Dames en heren

DDD
Berichten: 28693
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dames en heren

Bericht door DDD »

Waarom niet?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dames en heren

Bericht door samanthi »

modesto schreef:Om even op Mara's oorspronkelijke berichtje terug te komen, ik geloof er eigenlijk helemaal niets van dat het ziekenhuis een officieel formulier gebruikt waarop de keuze letterlijk "hij/zij/onzijdig" is.
Ik weet wel dat ik een paar jaar geleden in het ziekenhuis lag met mannen en vrouwen op een zaal.
Dat vind ik echt een minder fijne ontwikkeling :mad
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Dames en heren

Bericht door modesto »

Omdat "onzijdig" geen medische of sociologische aanduiding is. Misschien staat er op het formulier "vrouw/man/anders". Daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Dames en heren

Bericht door modesto »

Samanthi, zou je wel met onzijdigen op een zaal willen liggen? (Wat een onzin.)
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Dames en heren

Bericht door Luther »

DDD schreef:Er lopen hier wel twee dingen door elkaar. Toehoorder is geen normaal Nederlands. Geliefde toehoorders net zo min.

´Dames en heren´ is dat mijns inziens wel. Maar ´beste reizigers´ kan ook, als je daarmee mensen minder pijn doet. Al houd ik niet zo van ´beste´. Hoewel ik ook begrijp dat ´geachte reizigers´ misschien ook wat wonderlijk is.
Misschien kan de NS iets doen met 'Geliefde (mede)reizigers'?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Dames en heren

Bericht door Terri »

Luther schreef:
DDD schreef:Er lopen hier wel twee dingen door elkaar. Toehoorder is geen normaal Nederlands. Geliefde toehoorders net zo min.

´Dames en heren´ is dat mijns inziens wel. Maar ´beste reizigers´ kan ook, als je daarmee mensen minder pijn doet. Al houd ik niet zo van ´beste´. Hoewel ik ook begrijp dat ´geachte reizigers´ misschien ook wat wonderlijk is.
Misschien kan de NS iets doen met 'Geliefde (mede)reizigers'?
:D

Het verzacht misschien de boodschap wat als er weer aangekondigd moet worden dat er vertraging is of dat er helemaal geen treinen rijden door wat dan ook.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dames en heren

Bericht door samanthi »

modesto schreef:Samanthi, zou je wel met onzijdigen op een zaal willen liggen? (Wat een onzin.)
Dit had niets met de openingspost te maken, het was een opmerking tussen Door.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Dames en heren

Bericht door Desiree »

Ad Anker schreef:"Beste reiziger naar de eeuwigheid, op dit moment rijden er geen treinen."
Zo'n mededeling biedt kansen! Waar zo'n discussie al niet goed voor is.
Voor morgen, als openingszin...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Dames en heren

Bericht door Ad Anker »

Desiree schreef:
Ad Anker schreef:"Beste reiziger naar de eeuwigheid, op dit moment rijden er geen treinen."
Zo'n mededeling biedt kansen! Waar zo'n discussie al niet goed voor is.
Voor morgen, als openingszin...
:super
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dames en heren

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef: En voor het overige wil ik niets afdoen aan het leed van transgenders, maar genderfluiditeit lijkt me niet zo´n probleem, zolang niet halverwege het toiletbezoek de andere optie zich opdringt. Er zijn twee keuzes. Zolang niemand moeilijk doet over wie waar komt, is er niets aan de hand, toch?
Vandaag een mannenkoor gehoord waarvan één van de leden bezig is met genderfluïditeit. Binnen een mannenkoor is dat toch echt wel lastig.
~~Soli Deo Gloria~~
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Dames en heren

Bericht door Johannes van Dijk »

Luther schreef:
DDD schreef:Er lopen hier wel twee dingen door elkaar. Toehoorder is geen normaal Nederlands. Geliefde toehoorders net zo min. ´Dames en heren´ is dat mijns inziens wel. Maar ´beste reizigers´ kan ook, als je daarmee mensen minder pijn doet. Al houd ik niet zo van ´beste´. Hoewel ik ook begrijp dat ´geachte reizigers´ misschien ook wat wonderlijk is.
Misschien kan de NS iets doen met 'Geliefde (mede)reizigers'?
Zou het niet groot zijn als in het openbaar vervoer de oproep zou klinken:Geliefde medereizigers naar de nimmereindigende eeuwigheid?(zoals o.a Ds.T.Klok altijd begint)
DDD
Berichten: 28693
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dames en heren

Bericht door DDD »

Het lijkt me eerder grotesk.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Dames en heren

Bericht door Vorst »

Inderdaad.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Dames en heren

Bericht door Johannes van Dijk »

Vorst schreef:Inderdaad.
Beseffen we wel enigszins dat bij alle verdeeldheid, waar de oude normen en waarden lijken te verdwijnen, er eentje is die lacht? Die lacht tot ons verderf?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Dames en heren

Bericht door Desiree »

Elke cultuur heeft zijn eigen taal, denk ik maar. Vergeet niet dat er drieduizend bekeert werden ook omdat ze konden volgen wat er gezegd werd.

That's all.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie