Wist je dat...

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

samanthi schreef: Dit kan je alleen zeggen als je niet meedoet dus ook geen brommer of auto aleen groene stroom enz...
Dat slaat nergens op Samanthi en dat weet je zelf ook wel.
Die groene stroom is trouwens ook zo ondoorzichtig als wat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3974
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Terri »

helma schreef:*Vanmorgen 2 dochters uitgezwaaid. Zijn tot vrijdag naar Israël, met een retourticket van €20!!
*Ik heb sinds 2 weken nieuwe slaapmedicatie en laat dat nu de pijn in mijn schouder sterk verminderen! Echt een 'verrassing'. Ben er erg dankbaar voor!
(Amitriptyline)
http://www.pijn.nl/behandelingen/medica ... yline.html

Het wordt breed gebruikt.
Bij de één tegen chronische pijn, met prettige bijkomstigheid goed slapen .
De ander als anti-depressivia met als 'bijwerking' goed slapen en pijn vermindering
En als sedatie, waardoor er ook minder pijn wordt ervaren en je beter slaapt.
Een 'veelkleurig' medicijn.
Fijn dat je er baat bij hebt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef: Dit kan je alleen zeggen als je niet meedoet dus ook geen brommer of auto aleen groene stroom enz...
Dat slaat nergens op Samanthi en dat weet je zelf ook wel.
Die groene stroom is trouwens ook zo ondoorzichtig als wat.
Ok net wat je wil, maar als je tegen vervuiling bent, dan helemaal en niet alleen vliegtuigen.

Op een of andere manier hebben wij en heel uiteenlopende mening, niet alleen hierover, maar over verschillende dingen, best apart. Nou een stevige discussie is nooit verkeerd, mits we netjes blijven en respect voor elkaar tonen, ik blijf mijn best doen, je mag me er op wijzen als ik dat niet doe.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Koninglijk schreef:Leuk om een keer naar israël te gaan, gaan ze lekker op vakantie, of heeft het ook een andere reden ?
Ze zijn met z'n drieën; 1 nicht en 2 dochters.
Dochter en nicht hebbben een aantal jaar een aantal maanden vrijwilligerswerk gedaan in een tehuis voor meervoudig gehandicapte kinderen. Ze hadden dan een paar kinderen waar ze al die tijd verantwoordelijk voor waren. Die hebben ze in hun hart gesloten en daar gaan ze dan ook altijd naar toe als ze in Israël zijn. Die kinderen zijn dan helemaal gelukkig (en zij ook)
En inmiddels hebben ze daar ook een kennissenkring.
En op een of andere manier krijg je het Israëlvirus te pakken als je daar ooit geweest bent.

En de prijs van het ticket vind ik ook bizar. Al is het voor de meiden wel prettig. Anders zouden ze niet zomaar gaan.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door merel »

https://www.volkskrant.nl/politiek/fact ... ~a4463343/

Het vliegen schijnt wel de facto een van de meest vervuilende zaken te zijn waar je je als mens aan deel kan nemen. Dus in het licht van rentmeesterschap kan ik het niet begrijpen dat mensen om de klip klap in het vliegtuig stappen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6496
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Posthoorn »

helma schreef:*Ik heb sinds 2 weken nieuwe slaapmedicatie en laat dat nu de pijn in mijn schouder sterk verminderen! Echt een 'verrassing'. Ben er erg dankbaar voor!
(Amitriptyline)
Da's mooi! :super
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Koninklijk »

helma schreef:
Koninglijk schreef:Leuk om een keer naar israël te gaan, gaan ze lekker op vakantie, of heeft het ook een andere reden ?
Ze zijn met z'n drieën; 1 nicht en 2 dochters.
Dochter en nicht hebbben een aantal jaar een aantal maanden vrijwilligerswerk gedaan in een tehuis voor meervoudig gehandicapte kinderen. Ze hadden dan een paar kinderen waar ze al die tijd verantwoordelijk voor waren. Die hebben ze in hun hart gesloten en daar gaan ze dan ook altijd naar toe als ze in Israël zijn. Die kinderen zijn dan helemaal gelukkig (en zij ook)
En inmiddels hebben ze daar ook een kennissenkring.
En op een of andere manier krijg je het Israëlvirus te pakken als je daar ooit geweest bent.

En de prijs van het ticket vind ik ook bizar. Al is het voor de meiden wel prettig. Anders zouden ze niet zomaar gaan.
Dit is toch geweldig geweest, om meervoudige, gehandicapten te helpen, en internationale relaties te krijgen, top :)

ik ben zelf er een keer op vakantie geweest, en ben naar de bekende plekken geweest, m'n vrouw vond dit niet zo nodig maar ik wilde dit toch een keer in m'n leven meegemaakt hebben (dus alleen gegaan), misschien was mijn motivatie verkeerd, ik weet het niet maar het israël virus is bij niet aangeslagen ha ha , eerlijk gezegt was het een behoorlijke deceptie
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Ik ben er twee keer geweest. Ik vind het ook geen heel mooi land maar Tel Aviv en Jeruzalem en de Ein Gedikloof wel de moeite waard.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

merel schreef:https://www.volkskrant.nl/politiek/fact ... ~a4463343/

Het vliegen schijnt wel de facto een van de meest vervuilende zaken te zijn waar je je als mens aan deel kan nemen. Dus in het licht van rentmeesterschap kan ik het niet begrijpen dat mensen om de klip klap in het vliegtuig stappen.
Alleen vliegen als je niet anders kan en om een andere reden dan vakantie? deze meisjes gaan werken op vrijwillige basis, is mi legitiem.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Nee, ze zijn nu echt een paar dagen toerist.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

helma schreef:Nee, ze zijn nu echt een paar dagen toerist.
oke tja dan moeten ze maar op de fiets terugkomen :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Koninklijk »

samanthi schreef:
helma schreef:Nee, ze zijn nu echt een paar dagen toerist.
oke tja dan moeten ze maar op de fiets terugkomen :haha
zo via syrie, turkije, griekeland , stukje voormalig joegoslavië ze zullen nooit meer dezelfde zijn :fouet
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Mara schreef:Het is eigenlijk schandalig dat je voor zo weinig geld kunt vliegen. Ik gun het iedereen, hou me ten goede!
Maar het slaat nergens op dat een ernstig vervuilende manier van vervoer zo spotgoedkoop is.
Daarom gaan veel mensen een weekendje naar Barcelona of Stockholm, omdat het bijna niks kost.
En de rest van Nederland mag plastic en glas scheiden en batterijtjes in de daartoe bestemde box gooien.
Iets met druppel en een gloeiende plaat.
Eens!
Niet eens. Vliegen is goedkoper geworden dankzij maatschappijen zoals Ryanair. Die hebben de luchtvaart een boost gegeven waar wij allemaal van profiteren.
Ondanks die scherpe beprijzing maakt Ryanair behoorlijk winst.
Ryanair merkt financieel weinig van de geschrapte vluchten in september en oktober. Uit de halfjaarcijfers van de luchtvaartmaatschappij blijkt dat de de winst en omzet opnieuw zijn toegenomen. Het omboeken van vluchten en de terugbetalingen aan klanten kostte de vliegtuigmaatschappij 25 miljoen euro.

Ten opzichte van het tweede halfjaar 2016 steeg de winst van het bedrijf met 11 procent - de luchtvaartmaatschappij werkt met een gebroken boekjaar - naar 1,3 miljard euro. De omzet van het bedrijf groeide met 7 procent, tot 4,4 miljard euro.
Trouwens je kunt met Transavia vanaf Eindhoven ook goedkoop naar Israël (vanaf €59,- )

....en de vliegtuigen worden steeds zuiniger en schoner. (Google maar eens op Boeing 787 dreamliner of Airbus A350neo)

Ga zo weer naar Schiphol om daar vannacht te werken met zuinige en goedkope vliegtuigen :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrikus »

huisman schreef: Niet eens. Vliegen is goedkoper geworden dankzij maatschappijen zoals Ryanair. Die hebben de luchtvaart een boost gegeven waar wij allemaal van profiteren.
Ondanks die scherpe beprijzing maakt Ryanair behoorlijk winst.
Over de rug van het personeel.
Maar afgezien daarvan, voor deze ene keer toch wel eens met huisman. ;)
Met alle respect voor de principiële keuze om niet te vliegen vanwege die lage tarieven, maar die vliegtuigen vliegen toch wel.
En over reisjes voor de fun kun je dan nog je hoofd schudden, maar met twee kinders die in het buitenland wonen ben ik best blij met de lage tarieven voor de vluchten. Vergeleken met de tijd van de blauwe luchtpostenveloppes is het tegenwoordig al een stuk makkelijker om contact te houden via Skype en zo, maar het is toch wel erg fijn als je er zo nu en dan eens even naar toe kunt, zónder dat je meteen je hypotheek hoeft op te rekken.
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Toch vind ik het idioot dat milieuvervuilende activiteiten niet veel zwaarder belast worden. En je kunt ook prima met de trein naar Londen.
Plaats reactie