Het Trump tijdperk

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Terri »

Ik snap werkelijk niet dat mensen er zoveel tijd aan besteden, om bij te houden wat Trump nu weer wel of niet zegt, denkt, voelt......ongelooflijk!
Gisteren was b.v. het nieuws dat zijn vrouw wellicht helemaal niet in het witte huis zou komen wonen....
En ja hoor...aan het eind van de dag was het alweer anders.....daarom geloof ik al die verhalen niet zo maar.
Een gevleugeld gezegde bij ons is; "je kunt de helft van de leugens niet geloven"........
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Zita »

Mara schreef:
eilander schreef:
Mara schreef:Als je het als leek zo volgt, krijg je de indruk dat hij er voornamelijk zit voor zichzelf en niet voor "het volk". Dat lijkt maar bijzaak.
Voor zichzelf?? Daar geloof ik niet zoveel van, ik denk dat hij dan beter alleen zakenman had kunnen blijven.
Nee, want dan zou hij nooit een muur hebben kunnen bouwen, grenzen kunnen dichtgooien etc.

Narcisme expert Martin Appelo zegt over hem:
Wat is uw oordeel over Donald Trump?
‘Ik wil even vooropstellen dat psychologen geen diagnose mogen stellen over iemand die ze niet zelf hebben gesproken, of van wie ze geen geautoriseerde autobiografie hebben. In Nederland is dat meer een erecode, een onderlinge afspraak, maar in de VS is het ronduit strafbaar.

Maar het lijkt me duidelijk dat Trump alle uiterlijke kenmerken vertoont van een narcist. Er zijn vier kernsymptomen van narcisme, waarvan er drie meteen waarneembaar zijn. Namelijk ten eerste de neiging zichzelf op te blazen en machtig voor te doen; ten tweede een gebrek aan wederkerigheid, dus geen ruimte laten voor anderen; en ten derde de neiging mensen die kritiek leveren van zich af te stoten en te vernederen. Ik zie ze alledrie bij Trump.

Ik zag zelf tijdens de inauguratie ook aanwijzingen in die richting. Trump toonde geen enkele emotie, iedere expressie ontbrak. Hij zocht ook geen oogcontact met zijn vrouw en zoon. Dat zijn wel kenmerken van een psychopaat.

BRON
Dat is best heftig.
Psychologie-magazine is geen echt serieus blad, maar een hobbytijdschrift.
Een een serieuze psycholoog stelt geen diagnoses over mensen die hij nog nooit gezien en gesproken heeft.
Het is dus een kolderbericht.
En narcisme lijkt de laatste jaren wel een erg modieuze benaming te zijn voor mensen die zich onaardig gedragen, in plaats van een ernstig ziektebeeld.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Ad Anker »

@ Mara, neem je alles wat je hier post voor waar aan? Psychologie is inderdaad een plat en dom blaadje over het algemeen. Doorgaans staat er wel een artikel in hoe je het beste een vrouw in bed krijgt, of andersom.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Tiberius »

Het lukt blijkbaar niet om met respect over hooggeplaatste personen te spreken.
Daarom :lock
Gesloten