Wist je dat...

Gebruikersavatar
johannes
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2010, 11:48
Locatie: holland

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door johannes »

Dank je Pierre, ik heb dat ook als ik al die reactie lees van Hans.....
Ik moet ook denken aan Galaten 3
1 O gij uitzinnige Galaten, wie heeft u betoverd, dat gij der waarheid niet zoudt gehoorzaam zijn; denwelken Jezus Christus voor de ogen te voren geschilderd is geweest, onder u gekruist zijnde?

2 Dit alleen wil ik van u leren: hebt gij den Geest ontvangen uit de werken der wet, of uit de prediking des geloofs?

gr
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Isala »

Jeremiah schreef:Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Alle kleine kinderen mogen komen.
Eén kleine, twee kleine,
drie kleine kinderen,
vier kleine, vijf kleine,
zes kleine kinderen,
zeven kleine, acht kleine,
negen kleine kinderen,
alle kleine kind’ren mogen komen.

Toen vroeg ik: is dat Bijbels? Man doe niet zo moeilijk klonk het verontwaardigd!
En toen zei jij : Ik wil even bevestigen dat het Bijbels is, want het staat in Marcus 10 vers 13 t/m 16.

Jezus zegent de kinderen
13 En zij brachten kinderkens tot Hem, opdat Hij hen aanraken zou; en de discipelen bestraften degenen die hen tot Hem brachten
14 Maar Jezus dat ziende, nam het zeer kwalijk en zeide tot hen: Laat de kinderkens tot Mij komen en verhindert hen niet; want derzulken is het Koninkrijk Gods.
15 Voorwaar zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt gelijk een kindeken, die zal in hetzelve geenszins ingaan.
16 En Hij omving hen met Zijn armen, en de handen op hen gelegd hebbende, zegende Hij dezelve.

Zou Hij de kinderen zegenen als Hij geen liefde voor hen had?
Hora est!
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jeremiah »

Isala schreef:
Jeremiah schreef:Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Alle kleine kinderen mogen komen.
Eén kleine, twee kleine,
drie kleine kinderen,
vier kleine, vijf kleine,
zes kleine kinderen,
zeven kleine, acht kleine,
negen kleine kinderen,
alle kleine kind’ren mogen komen.

Toen vroeg ik: is dat Bijbels? Man doe niet zo moeilijk klonk het verontwaardigd!
En toen zei jij : Ik wil even bevestigen dat het Bijbels is, want het staat in Marcus 10 vers 13 t/m 16.

Jezus zegent de kinderen
13 En zij brachten kinderkens tot Hem, opdat Hij hen aanraken zou; en de discipelen bestraften degenen die hen tot Hem brachten
14 Maar Jezus dat ziende, nam het zeer kwalijk en zeide tot hen: Laat de kinderkens tot Mij komen en verhindert hen niet; want derzulken is het Koninkrijk Gods.
15 Voorwaar zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt gelijk een kindeken, die zal in hetzelve geenszins ingaan.
16 En Hij omving hen met Zijn armen, en de handen op hen gelegd hebbende, zegende Hij dezelve.

Zou Hij de kinderen zegenen als Hij geen liefde voor hen had?
Alle kinderen mogen komen! Zeker! En de kinderen die tot Hem komen zal Hij niet afwijzen! Daar is bekering en geloof voor nodig, wat de Heilige Geest wil werken, zeker in kinderharten! Maar dat wil niet zeggen dan Jezus van alle kleine kinderen houdt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Herman »

Daarmee laat je de verkiezing heersen over het aanbod van genade. En dat is niet correct.

Eveneens als het niet correct is om te zeggen dat omdat Jezus van me houdt, hoef ik me niet te bekeren.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Isala »

Jeremiah schreef:Alle kinderen mogen komen! Zeker! En de kinderen die tot Hem komen zal Hij niet afwijzen! Daar is bekering en geloof voor nodig, wat de Heilige Geest wil werken, zeker in kinderharten! Maar dat wil niet zeggen dan Jezus van alle kleine kinderen houdt.
Waarom worden er dan baby's of kleine kinderen gedoopt?
Herman schreef:Daarmee laat je de verkiezing heersen over het aanbod van genade. En dat is niet correct.
Exact.
Hora est!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Jeremiah schreef:
Isala schreef:
Jeremiah schreef:Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Jezus houdt van alle kleine kinderen.
Alle kleine kinderen mogen komen.
Eén kleine, twee kleine,
drie kleine kinderen,
vier kleine, vijf kleine,
zes kleine kinderen,
zeven kleine, acht kleine,
negen kleine kinderen,
alle kleine kind’ren mogen komen.

Toen vroeg ik: is dat Bijbels? Man doe niet zo moeilijk klonk het verontwaardigd!
En toen zei jij : Ik wil even bevestigen dat het Bijbels is, want het staat in Marcus 10 vers 13 t/m 16.

Jezus zegent de kinderen
13 En zij brachten kinderkens tot Hem, opdat Hij hen aanraken zou; en de discipelen bestraften degenen die hen tot Hem brachten
14 Maar Jezus dat ziende, nam het zeer kwalijk en zeide tot hen: Laat de kinderkens tot Mij komen en verhindert hen niet; want derzulken is het Koninkrijk Gods.
15 Voorwaar zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt gelijk een kindeken, die zal in hetzelve geenszins ingaan.
16 En Hij omving hen met Zijn armen, en de handen op hen gelegd hebbende, zegende Hij dezelve.

Zou Hij de kinderen zegenen als Hij geen liefde voor hen had?
Alle kinderen mogen komen! Zeker! En de kinderen die tot Hem komen zal Hij niet afwijzen! Daar is bekering en geloof voor nodig, wat de Heilige Geest wil werken, zeker in kinderharten! Maar dat wil niet zeggen dan Jezus van alle kleine kinderen houdt.
Ik ken het lied als Jezus roept alle kleine kinderen
Alle kleine kinderen mogen komen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Vorst »

[quote=Jeremiah]Maar dat wil niet zeggen dan Jezus van alle kleine kinderen houdt.[/quote]
Ik mag toch hopen dat je dit niet zo hebt bedoeld.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

DitisKees schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Christa schreef: De vele dagen van duisternis zien op de dagen in het graf, Prediker 11 vers 8 met kanttekening 25.
De dagen der duisternis zijn vele bij het ware volk van God. Tegenwoordig komen ze juichend en lachend boven! Dat lees ik niet hoor. Ik lees dat de Heere alle tranen van hun ogen zal afwissen. Dus als ik me niet vergis, dan komen ze huilend/wenend boven! Gij bedrukte, door onweder voortgedrevene, ongetrooste,Ik zal....! Herkennen we dat?
De dominee zei zondag dat de Geest ons (zowel voor als na de bekering) steeds meer onze ellende leert kennen, opdat onze lofzang straks des te heerlijker zal zijn.
Zo is dat Kees,Hij moet wassen en ik minder worden. Dat is een weg van sterven, waar men niet aan wil. Men wil niet afgesneden worden, niet met Jona overboord! Men wil groeien in het geloof, er bij horen, en wat zijn. Vooral vrolijk zijn. Onze naam moet gehoord worden in de gemeente. Maar hoe verder op de weg, hoe groter onze stank! Hoe meer we beseffen dat we voor God niet kunnen bestaan. Asaf zag wat een groot beest hij was. We moeten afgesneden worden. De bekeringsweg is een stervensweg.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

Vorst schreef:
Jeremiah"" schreef:Maar dat wil niet zeggen dan Jezus van alle kleine kinderen houdt.
Vorst schreef: Ik mag toch hopen dat je dit niet zo hebt bedoeld.
Even vergeten dat Jericho verwoest werd en geen levende ziel overgelaten? Dus ook oudjes, kleine kinderen, baby,s, zwangere vrouwen en vul de lijst maar aan...? Sommigen menen vrees ik, dat we met Sinterklaas te doen hebben. God is buiten Christus een verterend vuur en een eeuwige gloed bij wie niemand wonen kan! Hij weet dat adders ook kleine adders voortbrengen. Wij zouden meewarig zeggen: Ach wat zielig toch! Maar de HEERE rekent anders dan wij hoor.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Herman »

Johannes van Dijk schreef: De bekeringsweg is een stervensweg.
In hoeveel stukken bestaat de waarachtige bekering des mensen?
In twee stukken: in de afsterving des ouden, en in de opstanding des nieuwen mensen.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Framboos »

Inderdaad bestaat de waarachtige bekering in twee stukken: de afsterving van de oude mens en de opstanding van de nieuwe mens. Beiden moeten gekend worden. Dat betekend enerzijds dat we zonder afsterven niet in Christus kunnen roemen en anderzijds moeten we oppassen om onszelf niet heimelijk rechtvaardig te spreken op grond van ellende kennis. We weten pas of ellende kennis het ware werk is geweest als het ons tot Christus heeft gebracht. Blijf dan niet rusten in de kennis van ellende, als we nog niet bewust in Hem zijn.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jeremiah »

Vorst schreef:
Jeremiah schreef:Maar dat wil niet zeggen dan Jezus van alle kleine kinderen houdt.

Ik mag toch hopen dat je dit niet zo hebt bedoeld.
Dat bedoel ik zeker wel zo. McCheyne heeft gezegd dat God twee soorten van liefde heeft. De liefde van medelijden met alle mensen, (dus ook met alle kinderen) ten tweede de liefde van vermaak voor Zijn uitverkorenen, in die mensen waar Hij iets van Christus in ziet. (dus ook met kleine kinderen).

Ryle zegt het iets anders. Hij maakt de onderscheiding tussen “love of compassion” (liefde van het medelijden) en “love of complacency” (liefde van het welbehagen). De liefde van het medelijden is dan de liefde van God in het algemeen tot alle mensen. De liefde van het welbehagen is dan Zijn bijzondere liefde tot de uitverkorenen.

Voor mensen die onbekeerlijk zijn en blijven kan Christus geen liefde hebben. Daarom weende Hij ook over Jeruzalem, enerzijds van medelijden, anderzijds van woede.

Johannes 3:36
"Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem."

Psalm 11:5
“De HEERE proeft de rechtvaardige; maar de goddeloze, en hem, die geweld lief-heeft, haat Zijn ziel”

Psalm 5:6
“Gij haat alle werkers der ongerechtigheid”

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/339 ... ndig-nee-/
1. In de eerste plaats kun je niet volmondig en zondermeer zeggen dat Jezus (of God) van alle mensen houdt. Als Hij tijdens ons leven van ons houdt, zal Hij in het uur van onze dood nog van ons houden. Dat betekent dat Hij dan niet in één keer kan zeggen: “Gaat weg van Mij, Ik heb u nooit gekend.” Als Hij daadwerkelijk van alle mensen houdt, zal Hij ze mijns inziens in het uur van hun dood ook allemaal zalig ‘moeten’ spreken. En dat doet Hij niet. Dat betekent dat ik niet volmondig “ja” zeg, maar volmondig “nee” zeggen durf ik ook niet.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

Herman schreef:
Johannes van Dijk schreef: De bekeringsweg is een stervensweg.
In hoeveel stukken bestaat de waarachtige bekering des mensen?In twee stukken: in de afsterving des ouden, en in de opstanding des nieuwen mensen.
precies Herman, let je op de volgorde? Eerst afsterven, dan opstaan. Niet omdraaien hoor.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Herman »

Johannes van Dijk schreef: precies Herman, let je op de volgorde? Eerst afsterven, dan opstaan. Niet omdraaien hoor.
Een christen maakt zich niet druk over de juiste volgorde. Een christen maakt zich er druk over of hij beide zaken kent.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Johannes van Dijk »

Herman schreef:
Johannes van Dijk schreef: precies Herman, let je op de volgorde? Eerst afsterven, dan opstaan. Niet omdraaien hoor.
Een christen maakt zich niet druk over de juiste volgorde. Een christen maakt zich er druk over of hij beide zaken kent.
Zeker waar. Maar dan zal toch het eerste gekend moeten worden,voordat men het tweede kan/mag eigenen.
Plaats reactie