Kabinetsformatie 2017

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door parsifal »

Het gaat wel lekker richting belangrijke zaken zo. Je kunt van de muziek van U2 houden of niet. Je kunt de muziekstijl afkeuren of niet, je kunt het gaan naar concerten afkeuren of niet. Ieder maakt zijn keuzes hierin. U2 is tekstueel behoorlijk beschaafde muziek. Hoe Christenen met de muziek omgaan lijkt me open voor discussie, maar ook een punt van vrijheid en verder niet zo relevant voor de kabinetsformatie of het huidige beleid.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door DDD »

eilander schreef:
DDD schreef:Dat is inderdaad wat ik schrijf. Niet als wetenschappelijke conclusie, maar als autoriteitsargument. Ik heb vooralsnog geen reden om er aan te twijfelen dat Segers en Schouten in dezen een goede keuze maakten.
Ik vind dat een bijzonder vreemde redenering eerlijk gezegd. Het maakt dat je nergens meer een vraag over mag stellen.
Welnee. Natuurlijk mag dat wel. Heel goed zelfs. Maar je kunt niet altijd alles zelf proefondervindelijk vaststellen. Zo zijn er ook mensen die uitgaan van mijn oordeel of mening. Heel prima. Maar niet foutloos, zoals iedereen hier weet. Het is nu eenmaal gegeven met het mens-zijn dat je niet overal een grondig beargumenteerde mening over kunt hebben en daarom in bepaalde gevallen moet afgaan op andermans (vermeend) deskundig oordeel.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Terri »

parsifal schreef:Het gaat wel lekker richting belangrijke zaken zo. Je kunt van de muziek van U2 houden of niet. Je kunt de muziekstijl afkeuren of niet, je kunt het gaan naar concerten afkeuren of niet. Ieder maakt zijn keuzes hierin. U2 is tekstueel behoorlijk beschaafde muziek. Hoe Christenen met de muziek omgaan lijkt me open voor discussie, maar ook een punt van vrijheid en verder niet zo relevant voor de kabinetsformatie of het huidige beleid.
Helemaal mee eens, ik ben soms echt verbaasd wat er aan argumenten aangevoerd worden om iemands integriteit in twijfel te trekken.
Als mijn doopceel gelicht wordt, komen er misschien ook dingen openbaar waar wellicht mensen vraagtekens bij hebben.
De één heeft televisie, wat anderen niet begrijpen, die heeft open internet, die heeft een afwijkende kledingkeuze, die leeft royaal van z'n geld enz. enz.
Ik heb b.v. enorme moeite met het feit dat christenen boeken lezen waar vloeken instaan en waar het zeer beeldend over seks gaat, maar dan trek je toch ook niet verregaande conclusies.
Dan vind ik een avondje U2 ( ik hou er helemaal niet van) minder heftig.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Roos2017 »

Mara schreef: Mijn man ging voordat hij mij kende ook weleens naar een dergelijk popconcert. Daarna vond hij zelf dat dit niet meer in overeenstemming was met een christelijke levenswandel. Laat staan dat hij 1 van zijn kinderen daarin aan zou moedigen.
Ben ik helemaal met je eens hoor, Mara. Vanuit christelijk oogpunt vind ik popmuziek echt niet kunnen.
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Mannetje »

Roos2017 schreef:
Mara schreef: Mijn man ging voordat hij mij kende ook weleens naar een dergelijk popconcert. Daarna vond hij zelf dat dit niet meer in overeenstemming was met een christelijke levenswandel. Laat staan dat hij 1 van zijn kinderen daarin aan zou moedigen.
Ben ik helemaal met je eens hoor, Mara. Vanuit christelijk oogpunt vind ik popmuziek echt niet kunnen.
In grote lijnen sta ik ook op dit standpunt en ik weet ook dat dit concertbezoek breed is uitgemeten tijdens de formatie, maar ik snap de link niet met de discussie over de integriteit van Segers, waar het over ging.
Van sommige forumleden weet ik dat zij dingen doen die ik principieel echt niet kan volgen, maar dat ga ik in een andere discussie niet noemen.
-
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wim Anker »

Vandaag stemde NL in de Veiligheidsraad mee met de resolutie dat de VS hun keuze om Jeruzalem als hoofdstad te erkennen moet terugdraaien. Met de CU in de regering.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door CvdW »

Dat betekent niet dat CU het daar mee eens is. Je moet je wel afvragen of je kunt deelnemen in de regering.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door CvdW »

Dat betekent niet dat CU het daar mee eens is. Je moet je wel afvragen of je kunt deelnemen in de regering.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Vandaag stemde NL in de Veiligheidsraad mee met de resolutie dat de VS hun keuze om Jeruzalem als hoofdstad te erkennen moet terugdraaien. Met de CU in de regering.
Niet de Veiligheidsraad, maar verder inderdaad slecht van ons. Ik dacht dat Nederland namelijk ook Jeruzalem als hoofdstad van Israël erkende.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:Vandaag stemde NL in de Veiligheidsraad mee met de resolutie dat de VS hun keuze om Jeruzalem als hoofdstad te erkennen moet terugdraaien. Met de CU in de regering.
Niet de Veiligheidsraad, maar verder inderdaad slecht van ons. Ik dacht dat Nederland namelijk ook Jeruzalem als hoofdstad van Israël erkende.
Ik neem aan dat de CU in het kabinet een minderheidsstandpunt heeft ingenomen. In de Tweede Kamer heeft de CU in elk geval wel vóór een motie gestemd om Jeruzalem als hoofdstad te erkennen (op 22-11).
Ik ben absoluut geen CU-er, en ik vind - zoals bekend - dat de CU niet in deze regering zou kunnen zitten. Maar nu ze er wel in zitten, vind ik het wat ál te makkelijk om elk standpunt van het kabinet ook de CU direct aan te rekenen.
Als D66 iets laat zitten om CDA en CU tegemoet te komen, word je ook niet plotseling blij met D66, toch?
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:Vandaag stemde NL in de Veiligheidsraad mee met de resolutie dat de VS hun keuze om Jeruzalem als hoofdstad te erkennen moet terugdraaien. Met de CU in de regering.
Niet de Veiligheidsraad, maar verder inderdaad slecht van ons. Ik dacht dat Nederland namelijk ook Jeruzalem als hoofdstad van Israël erkende.
Ik neem aan dat de CU in het kabinet een minderheidsstandpunt heeft ingenomen. In de Tweede Kamer heeft de CU in elk geval wel vóór een motie gestemd om Jeruzalem als hoofdstad te erkennen (op 22-11).
Ik ben absoluut geen CU-er, en ik vind - zoals bekend - dat de CU niet in deze regering zou kunnen zitten. Maar nu ze er wel in zitten, vind ik het wat ál te makkelijk om elk standpunt van het kabinet ook de CU direct aan te rekenen.
Als D66 iets laat zitten om CDA en CU tegemoet te komen, word je ook niet plotseling blij met D66, toch?
Hypothetische vraag. D66 laat helemaal niets zitten. De CU laat alles zitten.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door DDD »

Dat is aantoonbaar onzin. D66 is bijvoorbeeld voor het sluiten van kleine scholen, en deze coalitie reserveert juist extra geld om kleine scholen open te houden. Dat is maar één voorbeeld. Er zijn er vast tientallen.

Los daarvan zou het een slecht teken zijn als de ChristenUnie net zo gemeen onderhandelde als D66.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

Ik denk dat Wim meer op het medisch-ethische vlak bedoelt, of in elk geval principiële kwesties.
Daar zouden voorbeelden van te noemen moeten zijn, zou ik verwachten. Maar ik weet er ook geen...
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door DDD »

eilander schreef:Ik denk dat Wim meer op het medisch-ethische vlak bedoelt, of in elk geval principiële kwesties.
Daar zouden voorbeelden van te noemen moeten zijn, zou ik verwachten. Maar ik weet er ook geen...
Daar zijn er ook genoeg van te noemen. De wet voltooid leven is toch nog niet aanvaard?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

DDD schreef:
eilander schreef:Ik denk dat Wim meer op het medisch-ethische vlak bedoelt, of in elk geval principiële kwesties.
Daar zouden voorbeelden van te noemen moeten zijn, zou ik verwachten. Maar ik weet er ook geen...
Daar zijn er ook genoeg van te noemen. De wet voltooid leven is toch nog niet aanvaard?
Daar kun je moeilijk CU dankbaar voor zijn. Die heeft er in elk geval geen breekpunt van gemaakt. Juist deze week maande D66 al dat er haast gemaakt moest worden met het onderzoek.
En verder?
Plaats reactie