Wij en zij

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Wij en zij

Bericht door Mara »

Ik vind het ook een groot onrecht dat christenen geen kerk mogen bouwen in Saudi-Arabië. Ik verafschuw de vrouwonderdrukkende regels in dat land. Maar ik woon daar niet. Ik heb niks met dat land. Ik ga er waarschijnlijk ooit op bedevaart, maar liever doe ik dat als daar een vrouw- en minderhedenvriendelijke vorst aan de macht is. En over andere landen gesproken: ook met Marokko, mijn geboorteland, heb ik vrij weinig.
schreef Hanina Ajarai IN HAAR COLUMN

De discussie wordt vaak vertroebeld doordat velen in Wij - de "oorspronkelijke" Nederlanders - en Zij - de allochtone Nederlanders - denken.
Maar veel nieuwe Nederlanders denken er precies zo over!

Ze eindigt de column met de zin:
En ten slotte: alle rechten die ik voor mezelf en mijn medemoslims in Nederland opeis, gun ik ook een ander van harte. Ja, ook de islamhater, de moslimafvallige en de rest. Zolang we de grondwet als kader hanteren, komen we er met z'n allen heus wel uit.

Is dat werkelijk zo?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wij en zij

Bericht door eilander »

Dat denk ik wel, al heb ik zo mijn vraagtekens bij de tolerantie van moslims; ze zijn niet allemaal zoals deze dame.
En bovendien: niet alles wat volgens de Grondwet kan en mag, moet je ook willen. Ik vind de toenemende islamisering een zeer zorgelijk punt, en zou die graag tegengaan.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wij en zij

Bericht door -DIA- »

Ik zag het in de regionale editie van het AD (want dat is TC Tubantia nu)

Tja.... ik geloof dat het de tijd is...
Vrijheid in ongebondenheid moet toch leiden tot gevangenschap van een rest die niet mee kan.

Wat mag niet?
Wat mag?
Alles behalve... dat is snel gezegd.
Wat mag niet? Alles valt onder de vrijheid van meningsuiting.
De radicale Islam wordt gebruikt om (eerst voorzichtig) ook het orthodoxe christendom aan te pakken.
Let op wat er gebeurd is na de aanslag in New York in 2001.
Alles wat aan religie herinnert moet vooreest uit het openbare leven.
Las pas nog dat in de USA een kunstwerk moest worden verwijderd waarop de decaloog stond.
Dat was ten voordele van christenen....

Mensen durven de Islam nog niet goed hard aan te pakken
Denk aan een represailles die een sprotprentje waar de 'profeet' belachelijk maakt op kan oproepen.
Maar als het Christendom wordt gelasterd is er geen grens...

En het gaat door... ook al denken (of beter hopen) velen misschien dat de rust op de aarde nog weer terugkeert.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wij en zij

Bericht door Van Ewijk »

Interessant om ons te realiseren dat de islam ook haar fundamenten ziet verzwakken in Nederland.
Hoewel het op het eerste gezicht anders lijkt door de opvallende radicalisering, als men puur naar de getallen kijkt neemt het moskeebezoek evenals het kerkbezoek af en eerlijk gezegd ken ik heel weinig moslims jonger dan 30 die niet drinken of ook vijf keer per dag bidden.
Ook hier slaat de secularisatie toe.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie