Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef:
Reuters claimde 1 stap verwijderd te zijn van de "national security council officials". Gecombineerd met niet tegengesproken op twitter (wat in het geval van Trump wel informatief is) zou ik het niet als "fake news" durven bestempelen.
Omdat jij de bronnen van Reuters niet kunt controleren, moet je de berichtgeving met een korreltje zout nemen, totdat het bewijs daar is. Dat Trump geen tweet verzonden, zegt helemaal niets.
Ik kan bij het meeste nieuws de bronnen niet controleren. Als dat de eis zou zijn dan is een heel groot deel van wat geleerd wordt bij geschiedenis "fake history". Dat Trump geen tweet heeft verzonden over dit onderwerp zegt niet alles, maar wel iets natuurlijk. Bij andere berichten over hem tweet hij er lustig op los. Het is ergens natuurlijk wel jammer dat Reuters met dit bericht kwam. Andere zaken rondom Trump (de zaken die ik in eerder bericht aanhaalde met betrekking tot Comey en het doorgeven van geclassificeerde informatie aan de Russen) zijn wel belangrijk en de aandacht verschuift nu wat richting bijzaken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door refo »

Waar zit dat vliegdekschip inmiddels?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Mara »

Het wordt spannend, nu Trump dreigt met 'vuur en woede zoals de wereld die nog nooit heeft mogen aanschouwen'.
Wie gaat dit stoppen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door eilander »

Mara schreef:Het wordt spannend, nu Trump dreigt met 'vuur en woede zoals de wereld die nog nooit heeft mogen aanschouwen'.
Wie gaat dit stoppen?
Wie heeft belang bij het daadwerkelijk tot uitvoer brengen van de stoere taal die over en weer geuit wordt?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:Het wordt spannend, nu Trump dreigt met 'vuur en woede zoals de wereld die nog nooit heeft mogen aanschouwen'.
Wie gaat dit stoppen?
Helaas is het te laat. Met dank aan al de slappe presidenten in de afgelopen decennia.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Mara schreef:Het wordt spannend, nu Trump dreigt met 'vuur en woede zoals de wereld die nog nooit heeft mogen aanschouwen'.
Wie gaat dit stoppen?
Helaas is het te laat. Met dank aan al de slappe presidenten in de afgelopen decennia.
En die slappe presidenten hadden Seoul maar op moeten offeren, of er geweldige risico's mee moeten nemen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:Het wordt spannend, nu Trump dreigt met 'vuur en woede zoals de wereld die nog nooit heeft mogen aanschouwen'.
Wie gaat dit stoppen?
Wie heeft belang bij het daadwerkelijk tot uitvoer brengen van de stoere taal die over en weer geuit wordt?
Ik hoorde vanmorgen Amerikakenner Victor Vlam op de radio en hij zei dat China waarschijnlijk nu gaat meewerken, zij kunnen Noord Korea economische sancties opleggen. Het is het buurland er alles aan gelegen om Korea er van af te laten zien om hun kernraketten daadwerkelijk te gebruiken
.
Wim Anker schreef:Met dank aan al de slappe presidenten in de afgelopen decennia.
Tuurlijk. Jij houdt van de grote-bekken-politiek, oftewel, de olifant door de porseleinkast. Weleens gehoord van stille diplomatie?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Wim Anker »

Lees eens wat @mara.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door -DIA- »

Ik hoorde in een preek een vergelijking met de jaren 30, er vonden verschillende dingen plaats, en dat bouwde op, tot het explodeerde in de Tweede Wereldoorlog. Dominee zag in deze tijd zich deze zaken herhalen, en waar zal het dan nu eindigen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Mara schreef:Het wordt spannend, nu Trump dreigt met 'vuur en woede zoals de wereld die nog nooit heeft mogen aanschouwen'.
Wie gaat dit stoppen?
Helaas is het te laat. Met dank aan al de slappe presidenten in de afgelopen decennia.
En die slappe presidenten hadden Seoul maar op moeten offeren, of er geweldige risico's mee moeten nemen?
De manier waarop Kennedy de cuba crisis heeft aangepakt. Was dat ook maar opofferen en geweldige risico's nemen?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Mara »

Bron: NRC: De Republikeinse senator John McCain zei:
„Grote leiders dreigen alleen als ze klaar zijn om te handelen. Ik weet niet of president Trump klaar is.”

De kans dat Trump een oorlog begint, wordt door de meeste deskundigen klein geacht. Ondanks de dreigende taal van dinsdag wijkt de regering-Trump niet wezenlijk af van het beleid van zijn voorganger Barack Obama
Wim Anker schreef:Met dank aan al de slappe presidenten in de afgelopen decennia.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door eilander »

Mara schreef:Bron: NRC: De Republikeinse senator John McCain zei:
„Grote leiders dreigen alleen als ze klaar zijn om te handelen. Ik weet niet of president Trump klaar is.”

De kans dat Trump een oorlog begint, wordt door de meeste deskundigen klein geacht. Ondanks de dreigende taal van dinsdag wijkt de regering-Trump niet wezenlijk af van het beleid van zijn voorganger Barack Obama
Wim Anker schreef:Met dank aan al de slappe presidenten in de afgelopen decennia.
Dit is natuurlijk geenszins in tegenspraak met wat Wim zei. Even in mijn woorden zegt Wim dat Trump nu niet veel anders kan doen, door het slappe gedrag van zijn voorgangers.
Ik heb er geen verstand van, maar ik zou wel willen weten wat die voorgangers dan hadden moeten doen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Mara schreef:Het wordt spannend, nu Trump dreigt met 'vuur en woede zoals de wereld die nog nooit heeft mogen aanschouwen'.
Wie gaat dit stoppen?
Helaas is het te laat. Met dank aan al de slappe presidenten in de afgelopen decennia.
En die slappe presidenten hadden Seoul maar op moeten offeren, of er geweldige risico's mee moeten nemen?
De manier waarop Kennedy de cuba crisis heeft aangepakt. Was dat ook maar opofferen en geweldige risico's nemen?
Ja, dat was link! Zeker als je ook dit soort verhalen leest https://en.wikipedia.org/wiki/Vasili_Arkhipov. Noord-Korea wordt al hard aangepakt en direct aanvallen zal vrijwel zeker tot een aanval op Seoul leiden en dat is een stad met zo'n 10 miljoen inwoners. Misschien had doorgepakt kunnen worden tijdens de Korea oorlog zelf (hoewel dat een open oorlog tussen de VS en China zou kunnen betekenen), maar over de afgelopen decenia denk ik dat eerst hopen dat de opvolger van Kim-Jong-Il minder extreem zou zijn dan hem, en later de economische druk opvoeren een wijzere weg was dan militair ingrijpen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Mara schreef:Het wordt spannend, nu Trump dreigt met 'vuur en woede zoals de wereld die nog nooit heeft mogen aanschouwen'.
Wie gaat dit stoppen?
Helaas is het te laat. Met dank aan al de slappe presidenten in de afgelopen decennia.
En die slappe presidenten hadden Seoul maar op moeten offeren, of er geweldige risico's mee moeten nemen?
De manier waarop Kennedy de cuba crisis heeft aangepakt. Was dat ook maar opofferen en geweldige risico's nemen?
Ik ben in het bezit van een heel oude preek van ds. Lamain die hij tijdens die Cubacrisis heeft uitgesproken in Grand Rapids. Een ernstige preek.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Gaat Trump Noord-Korea aanvallen?

Bericht door Jeremiah »

parsifal schreef: Ja, dat was link! Zeker als je ook dit soort verhalen leest https://en.wikipedia.org/wiki/Vasili_Arkhipov. Noord-Korea wordt al hard aangepakt en direct aanvallen zal vrijwel zeker tot een aanval op Seoul leiden en dat is een stad met zo'n 10 miljoen inwoners. Misschien had doorgepakt kunnen worden tijdens de Korea oorlog zelf (hoewel dat een open oorlog tussen de VS en China zou kunnen betekenen), maar over de afgelopen decenia denk ik dat eerst hopen dat de opvolger van Kim-Jong-Il minder extreem zou zijn dan hem, en later de economische druk opvoeren een wijzere weg was dan militair ingrijpen.
De agglomeratie van Seoul is 23miljoen. Militair ingrijpen is op geen enkele manier een optie.

https://nos.nl/artikel/2187280-hoe-trum ... elijk.html
Plaats reactie