Kabinetsformatie 2017

JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
JCRyle schreef:Je kwalificatie van mijn woorden zijn voor jezelf, aangezien ik mij daarin niet herken. Ik vind het alleen een uiterst fragiele basis waarop hier nu beweerd wordt dat hij wel degelijk kennis heeft van buitenlandbeleid. Nadenken over en het kunnen beargumenteren is niet genoeg.
Niet genoeg inderdaad, maar meer dan je in je eerste post van dit draadje beweerde.
Nietszeggende opmerking.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wandelende »

Het Algemeen Dagblad vindt ook iets van Halbe Zijlstra.

https://www.ad.nl/politiek/halbe-zijlst ... ~a1dcfdad/
(~)
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wim Anker »

Wandelende schreef:Het Algemeen Dagblad vindt ook iets van Halbe Zijlstra.

https://www.ad.nl/politiek/halbe-zijlst ... ~a1dcfdad/
Het AD plaatst de stukjes van de VVD voorlichting.........
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wandelende »

Wim Anker schreef:
Wandelende schreef:Het Algemeen Dagblad vindt ook iets van Halbe Zijlstra.

https://www.ad.nl/politiek/halbe-zijlst ... ~a1dcfdad/
Het AD plaatst de stukjes van de VVD voorlichting.........
Sinds wanneer?
Geef gerust een voorbeeld uit deze krant, die niet bekend staat als zijnde aanhangers van het liberaal en rechts gedachtegoed.
(~)
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Ambtenaar »

Luther schreef:
JCRyle schreef:Je kwalificatie van mijn woorden zijn voor jezelf, aangezien ik mij daarin niet herken. Ik vind het alleen een uiterst fragiele basis waarop hier nu beweerd wordt dat hij wel degelijk kennis heeft van buitenlandbeleid. Nadenken over en het kunnen beargumenteren is niet genoeg.
Niet genoeg inderdaad, maar meer dan je in je eerste post van dit draadje beweerde.
M.a.w. je pleit voor technocraten. In de politiek gaat het vooral om het verkopen van je ideeën en hier medestanders voor vinden, zowel nationaal en internationaal.

Als minister beschik je over ambtenaren om je bij te laten praten over tal van onderwerpen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Nasrani »

JCRyle schreef:
Luther schreef:
JCRyle schreef:
Luther schreef:Nieuwe update:

Algemene Zaken: Rutte, VVD (premier)
Binnenlandse Zaken: mw. Ollongrèn , D66 (vice-premier)
Justitie: Grapperhaus, CDA
Veiligheid: Dekker, VVD
Financiën: Hoekstra, CDA
Economische Zaken en Klimaat: Wiebes, VVD
Landbouw: mw. Schouten (CU)
Sociale Zaken en Werkgelegenheid: Koolmees, D66
Buitenlandse Zaken: Zijlstra, VVD
Defensie: mw. Bijleveld, CDA
Ontwikkelingssamenwerking en handel: De Bruijn, D66
Volksgezondheid: Bruins (VVD)
Langdurige Zorg: De Jonge, CDA (vice-premier)
Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen: mw. Van Engelshoven, D66
Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, PO en BO: Slob (CU)
Infrastructuur en Milieu: mw. Van Nieuwenhuizen (VVD)
Forum voor Democratie heeft mijn inziens een zeer terecht punt met schuiven van de partijbobo´s uit het partijkartel en de noodzaak van een kenniskabinet.
Kenniskabinet weet ik niet, maar wat dat schuiven betreft heb je (en hebben zij straks) een punt.
Ik denk dan m.n. aan Dekker, Wiebes, Zijlstra, Bijleveld en Van Nieuwenhuizen.
Vergeet Slob en Koolmees ook niet. Met alle respect voor hun staat van dienst en hun brede maatschappelijke kennis, want dat zullen ze ongetwijfeld hebben.
Maar met alle respect: Je ziet het de noodzaak van een kenniskabinet alleen al op het departement van Defensie. Zowel mw. Hennis als mw. Bijleveld hebben geen inhoudelijke vakkennis van hoe de defensie-organisatie in elkaar steekt. Zet daar een oud-legerleiding neer, net als gewoonlijk is in de V.S.
Neem bijvoorbeeld meneer Zijlstra op Buitenlandse Zaken. Ik vraag mij af of dit wel verstandig is. Zet daar een Nederlandse topdiplomaat op of een hoogleraar Internationale Betrekkingen. Neem bijvoorbeeld Sigrid Kaag.
Ze gaat een duo vormen met Zijlstra op buitenlandse zaken.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door refo »

Het geval Bijleveld kan ik niet goed plaatsen. Waarom zou je Drenthe inruilen voor defensie?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

Nasrani schreef:
JCRyle schreef:Neem bijvoorbeeld meneer Zijlstra op Buitenlandse Zaken. Ik vraag mij af of dit wel verstandig is. Zet daar een Nederlandse topdiplomaat op of een hoogleraar Internationale Betrekkingen. Neem bijvoorbeeld Sigrid Kaag.
Ze gaat een duo vormen met Zijlstra op buitenlandse zaken.
Ik ben heel benieuwd wat het beleid t.a.v. Israël wordt in het nieuwe kabinet, en hoe mevrouw Kaag zich hierin opstelt. Ik ben er nog niet zo gerust op.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef:Het geval Bijleveld kan ik niet goed plaatsen. Waarom zou je Drenthe inruilen voor defensie?
Overijssel bedoel je.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
refo schreef:Het geval Bijleveld kan ik niet goed plaatsen. Waarom zou je Drenthe inruilen voor defensie?
Overijssel bedoel je.
Voor die randstadlui is alles daarbuiten Drenthe :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Luther »

Nieuwe update:

Algemene Zaken: Mark Rutte, VVD-minister (premier)
Binnenlandse Zaken & Koninkrijksrelaties: mw. Kajsa Ollongrèn , D66-minister (vice-premier); Raymond Knops, CDA-staatssecretaris
Veiligheid en Justitie: Ferdinand Grapperhaus, CDA-minister; Sander Dekker, VVD-minister; Mark Harbers, VVD-staatssecretaris
Financiën: Wopke Hoekstra, CDA-minister; D66-staatssecretaris nog onbekend
Economische Zaken en Klimaat: Eric Wiebes, VVD-minister; mw. Mona Keijzer, CDA-staatssecretaris
Landbouw Voedselkwaliteit en Regio: mw. Carola Schouten, CU-minister (vice-premier)
Sociale Zaken en Werkgelegenheid: Wouter Koolmees, D66-minister; mw. Tamara van Ark, VVD-staatssecretaris
Buitenlandse Zaken: Halbe Zijlstra, VVD-minister
Defensie: mw. Ank Bijleveld, CDA-minister; mw. Barbera Visser, VVD-staatssecretaris
Europese Zaken, Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking: mw. Sigrid Kaag, D66-minister
Volksgezondheid, Welzijn en Sport: Hugo de Jonge, CDA-minister (vice-premier); Bruno Bruins, VVD-minister; Paul Blokhuis, CU-staatssecretaris
Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen: mw. Ingrid van Engelshoven, D66-minister; Arie Slob, CU-minister
Infrastructuur en Milieu: mw. Cora van Nieuwenhuizen, VVD-minister; Stientje van Veldhoven, D66-staatssecretaris
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef:
refo schreef:Het geval Bijleveld kan ik niet goed plaatsen. Waarom zou je Drenthe inruilen voor defensie?
Overijssel bedoel je.
Whatever.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Herman »

En wie wordt er eigenlijk staatssecretaris op belastingen?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Luther »

Herman schreef:En wie wordt er eigenlijk staatssecretaris op belastingen?
Daar doet de naam van mw. Henriëtte Prast van D66 de ronde.
Als dat gebeurt, levert D66 dus 1 mannelijke en 5 vrouwelijke bewindspersonen. Maar goed, ze zijn gender-neutraal, dus wat maakt het uit... :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door merel »

Ik vraag mij toch af of al die dubbele ministers op 1 post nu ook hun salaris gaan delen. :OO3
Plaats reactie