Aanslagen...

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Aanslagen...

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Opmerkelijk is dat mensen zichzelf geruststellen, of zeggen niet te buigen voor terreur. Wat ook opvalt is, wat ik heb opgemerkt, dat tijdens de aanslagen wordt gevloekt.
Ja. Mensen maken elkaar wijs dat ze niet bang worden. Ze gaan gewoon door met het bezoeken van een popconcert, de grote steden, bijeenkomsten waar een voetbalteam wordt gehuldigd.... Nee, ze laten hun leven echt niet beïnvloeden.
Maar er klinkt 1 geluidje en er breekt grote paniek uit!
De grote leiders spreken hun wijze woorden: het is walgelijk, het is laf, wij buigen niet voor terreur, maar intussen zijn ze ook afhankelijk van hun adviseurs en veiligheidsdiensten.
En het zijn niet altijd de goddeloze plaatsen DIA, vorig jaar stormden ze een Franse kerk binnen en sneden de keel van de priester door.
DAT is eigenlijk tekenend, de duivel denkt het te kunnen winnen van God.
En vergeet niet de aanslagen op de Koptische christenen in Egypte! We lezen er niet zo heel veel over, maar het gaat door.
-DIA- schreef:Maar het lijkt me geen plek om te kunnen sterven, als je naar een popconcert gaat... Of mag dit niet gezegd worden?
Het was de vraag die mijn moeder aan ons - kinderen - stelde, als wij ergens heen wilden, waarvan we wel wisten dat we geen toestemming zouden krijgen. "Kunnen jullie daar de Heere ontmoeten"?
Dat had meer impact dan een botweg nee.
ZWP schreef:Serieus: er zijn wel andere zaken dan terrorisme om ons druk over te maken
Totdat je er zelf mee te maken krijgt, je vrouw, of je kind erdoor verliest.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Aanslagen...

Bericht door ZWP »

Mara schreef:
ZWP schreef:Serieus: er zijn wel andere zaken dan terrorisme om ons druk over te maken
Totdat je er zelf mee te maken krijgt, je vrouw, of je kind erdoor verliest.
Ik had het wat anders moeten verwoorden, maar mijn punt blijft staan. De kans dat je familie verliest door terrorisme is (gelukkig) nog steeds erg klein. Alleen, het jaagt veel meer angst aan (en dat is ook de bedoeling) dan allerlei andere zaken waaraan blijkbaar veel meer mensen overlijden. Dát is wat ik probeerde te zeggen.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Aanslagen...

Bericht door Marco »

Het is moeilijk, deze dingen te vatten als tekenen van de eindtijd. Dat zijn ze wel, net als een heleboel andere. Of het meer of minder wordt doet daar niets aan af.
Tegelijkertijd moeten we niet doen alsof we nu in de eindtijd komen omdat bepaalde zaken nu ernstiger worden. Dan lopen we het risico dat we dingen niet meer in perspectief zien, en alleen nog maar kunnen somberen. Oorlogen, hongersnoden en rampen zijn van alle tijden, en terrorisme is dat ook. Sterker: de wereld is er globaal gezien veiliger op geworden de laatste tientallen jaren. Tekenen van een eindtijd waar we al eeuwenlang in zitten.

Soms denk ik weleens: ook christenen maken zich druk over de slachtoffers van terreur, en rampen (en terecht). Maar de echte ramp zien we nauwelijks nog: hoeveel mensen verlaten op een vredige manier het leven - zonder dat ze van een Heiland (wilden) weten?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

Nog één poging dan.
Geloven we dat als de Heere ook tot ons spreekt door de profeet Zefanja?

Zefanja 1:17-18
En Ik zal de mensen bang maken, dat zij zullen gaan als blinden, want zij hebben tegen den HEERE gezondigd; en hun bloed zal vergoten worden als stof, en hun vlees als drek. Noch hun zilver, noch hun goud zal hen redden ten dage van de verbolgenheid des HEEREN, maar door het vuur Zijns ijvers zal dit ganse land verteerd worden; want Hij zal een voleinding maken, gewisselijk als een haastige, met de inwoners dezes lands.
En daarop volgt in hoofdstuk, Zefanja 2:1-3
Doorzoekt uzelven nauw, ja doorzoek nauw, gij volk dat door geen lust bevangen wordt. Eer het besluit bare, gelijk kaf gaat de dag voorbij. Terwijl de hittigheid van des Heeren toorn over ulieden nog niet komt, terwijl de dag van de toorn des Heeren over ulieden nog niet komt. Zoekt den Heere alle gij zachtmoedigen des lands, die Zijn recht werken, zoekt gerechtigheid, zoekt zachtmoedigheid, misschien zult gij verborgen worden in de dag van de toorn des Heeren.


Gisteravond beluisterde ik een preek hierover, een boetepreek gehouden in het jaar 1975. Als we deze preek horen merken we hoe nauwkeurig of alles vervuld wordt. De preek en de omstandigheden grepen me aan, en daarom opende ik dit topic. Helaas werd de ernst niet begrepen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Aanslagen...

Bericht door Jeremiah »

De ernst wordt zeker wel begrepen. Het allervreselijkste wat een mens kan doen is de tekenen der tijden niet opmerken of deze bagatelliseren.. En de oproep tot geloof en bekering in de wind slaan..

Joel 2:30 "En Ik zal [99] wondertekenen geven in den hemel en op de aarde: bloed en vuur en rookpilaren."

[99]De manieren van spreken die in deze twee verzen gebruikt worden, betekenen de vreemde, schrikkelijke en algemene beroerten, ellenden, verwoestingen en benauwdheden, die de wereld zullen overkomen tot op de toekomst van den Heere Christus om te oordelen de levenden en de doden.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Aanslagen...

Bericht door CvdW »

De ernst wordt wel begrepen, maar we kunnen hele dagen ach en wee roepen en Christus niet nodig hebben.
Laatst een preek gehoord over mensen die blijven steken in de weeën, het moet wel tot een bevalling komen. Hebben we Christus al tot ons deel door het geloof?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:De ernst wordt wel begrepen, maar we kunnen hele dagen ach en wee roepen en Christus niet nodig hebben.
Laatst een preek gehoord over mensen die blijven steken in de weeën, het moet wel tot een bevalling komen. Hebben we Christus al tot ons deel door het geloof?
Ook hierover hebben we zeer ernstige preken gehoord. We kunnen het niet als vrucht zien van een nabij leven, maar eerder tevens als een oordeel dat hier bovenop komt te liggen. Wie kan dan zeggen: Ik ben rein?

1 Als Efraïm sprak, zo beefde men, hij heeft zich verheven in Israël; maar hij is schuldig geworden aan den Baäl en is gestorven.
2 En nu zijn zij voortgevaren te zondigen, en hebben zich van hun zilver een gegoten beeld gemaakt, afgoden naar hun verstand, die altemaal smedenwerk zijn; waarvan zij nochtans zeggen: De mensen, die offeren, zullen de kalveren kussen.
3 Daarom zullen zij zijn als een morgenwolk, en als een vroegkomende dauw, die henengaat; als kaf van den dorsvloer, en als rook uit den schoorsteen wordt weggestormd.
4 Ik ben toch de HEERE, uw God, van Egypteland af; daarom zoudt gij geen God kennen dan Mij alleen, want er is geen Heiland dan Ik.
5 Ik heb u gekend in de woestijn, in een zeer heet land.
6 Daarna zijn zij, naardat hunlieder weide was, zat geworden; als zij zat zijn geworden, heeft zich hun hart verheven; daarom hebben zij Mij vergeten.
7 Dies werd Ik hun als een felle leeuw; als een luipaard loerde Ik op den weg.
8 Ik ontmoette hen als een beer, die van jongen beroofd is, en scheurde het slot huns harten; en Ik verslond ze aldaar als een oude leeuw; het wild gedierte des velds verscheurde hen.
9 Het heeft u bedorven, o Israël! want in Mij is uw hulp.
10 Waar is uw koning nu? Dat hij u behoude in al uw steden! En uw richters, waar gij van zeidet: Geef mij een koning en vorsten?
11 Ik gaf u een koning in Mijn toorn en nam hem weg in Mijn verbolgenheid.
12 Efraïms ongerechtigheid is samengebonden, zijn zonde is opgelegd.
13 Smarten ener barende vrouw zullen hem aankomen; hij is een onwijs kind; want anders zou hij geen tijd in de kindergeboorte blijven staan.
14 Doch Ik zal hen van het geweld der hel verlossen, Ik zal ze vrijmaken van den dood: o dood! waar zijn uw pestilentien? hel! waar is uw verderf? Berouw zal van Mijn ogen verborgen zijn,
15 Want hij zal vrucht voortbrengen onder de broederen; doch er zal een oostenwind komen, een wind des HEEREN, opkomende uit de woestijn; en zijn springader zal uitdrogen, diezelve zal den schat van alle gewenste huisraad roven.

Zie het verband.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Aanslagen...

Bericht door refo »

Voor een christen maakt dat toch allemaal geen verschil? Die is altijd bereid.
Voor wie is je boodschap bestemd, DIA?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Aanslagen...

Bericht door Mara »

CvdW schreef:De ernst wordt wel begrepen, maar we kunnen hele dagen ach en wee roepen en Christus niet nodig hebben.
Laatst een preek gehoord over mensen die blijven steken in de weeën, het moet wel tot een bevalling komen. Hebben we Christus al tot ons deel door het geloof?
Laatst ook een preek gehoord over mensen die nooit tot die weeën komen, maar een dood kindje bij zich dragen.
Iedere bevalling is anders CvdW, bij de één komt het kindje er binnen een uur uit, de ander doet er dagen over met zeer pijnlijke weeën.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Voor een christen maakt dat toch allemaal geen verschil? Die is altijd bereid.
Voor wie is je boodschap bestemd, DIA?
Ik kan er niet van uit gaan dat iedereen die zich een christen noemt ook daadwerkelijk
een christen is. Wellicht wel in belijdenis, maar ik bedoel in de praktijk.
Zie ook de gelijkenis van de wijze en dwaze maagden.
De boodschap is echter wel voor ons allen, dat maakt in dit geval toch geen verschil.
Ik bedoel een zeer nauwe onderzoek is voor ons allen zeer persoonlijk,
en ook niet makkelijk, omdat we zo'n bedrieglijk hart hebben,
en we al te snel iets kunnen denken wat geen grond kan zijn.
Daarom ook dat, ja zeer nauw.
Dat is de ernstige boodschap uit de Schrift. Wij hoeven geen anderen te onderzoeken,
maar onszelf, en de eeuwigheid zal ten volle de waarheid omtrent ons openbaren.
Dat zal een oordeel zijn waarin alle vergissing is uitgesloten.
Maar nogmaals, het is voor een ieder persoonlijk, en niet bedoelt als een toetssteen voor
onze naaste.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

Lieve mensen. Ik begrijp cdw wel, in de zwaardere kerken zoals ggin, gergem, Ogg enz worden veel oordelen gepreekt op zich niks mis mee dat deden de apostelen al en waarom? Omdat zij al dachten in de eindtijd te leven en dat is terecht, maar de eindtijd moet niet iets zijn om bang voor te zijn, we moeten bang zijn of we idd gereed zijn, dus zoek Christus rust niet alleen in een verandering of een wettisch leven maar ga naarstig op zoek naar vrede in uw ziel. Waarom zijn er zoveel oordelen? Net als in de tijd van de apostelen er ook waren dat ging altijd gepaard met lauwheid en een valse leer, de oordelen beginnen bij het huis Gods, er heerst een valse leer waarin mensen alleen maar bang gemaakt worden en het evangelie is ver te zoeken, jaaa de wet moet gepreekt worden om onze zonden te leren kennen maar net zoveel het evangelie omdat Christus gestorven is om zijn kinderen te verlossen.

De aanslagen zijn ernstig en een vreselijk iets en zegt zeker iets over de strijd tegen onze God maar lieve mensen zoek liever wie uw Borg en Middelaar is en probeer niet de eindtijd te berekenen want de Heere komt als een dief in de nacht DUS WEES BEREID.

God geven jullie wijsheid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

johangroen schreef:Lieve mensen. Ik begrijp cdw wel, in de zwaardere kerken zoals ggin, gergem, Ogg enz worden veel oordelen gepreekt op zich niks mis mee dat deden de apostelen al en waarom? Omdat zij al dachten in de eindtijd te leven en dat is terecht, maar de eindtijd moet niet iets zijn om bang voor te zijn, we moeten bang zijn of we idd gereed zijn, dus zoek Christus rust niet alleen in een verandering of een wettisch leven maar ga naarstig op zoek naar vrede in uw ziel. Waarom zijn er zoveel oordelen? Net als in de tijd van de apostelen er ook waren dat ging altijd gepaard met lauwheid en een valse leer, de oordelen beginnen bij het huis Gods, er heerst een valse leer waarin mensen alleen maar bang gemaakt worden en het evangelie is ver te zoeken, jaaa de wet moet gepreekt worden om onze zonden te leren kennen maar net zoveel het evangelie omdat Christus gestorven is om zijn kinderen te verlossen.

De aanslagen zijn ernstig en een vreselijk iets en zegt zeker iets over de strijd tegen onze God maar lieve mensen zoek liever wie uw Borg en Middelaar is en probeer niet de eindtijd te berekenen want de Heere komt als een dief in de nacht DUS WEES BEREID.

God geven jullie wijsheid

Wie was het die ons opriep om te letten op de tekenen der tijden? En Wie heeft ons de gelijkenis van de wijze en dwaze maagden aan het hart gelegd? Was dat om niet? Inderdaad om ten allen tijde bereid te zijn. En te letten op de tekenen der tijden. Tot de Farizeeën sprak de Heere Jezus dienaangaande zelfs: Gij geveinsden!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

Beste dia je hebt volkomen gelijk en tuurlijk mag het gepreekt worden maar dan moet men niet het evangelie vergeten waar rust en vrede te halen is, bij Christus rom 10:15 en hoe zullen zij prediken, indien zij. Iet gezonden worden? Gelijk geschreven is: hoe liefelijk zijn de voeten dergenen, die vrede verkondigen, dergenen, die het goede verkondigen.

Beste dia aan die prediking ontbreekt het helaas in onze kerken, de meest rechtse dan. Ook ik zit daar onder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanslagen...

Bericht door -DIA- »

johangroen schreef:Beste dia je hebt volkomen gelijk en tuurlijk mag het gepreekt worden maar dan moet men niet het evangelie vergeten waar rust en vrede te halen is, bij Christus rom 10:15 en hoe zullen zij prediken, indien zij. Iet gezonden worden? Gelijk geschreven is: hoe liefelijk zijn de voeten dergenen, die vrede verkondigen, dergenen, die het goede verkondigen.

Beste dia aan die prediking ontbreekt het helaas in onze kerken, de meest rechtse dan. Ook ik zit daar onder.
Ik begrijp de inhoud van je opmerking niet goed. Wellicht is het goed om wat aandacht aan interpunctie en hoofdlettergebruik te geven?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Aanslagen...

Bericht door johangroen »

Daar ga ik niet op in dia,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie