Wist je dat...

Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Moderamen »

Zeg, verkeer jij in de pinksterbeweging ofzo? Anno 2017 komt het gros van de refo's toch echt niet juichend en lachend boven. Ga eens met zulke personen praten, i.p.v. zulke onzin befantaseren. Tevens lijkt het me een Bijbelse opdracht, speciaal voor Hans, om je meer met je eigen hart bezig te houden dan met anderen.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

samanthi schreef:Ja die ouwe leugenaar lacht zich inderdaad een bult, maar om wie?
Om hen die zich laten bedriegen en ook graag bedrogen willen worden. Dood in de misdaden en de zonden.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

Moderamen schreef:Zeg, verkeer jij in de pinksterbeweging ofzo? Anno 2017 komt het gros van de refo's toch echt niet juichend en lachend boven. Ga eens met zulke personen praten, i.p.v. zulke onzin befantaseren. Tevens lijkt het me een Bijbelse opdracht, speciaal voor Hans, om je meer met je eigen hart bezig te houden dan met anderen.
Ik weet dat in mij, dat is in mijn vlees geen goed woont! Daar ben ik gauw over uitgepraat. Rom 3 vers 10-20 daar staat wie we zijn, tenminste ik dan, gaat het jouw beter af?
Christa
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2010, 22:49

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Christa »

Johannes van Dijk schreef:
Christa schreef: De vele dagen van duisternis zien op de dagen in het graf, Prediker 11 vers 8 met kanttekening 25.
De dagen der duisternis zijn vele bij het ware volk van God. Tegenwoordig komen ze juichend en lachend boven! Dat lees ik niet hoor. Ik lees dat de Heere alle tranen van hun ogen zal afwissen. Dus als ik me niet vergis, dan komen ze huilend/wenend boven! Gij bedrukte, door onweder voortgedrevene, ongetrooste,Ik zal....! Herkennen we dat?
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt. De tranen worden afgewist als Gods kinderen uit de letterlijke grote verdrukking thuiskomen.
Wat voor smaak gaat er uit van hen die enkel treuren?

Verblijd u in de Heere te allen tijd. Wederom zeg Ik verblijd u. Fil.4 vers 4
Verblijd u in de hoop. Rom. 12 vers 12
Christa
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2010, 22:49

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Christa »

Moderamen schreef:Zeg, verkeer jij in de pinksterbeweging ofzo? Anno 2017 komt het gros van de refo's toch echt niet juichend en lachend boven. Ga eens met zulke personen praten, i.p.v. zulke onzin befantaseren. Tevens lijkt het me een Bijbelse opdracht, speciaal voor Hans, om je meer met je eigen hart bezig te houden dan met anderen.
Kan ik me volledig in vinden.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

Christa schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Christa schreef: De vele dagen van duisternis zien op de dagen in het graf, Prediker 11 vers 8 met kanttekening 25.
De dagen der duisternis zijn vele bij het ware volk van God. Tegenwoordig komen ze juichend en lachend boven! Dat lees ik niet hoor. Ik lees dat de Heere alle tranen van hun ogen zal afwissen. Dus als ik me niet vergis, dan komen ze huilend/wenend boven! Gij bedrukte, door onweder voortgedrevene, ongetrooste,Ik zal....! Herkennen we dat?
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt. De tranen worden afgewist als Gods kinderen uit de letterlijke grote verdrukking thuiskomen. Wat voor smaak gaat er uit van hen die enkel treuren?Verblijd u in de Heere te allen tijd. Wederom zeg Ik verblijd u. Fil.4 vers 4 Verblijd u in de hoop. Rom. 12 vers 12
Waar zou ik dat vandaan halen denk je? lees eens wat oudvaders,en wat verhalen over het oude volk. Er is zo,n prachtige serie van 6 delen: Komt luister toe! Of die delen: Van s,Heeren wegen. En zo is er nog veel meer te lezen hoe God een mens bekeert. Want dat weten we schijnbaar niet meer in 2017. ik leerde als kleuter al het liedje op school: Blij blij, m,n hart is altijd blij, blij blij m,n hart is altijd blij, want Jezus is een vriend van mij. Daarom is mijn hartje altijd blij! Dus als kind worden je al dingen geleerd waar je absoluut geen enkel besef van hebt. Misleiding ten top. Blij zijn met een zeepbel, dat doe je als kind hé? Dan plots komt die zeepbel tegen een takje. Pats! alles weg.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

Christa schreef:
Moderamen schreef:Zeg, verkeer jij in de pinksterbeweging ofzo? Anno 2017 komt het gros van de refo's toch echt niet juichend en lachend boven. Ga eens met zulke personen praten, i.p.v. zulke onzin befantaseren. Tevens lijkt het me een Bijbelse opdracht, speciaal voor Hans, om je meer met je eigen hart bezig te houden dan met anderen.
Kan ik me volledig in vinden.
Ja, dat is de bede van Ds.T.Klok altijd als hij voor mag gaan. Heere,breng nog samen, wat echt samen hoort! En dat doet de Heere, en dat doet de Satan. Zo merk je dat ook op dit forum wat samen hoort, en wat juist niet. Ik denk aan dat psalmversje; Gods verborgen omgang vinden, zielen waar Zijn vrees in woont......
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Johannes van Dijk schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Ik had het over een christen (in ware zin) die is in Christus, die ligt niet midden in de oceaan. Diegene is gered, vrijgesproken, verzoend en een kind van God, door het offer van Christus Jezus uit louter genade.Als die christen geen reden tot verblijden heeft dan weet ik het niet meer. Gods werk gaat door, u ziet daar misschien weinig van, maar God werkt nog en dan werkt Hij ook vreugde, en die blijdschap is een wezenlijk kenmerk van christen zijn.
Nee klopt. Maar blijdschap en droefheid wisselen zich ook in geredde christenen steeds af. Petrus liep op de golven. Hij was gered. Een ogenblik later zonk hij weg: Heere help mij, ik verga! Doodsangst! ik ken geen geredde zielen die altijd wandelen in het licht met Jezus. ik lees wel van vele dagen van duisternis. Een dikwijls gesloten hemel. Een verborgen Heere. Een zuchtend en uitziend volk. En ik hoor niet bij de geredde mensen op de kant. ik hoor bij die drenkelingen midden in de oceaan van Gods verbolgenheid over mijn zonde. Snapt u? Dus ik kan niet te vroeg juichen.
Dit is meer dan verschrikkelijke onzin. Midden in de oceaan van Gods verbolgenheid kan geen sterveling leven. Dat heeft alleen de Heere Jezus ten volle gevoeld en omdat Hij ook God was, kunnen doorstaan.

En hoe kom je dan bij dat 'niet te vroeg juichen'? Hoezo niet te vroeg? Dan is het alleen maar omkomen, voor eeuwig vergaan? Dat is verschrikkelijk. En het is levensgevaarlijk om -als je situatie echt alléén maar zo is - te denken dat je daarmee al zo half en half verlost bent.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jeremiah »

Johannes van Dijk schreef:
Christa schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Christa schreef: De vele dagen van duisternis zien op de dagen in het graf, Prediker 11 vers 8 met kanttekening 25.
De dagen der duisternis zijn vele bij het ware volk van God. Tegenwoordig komen ze juichend en lachend boven! Dat lees ik niet hoor. Ik lees dat de Heere alle tranen van hun ogen zal afwissen. Dus als ik me niet vergis, dan komen ze huilend/wenend boven! Gij bedrukte, door onweder voortgedrevene, ongetrooste,Ik zal....! Herkennen we dat?
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt. De tranen worden afgewist als Gods kinderen uit de letterlijke grote verdrukking thuiskomen. Wat voor smaak gaat er uit van hen die enkel treuren?Verblijd u in de Heere te allen tijd. Wederom zeg Ik verblijd u. Fil.4 vers 4 Verblijd u in de hoop. Rom. 12 vers 12
Waar zou ik dat vandaan halen denk je? lees eens wat oudvaders,en wat verhalen over het oude volk. Er is zo,n prachtige serie van 6 delen: Komt luister toe! Of die delen: Van s,Heeren wegen. En zo is er nog veel meer te lezen hoe God een mens bekeert. Want dat weten we schijnbaar niet meer in 2017. ik leerde als kleuter al het liedje op school: Blij blij, m,n hart is altijd blij, blij blij m,n hart is altijd blij, want Jezus is een vriend van mij. Daarom is mijn hartje altijd blij! Dus als kind worden je al dingen geleerd waar je absoluut geen enkel besef van hebt. Misleiding ten top. Blij zijn met een zeepbel, dat doe je als kind hé? Dan plots komt die zeepbel tegen een takje. Pats! alles weg.
Het is idd soms wel opmerkelijk wat men de kleine kinderen aanleert. Ik hoorde pas deze ergens:

Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Alle kleine kinderen mogen komen.
Eén kleine, twee kleine,
drie kleine kinderen,
vier kleine, vijf kleine,
zes kleine kinderen,
zeven kleine, acht kleine,
negen kleine kinderen,
alle kleine kind’ren mogen komen.

Toen vroeg ik: is dat Bijbels? Man doe niet zo moeilijk klonk het verontwaardigd!
Johannes 17:9,10

9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.
10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Johannes van Dijk schreef:
samanthi schreef:Ja die ouwe leugenaar lacht zich inderdaad een bult, maar om wie?
Om hen die zich laten bedriegen en ook graag bedrogen willen worden. Dood in de misdaden en de zonden.
Dus niet om degene die hun toevlucht tot Hem genomen hebben?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DitisKees
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2017, 19:00

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DitisKees »

Johannes van Dijk schreef:
Christa schreef: De vele dagen van duisternis zien op de dagen in het graf, Prediker 11 vers 8 met kanttekening 25.
De dagen der duisternis zijn vele bij het ware volk van God. Tegenwoordig komen ze juichend en lachend boven! Dat lees ik niet hoor. Ik lees dat de Heere alle tranen van hun ogen zal afwissen. Dus als ik me niet vergis, dan komen ze huilend/wenend boven! Gij bedrukte, door onweder voortgedrevene, ongetrooste,Ik zal....! Herkennen we dat?
De dominee zei zondag dat de Geest ons (zowel voor als na de bekering) steeds meer onze ellende leert kennen, opdat onze lofzang straks des te heerlijker zal zijn.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Christa schreef: Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt. De tranen worden afgewist als Gods kinderen uit de letterlijke grote verdrukking thuiskomen.
Wat voor smaak gaat er uit van hen die enkel treuren?

Verblijd u in de Heere te allen tijd. Wederom zeg Ik verblijd u. Fil.4 vers 4
Verblijd u in de hoop. Rom. 12 vers 12
Johannes zegt het wel heel erg cru, maar het was wel de prediking waar ik vroeger onder zat in de CGK! En die ik af en toe nog wel eens hoor.
Het gaat er niet om om elke dag met een gebogen hoofd en trieste blik rond te gaan.
Maar horen we nog wel eens een echte bekommerde? Het is al blijdschap en lofprijzing.
Lag er voorheen beslag op een gemeente als er H.A. werd gevierd, nu is het een vrolijke maaltijd geworden.
Genood hoeft er niet meer, men loopt al.
Ik heb daar geen oordeel over! Ik heb genoeg aan mezelf tijdens zo'n dienst, waar de aanklagers mij aanvallen.
Maar was het dan 50 jaar geleden zo verkeerd en nu zo goed en ruim?
En wat wijlen ds. Snoep hier zegt, ook niet waar?
Welzalig die dicht bij de Heere leven. Dat is een nauw leven uit Zijn volheid, in Zijn bediening en Zijn bloed. En dan is het sterven gewin. Maar wie zulk leven mist: de toorn Gods blijft op hem.

HET GEHELE ARTIKEL
DitisKees schreef:De dominee zei gisteren dat de Geest ons (zowel voor als na de bekering) steeds meer onze ellende leert kennen, opdat onze lofzang straks des te heerlijker zal zijn.
Ellende-verlossing-dankbaarheid!
Maar als er geen leerdiensten meer zijn en de h. catechismus wordt afgedaan als menselijke formulieren, wordt dit niet meer geleerd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Christa
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2010, 22:49

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Christa »

Mara schreef:
Christa schreef: Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt. De tranen worden afgewist als Gods kinderen uit de letterlijke grote verdrukking thuiskomen.
Wat voor smaak gaat er uit van hen die enkel treuren?

Verblijd u in de Heere te allen tijd. Wederom zeg Ik verblijd u. Fil.4 vers 4
Verblijd u in de hoop. Rom. 12 vers 12[/qiuote]
Johannes zegt het wel heel erg cru, maar het was wel de prediking waar ik vroeger onder zat in de CGK! En die ik af en toe nog wel eens hoor.
Het gaat er niet om om elke dag met een gebogen hoofd en trieste blik rond te gaan.
Maar horen we nog wel eens een echte bekommerde? Het is al blijdschap en lofprijzing.
Lag er voorheen beslag op een gemeente als er H.A. werd gevierd, nu is het een vrolijke maaltijd geworden.
Genood hoeft er niet meer, men loopt al.
Ik heb daar geen oordeel over! Ik heb genoeg aan mezelf tijdens zo'n dienst, waar de aanklagers mij aanvallen.
Maar was het dan 50 jaar geleden zo verkeerd en nu zo goed en ruim?
En wat wijlen ds. Snoep hier zegt, ook niet waar?
Welzalig die dicht bij de Heere leven. Dat is een nauw leven uit Zijn volheid, in Zijn bediening en Zijn bloed. En dan is het sterven gewin. Maar wie zulk leven mist: de toorn Gods blijft op hem.

HET GEHELE ARTIKEL
DitisKees schreef:De dominee zei gisteren dat de Geest ons (zowel voor als na de bekering) steeds meer onze ellende leert kennen, opdat onze lofzang straks des te heerlijker zal zijn.
Ellende-verlossing-dankbaarheid!
Maar als er geen leerdiensten meer zijn en de h. catechismus wordt afgedaan als menselijke formulieren, wordt dit niet meer geleerd.
Even voor de duidelijkheid : ik beweer ook niet dat er geen ellende moet zijn en dat de ellende niet gekend moet worden. Het gaat me erom dat er met twee woorden wordt gesproken, droefheid en vreugde.

En geen beslag op de gemeente tijdens de bediening van het heilig avondmaal? Dat ken ik niet. Er gaat een sprake vanuit. En een uitgebreide nodiging vooraf.

Ik hoor / spreek zeker bekommerde zielen. Die in hun gemis lopen en niet weten hoe verlost te worden van hun schuld.
Coosje
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 nov 2007, 22:49

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Coosje »

Midden in de oceaan van Gods verbolgenheid? Hoe durf je dat te denken laat staan te zeggen!
Als de bloedwreker je in waarheid op de hielen zit dan praat je niet zoveel meer. Gaat de mond op slot en weet je helemaal niet meer hoe het moet en gaat. En dan heb je trouwens ook niks aan allerhande bekeringsgeschiedenissen maar je gaat in Gods Woord zoeken naar de voetstappen der ware schapen. Dat is het zuivere kenmerk!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door pierre27 »

Johannes van Dijk schreef:
Christa schreef:
Moderamen schreef:Zeg, verkeer jij in de pinksterbeweging ofzo? Anno 2017 komt het gros van de refo's toch echt niet juichend en lachend boven. Ga eens met zulke personen praten, i.p.v. zulke onzin befantaseren. Tevens lijkt het me een Bijbelse opdracht, speciaal voor Hans, om je meer met je eigen hart bezig te houden dan met anderen.
Kan ik me volledig in vinden.
Ja, dat is de bede van Ds.T.Klok altijd als hij voor mag gaan. Heere,breng nog samen, wat echt samen hoort! En dat doet de Heere, en dat doet de Satan. Zo merk je dat ook op dit forum wat samen hoort, en wat juist niet. Ik denk aan dat psalmversje; Gods verborgen omgang vinden, zielen waar Zijn vrees in woont......
Wat ik bijzonder vind is dat wanneer iemand vanuit een ander gezichtspunt tegen iets aankijkt, gelijk anders is of tegen is of links of rechts. Aan de ene kant zeg je dat je genoeg aan jezelf hebt en in jou(Hans) geen goed woont, aan de andere kant heb je op veel kritiek en commentaar. Ds Ruitenburg sprak ooit eens over een ouderling die zei dat hij zich niet vergiste, de Heere had hem aan zijn gemis ontdekt en nu was hij bekeerd. Maar bij nader doorvragen bleek dat de man zichzelf schromelijk voor de gek hield. Soms moet ik bij het lezen van jouw reacties hieraan denken. Ik was ook zo'n iemand... Uiterlijk zal alles kloppen bij je, je kerkgang, zondags en doordeweeks, geen smartphone, weet precies hoe God moet werken, in grote lijnen weet je de ligging van bepaalde oudvaders, bevindelijke taal is (aan) geleerd, al deze dingen herken ik zo in mezelf van vroeger.....maar beste Hans ik gun ons allemaal van harte de beleving van de woorden uit Openbaringen 3:

15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!

16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.

17 Want gij zegt: Ik ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt.

18 Ik raad u dat gij van Mij koopt goud, beproefd komende uit het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt.

19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie