsbelasting, OZB, zorgkosten, e.d. wel heel erg gestegen zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: De Euro

Bericht door Orchidee »

Dat is waar @Mara, vooral witgoed vind ik naar verhouding goedkoper geworden maar het gaat niet altijd even lang mee.
Omrekenen heeft geen zin meer!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De Euro

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Dat is waar @Mara, vooral witgoed vind ik naar verhouding goedkoper geworden maar het gaat niet altijd even lang mee.
Omrekenen heeft geen zin meer!
Doe ik ook niet meer, maar in dit geval moest het even om goed te kunnen vergelijken. ;)
In het algemeen gaan de apparaten minder lang mee, dat hoor je eigenlijk van iedereen wel.
Maar als de monteur zegt: mevrouw, die reparatie gaat u 450 euro kosten, dan leg je er iets bij en heb je een splinternieuwe.
Tegenwoordig vinden ze het al heel wat als je wasmachine 7 jaar oud is, dan is ie afgeschreven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Euro

Bericht door -DIA- »

En.... werd er in 2002 al nagedacht over een eventuele Grexit of Brexit?
Ik denk soms dat we ons voor het gemak van één munt wel in een situatie hebben gebracht waaraan toen weinig mensen dachten, uitgenomen misschien de SGP? Maar dat waren toch altijd al zogenaamde 'doemdenkers'.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie