Wist je dat...

Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Vorst »

Grappig...
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door BJD »

Ik al jaren meelees op dit forum en soms denk.. kan het gekker? ... Ja, het kan kennelijk nog gekker, kom ik van de week achter.. :haha
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Je zou er eigenlijk niet om moeten lachen....
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Jawel hoor. Christenen zouden elkaar en vooral zichzelf niet zo serieus moeten nemen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Desiree »

Je moet wel lachen om de reacties.

En nu gaan pitten.. :fouet
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Sommige dingen zijn best grappig. Maar ik kan niet lachen om hypercalvinisme. Het is vreselijk om te twijfelen aan Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken en heimelijk denken dat wij wel willen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

helma schreef:Sommige dingen zijn best grappig. Maar ik kan niet lachen om hypercalvinisme. Het is vreselijk om te twijfelen aan Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken en heimelijk denken dat wij wel willen.
Precies
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Desiree »

Ja, dat begrijp ik. (Die gedachten/reacties had ik even niet voor ogen.) Aan de andere kant lees je door reacties heen veel meer.. herkenning in reacties.. iets wat toch tot blijdschap stemt..
Laatst gewijzigd door Desiree op 24 jun 2017, 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

helma schreef:Sommige dingen zijn best grappig. Maar ik kan niet lachen om hypercalvinisme. Het is vreselijk om te twijfelen aan Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken en heimelijk denken dat wij wel willen.
Ja Helma,maar dat heb ik naar twee kanten hoor,dat hypercalvinisme?(hoe bedoel je dat?)zowel dat gemaakte en overvrome naar rechts,wat dikwijls zonder liefde en bewogenheid is. Maar net zo goed dat fladderige en losse aan de andere kant van dat juichende christendom,daar kan ik absoluut niet bij.Maar het is wel zo wat Luther deze week aanhaalde.Er mag op zijn tijd ook humor zijn,zelfs in de godsdienst.Dus er mag ook gelachen worden.Alles heeft zijn tijd.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

helma schreef:Sommige dingen zijn best grappig. Maar ik kan niet lachen om hypercalvinisme. Het is vreselijk om te twijfelen aan Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken en heimelijk denken dat wij wel willen.
Twijfelen aan Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken,is geen goed zaak.Maar twijfelen,ja zelfs grote twijfel,is wél een menselijke eigenschap.Denk aan de geroepen en doorgeleide discipel Petrus,op de golven.Bij twijfel,zonk hij in het water. Gelukkig ook maar,anders was hij er nog wat mee geworden ook. Dus ook bij kinderen Gods is twijfel een zaak hoor.Niet zozeer de twijfel aan hun Schepper,maar de twijfel aan zichzelf! Het is vreselijk dat wij zo,n hardnekkig volk zijn,zo onverbeterlijk,zo vijandig,na alles wat de Heere aan ons landje gedaan heeft.Dát is vreselijk!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

helma schreef:Sommige dingen zijn best grappig. Maar ik kan niet lachen om hypercalvinisme. Het is vreselijk om te twijfelen aan Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken en heimelijk denken dat wij wel willen.
Inderdaad. Soms is het bijna grappig, maar als ik dan bedenk dat het om iemands ziel gaat is het treurig.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Johannes van Dijk schreef:
helma schreef:Sommige dingen zijn best grappig. Maar ik kan niet lachen om hypercalvinisme. Het is vreselijk om te twijfelen aan Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken en heimelijk denken dat wij wel willen.
Twijfelen aan Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken,is geen goed zaak.Maar twijfelen,ja zelfs grote twijfel,is wél een menselijke eigenschap.Denk aan de geroepen en doorgeleide discipel Petrus,op de golven.Bij twijfel,zonk hij in het water. Gelukkig ook maar,anders was hij er nog wat mee geworden ook. Dus ook bij kinderen Gods is twijfel een zaak hoor.Niet zozeer de twijfel aan hun Schepper,maar de twijfel aan zichzelf! Het is vreselijk dat wij zo,n hardnekkig volk zijn,zo onverbeterlijk,zo vijandig,na alles wat de Heere aan ons landje gedaan heeft.Dát is vreselijk!
Twijfel kan dan wel een menselijke eigenschap zijn, maar het is wel zondig. Als Gods kinderen altijd maar twijfelen en in ongeloof leven, dan doen ze God te kort!
Het is ook vreselijk om te twijfelen of kinderen van God ook wérkelijk Gods kinderen zijn. Sommigen stellen een bepaalde meetlat op, waaraan ze Avondmaalgangers toetsen. Als die aan die 'eisen' dan niet voldoen, en ze vinden dat ze 'te makkelijk' bekeerd zijn, dan zal het wel niet 'echt' zijn. En natuurlijk, Gods kinderen worden niet zonder ellendekennis en zondeschuld en besef van hun eigen zondige en verdorven bestaan, bekeerd, dat is zeker waar, maar mensen die, altijd met een droevig en ernstig gezicht lopen en nooit de blijdschap (Die hier op aarde reeds gekend en beleefd dient te worden!!!) uitstralen van het onuitsprekelijke, van eeuwigheid uit gebrachte wonder, wat door Gods Geest in hun zondige hart is gewerkt, die zijn even zo zeer van het pad als mensen die 'Jezus aannemen' en altijd juichen, springen en blij zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Reiziger »

...dit mijn elfhonderdste bericht is? :yahoo :yahoo
(Waarmee ik vind dat ik het nog best netjes doe :huhu )
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef:...dit mijn elfhonderdste bericht is? :yahoo :yahoo
(Waarmee ik vind dat ik het nog best netjes doe :huhu )
Moet ik u daarmede feliciteren... Of... tja... het is maar hoe je het zelf bekijkt. U kunt nog wel een poosje als u mij wilt verslaan.... :huh:
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Reiziger »

Ik óók uit eigen ervaring hoe moeilijk rf te verslaan is, -DIA-! ;)
Plaats reactie