Leren wij onze kinderen het begrip schaamte?

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Leren wij onze kinderen het begrip schaamte?

Bericht door samanthi »

Als bloot gewoon is leer je je kind zijn gezonde schaamte af, bloot is dan toch normaal?

Toch is het geen garantie, helaas.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Leren wij onze kinderen het begrip schaamte?

Bericht door Van Ewijk »

samanthi schreef:Als bloot gewoon is leer je je kind zijn gezonde schaamte af, bloot is dan toch normaal?

Toch is het geen garantie, helaas.
Mijn ouders brachten mij op een bepaalde leeftijd bij dat mijzelf naakt vertonen in hun bijzijn (of dat van anderen) niet langer meer normaal of gewenst was, omgekeerd heb ik hen ook nooit naakt gezien.
En eenieder die de normvervaging van vandaag de dag jegens mij probeert goed te praten krijgt subiet de wind van voren.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Leren wij onze kinderen het begrip schaamte?

Bericht door samanthi »

Van Ewijk schreef:
samanthi schreef:Als bloot gewoon is leer je je kind zijn gezonde schaamte af, bloot is dan toch normaal?

Toch is het geen garantie, helaas.
Mijn ouders brachten mij op een bepaalde leeftijd bij dat mijzelf naakt vertonen in hun bijzijn (of dat van anderen) niet langer meer normaal of gewenst was, omgekeerd heb ik hen ook nooit naakt gezien.
En eenieder die de normvervaging van vandaag de dag jegens mij probeert goed te praten krijgt subiet de wind van voren.
Dat zeg ik toch, je leert een kind zijn gezonde schaamte af, die schaamte is ook een bescherming, dat is ook de grens voor een kind, dat doe jeniet.
Maar het is geen garantie tegen misbruik.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Leren wij onze kinderen het begrip schaamte?

Bericht door eilander »

We hebben nu twee topics hierover. Dat is niet handig. Deze discussie kan gewoon in het andere topic.
Gesloten