Kabinetsformatie 2017

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Luther »

Beetje een feestelijke dag vandaag!
Na de langste kabinetsformatie ooit (225 dagen) is er dan toch eindelijk een kabinet. Rutte-3: VVD-CDA-D66-CU.

Oh ja, eerlijk is eerlijk... de profetische gaven van @huisman waren beter dan die van mij. :)
huisman op 16 mei schreef:Mijn profetie:

Het gaat lukken met CU onder een paar voorwaarden.
1.CU stemt in met beperking instroom vluchtelingen met als voorwaarde dat er extra geld komt voor ontwikkelingssamenwerking en opvang in de regio.
2. Het "voltooid leven" dossier wordt buiten het regeerakkoord gehouden en zo een vrije kwestie.
3. In het klimaatdossier wordt flink geïnvesteerd om CU/D66 binnen boord te houden.
Mijn profetie op 16 mei was dat er een minderheidskabinet zou komen zonder de CU, en dat we diep in het najaar zouden zitten. Alleen dat laatste is enigszins uitgekomen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door huisman »

Luther schreef:Beetje een feestelijke dag vandaag!
Na de langste kabinetsformatie ooit (225 dagen) is er dan toch eindelijk een kabinet. Rutte-3: VVD-CDA-D66-CU.

Oh ja, eerlijk is eerlijk... de profetische gaven van @huisman waren beter dan die van mij. :)
huisman op 16 mei schreef:Mijn profetie:

Het gaat lukken met CU onder een paar voorwaarden.
1.CU stemt in met beperking instroom vluchtelingen met als voorwaarde dat er extra geld komt voor ontwikkelingssamenwerking en opvang in de regio.
2. Het "voltooid leven" dossier wordt buiten het regeerakkoord gehouden en zo een vrije kwestie.
3. In het klimaatdossier wordt flink geïnvesteerd om CU/D66 binnen boord te houden.
Mijn profetie op 16 mei was dat er een minderheidskabinet zou komen zonder de CU, en dat we diep in het najaar zouden zitten. Alleen dat laatste is enigszins uitgekomen.
Wauw :tilt
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

Ik had het ook niet gedacht, eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Luther »

Afbeelding
Voorste rij v.l.n.r.: Zijlstra, Ollongren, Rutte, koning, De Jonge, Schouten, Grapperhuis.; A
Achterste rij v.l.n.r.: Slob, Kaag, Wiebes, Bijleveld, Van Engelshoven, Hoekstra, Van Nieuwenhuizen, Koolmees, Dekker, Bruins.
Laatst gewijzigd door Luther op 26 okt 2017, 12:43, 3 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Mannetje »

Nou, we gaan het meemaken.
-
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Ambtenaar »

De minister van Sociale Zaken kan zich snel omkleden. Vanmorgen kwam ik hem bij het kinderdagverblijf nog tegen in spijkerbroek en shabby trui.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:Afbeelding
Voorste rij v.l.n.r.: Zijlstra, Ollongren, Rutte, koning, De Jonge, Schouten, Grapperhuis.; A
Achterste rij v.l.n.r.: Slob, Kaag, Wiebes, Bijleveld, Van Engelshoven, Hoekstra, Van Nieuwenhuizen, Koolmees, Dekker, Bruins.
Het wordt bij ieder nieuw kabinet kleuriger en fleuriger... Jaren 60 was de ministers- en staatssecretarissenploeg nog meest grijs en donker gekleurd. De intrede van de vrouw in de regering zal zeker ook mee helpen aan meer kleur en fleur.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie ... ds_kabinet

Hier staan ze allemaal. Klik op het kabinet naar keuze!
Laatst gewijzigd door -DIA- op 26 okt 2017, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:
Luther schreef:Afbeelding
Voorste rij v.l.n.r.: Zijlstra, Ollongren, Rutte, koning, De Jonge, Schouten, Grapperhuis.; A
Achterste rij v.l.n.r.: Slob, Kaag, Wiebes, Bijleveld, Van Engelshoven, Hoekstra, Van Nieuwenhuizen, Koolmees, Dekker, Bruins.
Het wordt bij ieder nieuw kabinet kleuriger en fleuriger... Jaren 60 was de ministers- en staatssecretarissenploeg nog meest grijs en donker gekleurd. De intrede van de vrouw in de regering zal zeker ook mee helpen aan meer kleur en fleur.
Oh nee een hellend vlak :wiz Nederland bekent kleur :jongle

En de winnaar is: Minister de Jonge. Wat een verademing in dat stoffige Den Haag :)
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Roos2017 »

Positief als je kleur durft te bekennen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door -DIA- »

Roos2017 schreef:Positief als je kleur durft te bekennen.
Ik zie al een minister voor Seksuele Emancipatie, Ontwikkeling en Gelijkheid in een roze pak.
Lijkt me niet echt positief.
Overigens, mensen hebben van nature al een afkeer van het akelig zwart, toch?
De naam zegt het al.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie ... ds_kabinet
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:
Roos2017 schreef:Positief als je kleur durft te bekennen.
Ik zie al een minister voor Seksuele Emancipatie, Ontwikkeling en Gelijkheid in een roze pak.
Lijkt me niet echt positief.
Overigens, mensen hebben van nature al een afkeer van het akelig zwart, toch?
De naam zegt het al.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie ... ds_kabinet
:humhihi
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12040
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Herman »

Niet zeuren. Bij het afleggen van de eed droegen alle mannelijke ministers een keurig jacquet.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Klavart »

JCRyle schreef:En de winnaar is: Minister de Jonge.
Dankzij zijn schoenen?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door JCRyle »

Herman schreef:Niet zeuren. Bij het afleggen van de eed droegen alle mannelijke ministers een keurig jacquet.
Enige eenzijdigheid moet ik helaas bespeuren in uwe bijdrage, namelijk dat er niet alleen den eed afgelegd is.
Hand over hand zien we het toenemen. Wie slaat er acht op? In plaats van den eed af te leggen, spreekt men de 'dat verklaar en beloof ik' uit. Je ziet het overal, dat den mens in het middelpunt staat. Dat was in de jaren '60 wel anders. U zult begrijpen dat we daar tegenin moeten gaan en dat het benoemd moet worden. Maar dat wordt niet aanvaard, al is het ten zeerste benodigd.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Terri »

Hmm, zonder dat ik reacties had gelezen, dacht ik nu juist, wat zien ze er keurig uit en vooral ook de dames.
Keurige rok/jurk, netjes van lengte, tjonge daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen.
Plaats reactie