Koopjesjagers

Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Koopjesjagers

Bericht door Hendrien »

Tjonge wat gaat iedereen weer uit z'n dak bij de V&D... Echt ernstig! We horen over korting en we rennen er met z'n allen massaal heen om ws. dingen te kopen die we helemaal niet nodig hebben, maar ja ze zijn zo goedkoop! Zijn jullie er ook al geweest?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koopjesjagers

Bericht door eilander »

Hendrien schreef:Tjonge wat gaat iedereen weer uit z'n dak bij de V&D... Echt ernstig! We horen over korting en we rennen er met z'n allen massaal heen om ws. dingen te kopen die we helemaal niet nodig hebben, maar ja ze zijn zo goedkoop! Zijn jullie er ook al geweest?
Nee nog niet, dus ik moet nog :)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koopjesjagers

Bericht door Mara »

Absoluut niet! Ik haat dat. Ik had ook een hekel aan die 3 dwaze dagen bij dat andere warenhuis.
Mensen vertrokken soms toch zonder hun aankopen hoor, hoorde ik in het nieuws.
Ik had eigenlijk al een beetje een hekel aan V&D vanwege de beperkte kassa's op 1 verdieping, dat was nog steeds zo.
Dus als je dan anderhalf uur in een rij moet staan om je koffer af te rekenen, denk je wellicht: nou, laat maar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Koopjesjagers

Bericht door helma »

V&D was echt mijn favoriete winkel. Maar ik heb geen dingen zo dringend nodig dat ik er uren voor in de rij wil gaan staan. Gister en eergisteren kwam ik er langs, maar het zag er zo druk uit dat ik niet naar binnen ben geweest...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Koopjesjagers

Bericht door Terri »

Er was een pittig filmpje op Omroep Gelderland, met een best wel bozige mevrouw.....
Nee, niet zo'n fijne sfeer en idd ze stonden meer dan een uur in de rij met kleine kinderen in buggy's, pff...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Koopjesjagers

Bericht door Zita »

Ik was ook V&D-fan. Aan mij heeft het niet gelegen dat ze failliet zijn gegaan. :D
Ik hou ook wel van koopjes. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu te gaan koopjesjagen in de bende.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Koopjesjagers

Bericht door Orchidee »

Ik ga er nu absoluut niet meer heen, ik word *** van al die drukte
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Koopjesjagers

Bericht door Hendrien »

Voor de kinderen kocht ik er best veel. Voor mezelf kon ik er nooit zo heel goed slagen. Verder vond ik het altijd een leuke winkel om eventjes te neuzen. Ik mis de V&D nu al!
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Koopjesjagers

Bericht door -DIA- »

Sinds V&D in Almelo is gesloten, en dat is intussen al vele jaren geleden, ben ik niet meer bij V&D binnen geweest... Destijds had V&D ook een complete supermarkt, een soort shop-in-shop-idee. Later hebben ze de supermarktketen EDAH overgenomen, en weer later die verkocht aan Laurus (beter bekend als Super De Boer), en is het hele supermarktgebeuren dat Vendex ooit bezat teloor gegaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koopjesjagers

Bericht door Mara »

Ik kocht ook zeker bij V&D hoor, maar ging dan op een dinsdagmorgen half 10 of zo.
Ik vond het helemaal geen oubollige winkel, ze hadden echt trendy kleding, voor mij leuke jurkjes, ik heb er zelfs een paar keer hele leuke voordelige hoed gekocht.
Maar ik heb niets met gegraai in bakken om een duppie te besparen.
Veel mensen verliezen elk gevoel van decorum als er iets te halen valt.
Vorig jaar ging een dure sportzaak failliet en mijn dochter had dringend een zwempak/bikini nodig. Alles voor de helft van de helft, dus dat leek haar wel leuk.
Mevrouw en meneer deden zo boosaardig en verbitterd.
Ik kan me hun verdriet en frustratie best voorstellen, als je je jarenlang de tandjes hebt gewerkt en je zaak gaat in korte tijd teloor.
Maar ze waren veel te duur. Niemand ging nog 150 euro of meer voor een zwemoutfit besteden.
Of 90 euro voor een fitnesshirtje.
En als het dan voor de helft - of minder - opeens wel gaat, dan komen mensen er natuurlijk wel op af.
Dat is wel een soort voordeel van de crisis geweest, wie veel te duur was, prees zich uit de markt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Koopjesjagers

Bericht door Dodo »

Ik heb het nooit een leuke winkel gevonden, ik snap best dat ze omgevallen zijn. Ik had vorig jaar een paar cadeaubonnen, en ik heb alle filialen in de buurt afgelopen in de hoop iets, wat dan ook, te vinden om die bonnen aan te besteden. Uiteindelijk werd het babyspul en panty's en een kalender, de rest van de winkel kon me gestolen worden. En een paar kinderboeken, voor kraamcadeautjes.
En nu, met zoveel korting, had ik nog steeds geen zin om er te gaan kijken. Het spijt me voor het personeel, sommigen deden hun werk gewoon goed (niet allemaal - Utrecht!) en voor hen is het sneu.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Koopjesjagers

Bericht door emigrant »

Gekocht heb ik er nauwelijks, wel stage gelopen. Echt een oubollige cultuur waarmee je anno 2016 niet meer kunt komen aanzetten. Fallissement heeft mij dan ook niks verbaasd.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Koopjesjagers

Bericht door Sheba »

Nou ik ben gisteren wel geweest hoor... en ging er uiteraard ook niet voor de gezelligheid heen.
We hebben een servies van vend en ik wilde de ontbrekende stukken (kopjes waar een oor vanaf is bijvoorbeeld) nog compleet maken nu het nog kon.... En dat is mooi gelukt.
En omdat ik daar toch was heb ik een leuke najaars/winterjas voor onze oudste op de kop kunnen tikken voor het volgende jaar. :super Zij blij, ik blij.

Het was er inderdaad druk. Maar bij ons geen gedrang hoor. In deze omgeving wonen heel nette mensen blijkbaar ;)
Moest alleen lang bij de de kassa staan. Voor de rest was het centrum van ons provinciestadje uitgestorven... Hoop winkels weg/leeg.
En nee ik ontwijk ook de dolle dwaze dagen acties.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Koopjesjagers

Bericht door Hendrien »

In de V&D Rijswijk zelfs vechtende klanten! Dit is toch niet normaal meer.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Koopjesjagers

Bericht door helma »

Op zulke momenten zie je duidelijk op wie we als mens gericht zijn.. IK
Plaats reactie