Inburgering Buitenlanders!!!

kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Woonplaats van bloob is dus niet 'hierzo', maar GENEMUIDEN.GENEMUIDEN:D:D:D:D

Valt niet op als je zo erg hapt als er iets over Genemuiden wordt gezegd!!!!!
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door bloob
Goed, mister....

Graag wil ik nu wel eens van je vernemen waar je zo'n uitspraak op baseert. :sne
Want als ik heel eerlijk ben vind ik het een zeer denigrerende opmerking. Wie of wat geeft jou het recht om zomaar zo'n stelling neer te zetten, waarbij je overigens geen enkel argument aanvoert.
Heb je deze stelling getoetst? Waarschijnlijk niet.
Is dit een objectieve uitspraak? Nee!

Dus:
òf je stelling onderbouwen met argumenten, dan wel afgenomen toetsen/onderzoeken o.i.d.
òf niet meer van deze opmerkingen plaatsen.

Inderdaad, deze stelling is subjectief, maar het lijkt me dat de meeste uitspraken op een forum subjectief zijn.
Ik baseer dat op het feit dat ik met mensen uit het hele land in aanraking kom en mij opvalt dat friezen zeer goed en zonder accent het nederlands beheersen. Dat kan je van genemuiders niet altijd zeggen, om maar van tukkers te zwijgen.....
bloob

Bericht door bloob »

Dus de enige argumenten die je noemt, zijn je eigen ervaringen. Het spijt me, maar dat vind ik toch niet erg steekhoudend.

Natuurlijk zijn de meningen op een forum subjectief, maar als het goed is zijn ze wel onderbouwd met argumenten. Objectieve argumeten als het even kan.
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door kridje
Woonplaats van bloob is dus niet 'hierzo', maar GENEMUIDEN.GENEMUIDEN:D:D:D:D

Valt niet op als je zo erg hapt als er iets over Genemuiden wordt gezegd!!!!!
Beste Kridje,

Als je eerdere posts goed hebt gelezen had je daaruit allang op kunnen maken dat ik in Genemuiden heb gewoond en dat ik er nu ook nog minstens 1 keer in de 3 weken kom.
maar als ik er heb gewoond betekent dat over het algemeen dat ik nu dus ergens anders woon. Snappie. Mijn woonplaats isdus niet Genemuiden, dat was het.
:,
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Sorry, maar ik snap het niet.

Wil je het nog een keer uitleggen:D:D:D:D
bloob

Bericht door bloob »

Nee

Als je het niet snapt dan bewonder je het maar:D
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Zal ik doen :%:%
Trein

Bericht door Trein »

Mijn posting over die Friezen was dus ook puur sarcastisch richting billie bedoeld. Tenslotte weten we hier allang dat billie een rasist van het bovenste water is.
En dan nog durft hij zich Christen te noemen, hij zou zich helemaal rot moeten schamen, hij is de naam Christen niet waard.

Misschien kunnen we met z'n allen bidden voor billie, dat hij tot inkeer zal komen, en zijn ogen geopend worden, en hij zich misschien ooit nog Christen zou mogen gaan noemen.

[Veranderd op 27/3/02 door Trein]
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9165
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Trein,

Op welke posting van Billy doel je? Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat hij een racist van het bovenste water is. Ben ik nu heel erg dom? Je gebruikt trouwens wel de retoriek van een demagoog. "We weten toch allemaal" e.d.
Niet echt netjes van je Trein.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
de Paus

Bericht door de Paus »

Lecram:Die Friezen kunnen over het algemeen beter nederlands dan tukkers of genemuiders (en omgeving)
Oja? Jaren lang heb ik in de omgeving van Genemuiden gewoond, en die mensen daar kunnen wel gewoon Nederlands praten (natuurlijk wel met accent, maar zeker weten heel goed verstaanbaar). Ze willen echter, onderling, gewoon hun eigen taaltje praten.

:thu
de Paus

Bericht door de Paus »

Boely,
Asielzoekers waarvan hun asielaanvraag nog lopende is, hebben allen de verplichting lessen Nederlands te volgen. Zo gauw die aanvraag is afgewezen, vervalt de verplichting en de mogelijkheid die lessen te volgen. Vaak willen ze wel lessen volgen, maar kunnen ze het niet!
En ik ben het met je eens: de mensen die geen Nederlandse les willen volgen, moeten hiervoor worden beboet, bijvoorbeeld door hun uitkering te verlagen.
Ruth

Bericht door Ruth »

ik heb zelf 10 maanden in een russisch sprekend land gewoond

ik vond het heerlijk als ik in de bus nederlands kon praten wat ik dan ook gewoon deed
vreemde stelling dus boely
Elty

Bericht door Elty »

Boely,

Ergens snap ik jouw reactie wel. Zelf werk ik met Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers. Ze moeten bijna de hele dag Nederlands praten. Maar zolang ze nog geen verblijfsvergunning hebben, bestaat de kans er dat ze terug moeten. Het is voor hen dus heel belangrijk dat ze, in hun vrije tijd, hun eigen taal onderhouden. En als jij zelf in het buitenland bent vind je het toch ook heerlijk om even in je eigen taal te spreken? Ik hoop dat je meer begrip voor deze mensen op kunt brengen! :+
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik las in de krant dat men in Oostenrijk alle binnen komende asielzoekers verplicht om duits te leren. Hiervoor krijgen ze 4 jaar de tijd en als ze dan nog geen duits spreken worden ze zonder pardon het land uitgezet.

Zou ook een goede regeling in ons land zijn.
Ongeacht wie wat of waar men woont of zit, men moet de taal van het land spreken waar men verblijft om te kunnen integreren. en dat is ook een goede zaak.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

morgen ook in NL invoeren zo'n regeling!!

wat zal dat over 4 jaar uitdunnen zeg!!:,:,:,
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie