Milieu

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

'k Heb vandaag het fiscale programma van de 5 grootste huidige partijen gehoord (LPF wilde niet komen debatteren), en zoals de prof samenvatte, zullen we wat GroenLinks betreft betalen tot we groen zien... Zij hebben geen fiscale politiek, behalve investeren in groengroengroen.


Dus de nieuwe leus van de Belastingdienst wordt:

leuker kunnen we het niet maken wel GROENER!!:(:#:#:mad::mad::mad2::mad2:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Milieu

Bericht door Mara »

Ik heb het gevoel dat we hier en daar nogal doorslaan, als ik dit bericht op Rijnmond.nl lees:

Naast een grijze, groene en blauwe krijgen de inwoners van Zwijndrecht nog een kliko. Het plastic moet in aparte, oranje bakken en daarmee is de maat, of zeker de tuin, voor veel mensen vol.
De overvolle tuinen zijn niet het enige bezwaar van de bewoners: de huidige containers worden voortaan ook minder vaak opgehaald.
Toch prettiger om het plastic elke dag of om de dag in een grote container te kunnen gooien.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Milieu

Bericht door Mara »

In het AD weekend magazine stond een artikel over een mevrouw die een week zonder het gebruik van plastic trachtte leven.
Dat viel niet mee.
Zij kreeg in haar woongemeente een kliko voor plastic en zag tot haar ontsteltenis dat die binnen no time tot de nok was gevuld met afvalplastic.
Ze toog dus naar de middenstand, met eigen bakjes, vroeg papier om het brood enz, maar ze stuitte steeds weer op nieuwe bezwaren.
De tandpasta raakte op en ze kwam erachter dat dit alleen maar in plastic wordt verkocht.
En als iets in een glazen fles wordt verkocht, zit er vaak een plastic dop op.
Toiletpapier raakte op en dat wordt alleen in plastic verkocht, ze koos dan maar de ecologische in een milieubesparende folie.
Mevrouw komt er steeds vaker achter dat op deze manier boodschappen doen heel veel tijd en meer geld kost. Ze kan bijna niks kopen wat ze van plan was. Koekjes, champignons, geraspte kaas, margarine, ontbijtkoek, alles zit in plastic.

Minpuntje van de dag: op de creche van haar jongste schaft ze gedachteloos een knutsel aan, voor een goed doel.
Het zit in mooi cellofaan verpakt. :hum

Maar best confronterend artikel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Milieu

Bericht door Orchidee »

Wij krijgen ook een aparte container erbij voor plastic.
De container voor restafval word weggehaald, daar komen ondergrondse afvalpunten voor.
Eindje lopen, voor ouderen erg lastig!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Milieu

Bericht door helma »

Ongelooflijk inderdaad hoeveel plastic afval je hebt!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Milieu

Bericht door Desiree »

Ik probeer er ook rekening mee te houden, het afval te verminderen. Veel eigen tas etc. mee. Bij de AH zelfscan etc heb ik dan wel zoiets, 5 appels op een schaal, bonnetje printen en hoe neem ik die appels dan mee. Een bloemkool etc. oké. Nu pak ik toch een zakje, bij de controle pakken ze toch de plastic zak en scannen het bonnetje om te kijken of ik het goed doe :) Ik ga eens in de winkel vragen of ik ze zo in mijn tas mag stoppen. Of een papierenzak? (Dan wel graag goed gerecycled.)

Ik zou een plastic container wel fijn vinden. Vleesbakje enzo vind ik wel vies om twee weken in zo'n zak te stoppen.

Tja, we proberen wat mee te denken voor het milieu.

Dia zou hier weleens een goed idee over kunnen hebben.. Het is jouw/uw vakgebied.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Milieu

Bericht door merel »

Wij moeten nu ook steeds meer afval scheiden. Op zich vind ik dat een prima uitgangspunt, alleen wordt het afval steeds minder opgehaald en 4! bakken in de achtertuin vind ik wel wat veel. Het weerhoudt mij in ieder gval om mijn GFT te scheiden van mijn restafval.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Milieu

Bericht door Mara »

Desiree schreef: Ik zou een plastic container wel fijn vinden. Vleesbakje enzo vind ik wel vies om twee weken in zo'n zak te stoppen.
Ik heb een grote stevige dikplastic boodschappentas, en als ik het kunststof weggebracht heb, spoel ik hem even om.
Zoiets: Afbeelding
Die gaat wel een paar honderd keer mee schat ik.
Vlees- kip- vis- en saladebakjes spoel ik altijd even om, voordat ik ze in de tas kieper, want dat lekvocht stinkt verschrikkelijk en is onhygiënisch.
Alleen lastig als het hard waait, want licht plastic wordt zo meegenomen door de wind en kun je erachter aan. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Milieu

Bericht door Lassie »

Hier heb je een verpakkingsarme winkel. Binnenkort eens kijken.
Plaats reactie