Kabinetsformatie 2017

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Desiree »

Gaan we opnieuw naar de stembus...

Nou ja, weet ik ook wel. Nog geen optie.
Laatst gewijzigd door Desiree op 24 mei 2017, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Bruna »

helma schreef:
nou, dat bedoelde ik dus...

Overigens weet ik ook niet met wie je het best af zou zijn; met Wilders of met Pechtold.
Als ik zou moeten kiezen uit Pechtold en Wilders dan wint Wilders nu toch op punten.
Ben geen CU'er maar respect voor Segers dat hij nog zo kan reageren, je zou boos worden op zo'n irritant kereltje Pechtold.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door merel »

Ik ben geen fan van Wilders en Pechtold, maar ik vind dat Pechtold zijn kaarten behoorlijk verspeeld heeft met zijn houding in de formatie. En daarom ben ik van mening dat men maar eens met Wilders om de tafel moet gaan zitten en D66 buiten spel moeten zetten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Ik ben geen fan van Wilders en Pechtold, maar ik vind dat Pechtold zijn kaarten behoorlijk verspeeld heeft met zijn houding in de formatie. En daarom ben ik van mening dat men maar eens met Wilders om de tafel moet gaan zitten en D66 buiten spel moeten zetten.
Hmm... dat D66 al sinds 1966 zo te werk gaat, en hier nu tot een (tijdelijke) climax komt konden we verwachten, gezien de evolutie van deze partij. D66 zou ik niet graag in een kabinet zien, trouwens zal GroenLinks beter zijn op dit vlak?
Anderzijds, zijn de gevolgen te overzien als de PVV aan een kabinet deelneemt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Terri »

Bruna schreef:
helma schreef:
nou, dat bedoelde ik dus...

Overigens weet ik ook niet met wie je het best af zou zijn; met Wilders of met Pechtold.
Als ik zou moeten kiezen uit Pechtold en Wilders dan wint Wilders nu toch op punten.
Ben geen CU'er maar respect voor Segers dat hij nog zo kan reageren, je zou boos worden op zo'n irritant kereltje Pechtold.
Ongelooflijk he, wat een macht lijkt deze man te hebben......
Persoonlijk vind ik hem enger dan Wilders.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
merel schreef:Ik ben geen fan van Wilders en Pechtold, maar ik vind dat Pechtold zijn kaarten behoorlijk verspeeld heeft met zijn houding in de formatie. En daarom ben ik van mening dat men maar eens met Wilders om de tafel moet gaan zitten en D66 buiten spel moeten zetten.
Hmm... dat D66 al sinds 1966 zo te werk gaat, en hier nu tot een (tijdelijke) climax komt konden we verwachten, gezien de evolutie van deze partij. D66 zou ik niet graag in een kabinet zien, trouwens zal GroenLinks beter zijn op dit vlak?
Anderzijds, zijn de gevolgen te overzien als de PVV aan een kabinet deelneemt?
Mmm, wellicht wat beter als bij de D66. Wilders kraamt soms veel onzin uit, wat je met een korrel zout moet nemen. Maar helaas heeft hij ook vaak gelijk. Van Pechtold kun je dat niet zeggen... Ik geloof niet dat Wilders per sé een 'Voltooid leven'-wet er doorheen wil krijgen... Die maakt zich meer druk om de grenzen of die wel/niet gesloten worden en of we wel/niet uit de EU moeten...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:
merel schreef:Ik ben geen fan van Wilders en Pechtold, maar ik vind dat Pechtold zijn kaarten behoorlijk verspeeld heeft met zijn houding in de formatie. En daarom ben ik van mening dat men maar eens met Wilders om de tafel moet gaan zitten en D66 buiten spel moeten zetten.
Hmm... dat D66 al sinds 1966 zo te werk gaat, en hier nu tot een (tijdelijke) climax komt konden we verwachten, gezien de evolutie van deze partij. D66 zou ik niet graag in een kabinet zien, trouwens zal GroenLinks beter zijn op dit vlak?
Anderzijds, zijn de gevolgen te overzien als de PVV aan een kabinet deelneemt?
Mmm, wellicht wat beter als bij de D66. Wilders kraamt soms veel onzin uit, wat je met een korrel zout moet nemen. Maar helaas heeft hij ook vaak gelijk. Van Pechtold kun je dat niet zeggen... Ik geloof niet dat Wilders per sé een 'Voltooid leven'-wet er doorheen wil krijgen... Die maakt zich meer druk om de grenzen of die wel/niet gesloten worden en of we wel/niet uit de EU moeten...
Is heer Wilders in die zin ook niet wat te vergelijken met heer Trump?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Desiree »

Ik denk dat Huisman lekker in het zonnetje zit of hard aan de slag is.. want die zou blij 'moeten' zijn met Trump. Zoveel meer euries naar Defensie!

Of zit ik mis?

Ja, ik denk dat Alexander Pechtold een nederlaag ziet als hij de wet VL er niet door krijg. Hij wil groot blijven... Hij kan wel inpakken als hij er dat niet doorkrijg?

Ik zit nog wel na te trillen want zoals Dia zegt.. het is tuurlijk niet dhr. Pechtold zelf.. maar je neus wordt op de feiten gedrukt dat we vijanden zijn van God en van de naaste. Al het Goede komt van boven.. er is niets van onszelf te verwachten.. ik hoor het mezelf zeggen hoor.

Daarom heb ik geen verwachting van de christelijke politici zelf maar wel van hun God in de wetenschap dat zij Hem leiding zullen vragen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wim Anker »

Pechtold wordt verketterd. Tegelijkertijd is zijn strategie wel duidelijk. Een minderheidskabinet met D66, VVD en CDA. En de ethische kwesties worden aan de kamer overgelaten, hoe democratisch! Het CDA gaat hierin wel mee. (Denkt hij, en ik met hem).

Vanuit zijn visie gezien is het gewoon handig. realiseer het maximale uit je programma. En de overige partijen zijn zo verdeeld dat de kans dat een motie die zo'n kabinet naar huis stuurt wordt aangenomen dermate klein is dat dat een aanvaardbaar risico is.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Auto »

Op zich vind ik het voorstel van Wilders wel goed. Benoem 3 informateurs van vvd pvv cda en laten die een voorverkenning doen. Hierbij is het dan mogelijk dat uitgesproken kan worden alle irritatie die er onderling is en kan de boel vlot getrokken worden. Zullen ze alle drie opening moeten geven.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Jantje »

Wim Anker schreef:Pechtold wordt verketterd. Tegelijkertijd is zijn strategie wel duidelijk. Een minderheidskabinet met D66, VVD en CDA. En de ethische kwesties worden aan de kamer overgelaten, hoe democratisch! Het CDA gaat hierin wel mee. (Denkt hij, en ik met hem).

Vanuit zijn visie gezien is het gewoon handig. realiseer het maximale uit je programma. En de overige partijen zijn zo verdeeld dat de kans dat een motie die zo'n kabinet naar huis stuurt wordt aangenomen dermate klein is dat dat een aanvaardbaar risico is.
Dan hoop ik dat er weer allerlei wantoestanden aan het licht komen, in (opnieuw) het ministerie van Veiligheid en Justitie en wellicht ook in het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Als het dan weer zo uit de klauwen loopt, net zo als bij Opstelten, Teven en Van der Steur, en Pechtolds partij is daar ook mede schuldig aan, dan heeft hij bij de volgende verkiezingen wellicht nog maar (opnieuw, net zo als na het vorige kabinet met de D66) 4 zetels over. En wellicht dat het CDA er dan weer meer wint; de irritatie naar de PVV wat is weggeëbd, en er een regering kan komen met het CDA, de PVV en wellicht nog een christelijke partij (over enkele maanden dan, als dit kabinet is gevallen). Want jullie geloven toch ook wel, als het kabinet het langer uithouden zal als de formatietijd, dan is het al bijzonder. Ik geloof nooit dat het kabinet wat nu zal gaan ontstaan, het 4 jaar zal volhouden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Refoforum2017 »

Wim Anker schreef:Pechtold wordt verketterd. Tegelijkertijd is zijn strategie wel duidelijk. Een minderheidskabinet met D66, VVD en CDA. En de ethische kwesties worden aan de kamer overgelaten, hoe democratisch! Het CDA gaat hierin wel mee. (Denkt hij, en ik met hem).

Vanuit zijn visie gezien is het gewoon handig. realiseer het maximale uit je programma. En de overige partijen zijn zo verdeeld dat de kans dat een motie die zo'n kabinet naar huis stuurt wordt aangenomen dermate klein is dat dat een aanvaardbaar risico is.
Hm... Op zich wel een goede analyse. Toch vraag ik me af of VVD en CDA hier mee akkoord gaan. Die willen denk ik echt koste van het kost een meerderheidskabinet. Stiekem zullen ze er nu van balen dat de PVV geen goed en volledig doorgerekend verkiezingsprogramma heeft. Anders was dat voor hen toch geen verkeerde optie geweest. Maar ze zullen dat nu waarschijnlijk niet doen, omdat de PVV formeel 'nergens' voor staat, getuige het A4'tje.

Het is nu vooral spannend wat Segers en Pechtold bij Schippers gaan zeggen. Ze komen over een half uurtje binnen... Segers om 15.45 uur en Pechtold om 16.30 uur. Ik denk dat er een tactiek van Schippers achter zit om de heren in op dit tijdstip uit te nodigen, als laatste. En ik ben heel benieuwd wat Rutte gisteren tegen Pechtold heeft gezegd in Scheveningen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Desiree »

huisman schreef:Besprekingen geklapt.........pffffffff gelukkig geen GroenLinks in de regering.
Niet te vroeg juichen, begrijp ik. Hoewel Jesse Klaver zo ook denkt..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door CvdW »

Het is allemaal niet meer te volgen.
Een democratisch land. Rutte heeft gezegd dat ze alle opties oplaten, behalve PVV.
Of we gelukkig moeten zijn met PVV weet ik niet, maar een bespreking van VVD, PVV, CDA en CU zou mogelijk moeten zijn.
Zoals het nu gaat is het niet democratisch.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door parsifal »

CvdW schreef:Het is allemaal niet meer te volgen.
Een democratisch land. Rutte heeft gezegd dat ze alle opties oplaten, behalve PVV.
Of we gelukkig moeten zijn met PVV weet ik niet, maar een bespreking van VVD, PVV, CDA en CU zou mogelijk moeten zijn.
Zoals het nu gaat is het niet democratisch.
Dit uitsluiten door de VVD (en door de PVV) was voor de verkiezingen al gedaan. De kiezer wist er van en heeft dat meegenomen in de stem. Nu toch onderhandelen lijkt me minder democratisch dan het niet doen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie