Wist je dat...

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
CvdW schreef:Ik praat even voor mijzelf.
De wil ontbreekt niet, maar het haast niet te plannen, als je in Den Helder woont en de rest op Walcheren woont.
Het is tussen de 250 en 300 km, dus ruim 3 uur rijden. Je moet ook nog terug.
Telefoon werkt goed, maar het is wel leuk om elkaar eens te ontmoeten.
Ik zie mijn broers en zussen ook niet zo vaak. Iedereen heeft intussen volwassen kinderen en kleinkinderen en dat gaat vóór broer en zus contact. Maar de band is op zich wel goed. Af en toe bellen we elkaar. Ik denk dat het in de meeste families minder wordt, als de ouders zijn overleden, wat vaak het centrale punt van samenkomst was, waar je elkaar ontmoette.
Het valt mij op dat een begrafenis wordt aangegrepen als een soort reünie.
En vanwege de indruk die dat dan maakt (weer een lege plaats, en wat gaat het leven snel voorbij) worden er beloftes gedaan, maar dat verwatert zo snel.
Terwijl we elkaar gemakkelijker dan ooit kunnen spreken, zijn de contacten vaak minder.
Ik heb vorige week een doos met brieven uit de nalatenschap van mijn ouders weggegooid.
Mensen schreven elkaar lange brieven, echt met hun zieleroerselen erin.
Ik kon het jarenlang niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te gooien. Ik had ze gesorteerd en wilde ze aan de kinderen van die betr. oom of tante geven, maar die hadden geen interesse.
Nu hebben de mensen geen tijd en zin meer om dit op papier te zetten en te delen met hun broer of zus.
Er is voor zo'n beetje alles een dag. Ik zie daar de zin niet zo van in.
Woensdag is het dierendag.
Laten we een dagje allemaal geen vlees en vleeswaren eten. :)
Heb ik op broer en zussendag ook niet gedaan :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door merel »

eilander schreef:
CvdW schreef:Ik praat even voor mijzelf.
De wil ontbreekt niet, maar het haast niet te plannen, als je in Den Helder woont en de rest op Walcheren woont.
Het is tussen de 250 en 300 km, dus ruim 3 uur rijden. Je moet ook nog terug.
Telefoon werkt goed, maar het is wel leuk om elkaar eens te ontmoeten.
Je zou ook elk 1,5 uur kunnen rijden en daar ergens met elkaar een zaaltje regelen... of ergens gaan eten met elkaar... of bij mooi weer ergens buiten een gezellige (mid)dag met elkaar organiseren. Zo maar wat ideeën uit de praktijk.
Ik merk toch dat als je elkaar door grote afstand minder spreekt en dat al jaren voortduurt dat je uit elkaar groeit en de relatie verwatert. Je deelt toch te weinig met elkaar en als je elkaar ziet, gaat het over koetjes en kalfjes.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Dan kan een groepsapp wel helpen. Al zal niet iedereen daar ook moeilijke dingen durven melden.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Roos2017 »

DDD schreef:Dan kan een groepsapp wel helpen. Al zal niet iedereen daar ook moeilijke dingen durven melden.
appear.in is ook heel handig, dan kan je live streamen met elkaar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

alexv schreef:
helma schreef:
parsifal schreef:
helma schreef:Zo, mijn zomerkleren in de koffer. 28 graden in Canada. :yahoo Ik ben echt wel aan een beetje zon toe. En nog een beetje meer aan vakantie...
Ik neem twee weken 'pauze'. ::bye
Je weet het verschil tussen Fahrenheit en Celsius? :)
Geloof je me niet :hum
https://www.theweathernetwork.com/ca/14 ... io/norwich
Kun je zondag morgen even naar de Klaver komen luisteren. Savonds is Kranendonk er misschien DAT Klaver in de gemeente van Kranendonk spreekt. Dicht bij Norwich.
Nou; ik ben terug en lees nu je berichtje pas. Dat hebben we inderdaad gedaan! De Morgen- en avonddiensten in Norwich en de beide middagdiensten in de gemeente van ds. Kranendonk. Inderdaad preekte Ds Klaver er de eerste zondag. Zijn Engels is al best goed! (Was vooral mijn vader blij mee). De preek van Ds Kranendonk afgelopen zondagmiddag was erg indrukwekkend. Het leek wel een preek van Jonathan Edwards. Het was goed om er te zijn. Ook de eerste preek die we hoorden van ds Hakvoort over de storm op zee bekende veel voor me. Het was een goede tijd; maar het is ook weer goed om thuis te zijn!
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door alexv »

Nou, DAT is mooi. Z'n Engels is inderdaad behoorlijk. Als persoon heel prettig in de omgang. Mijn zoon zei na de eerste ontmoeting hier thuis: een waardige vervanger van Procee. Allen vind ik het jammer DAT hij zijn preek voorleest, mooie preken maar het mist some spontaniteit denk ik soms. Hij vindt Engels preken erg moeilijk.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

alexv schreef:Nou, DAT is mooi. Z'n Engels is inderdaad behoorlijk. Als persoon heel prettig in de omgang. Mijn zoon zei na de eerste ontmoeting hier thuis: een waardige vervanger van Procee. Allen vind ik het jammer DAT hij zijn preek voorleest, mooie preken maar het mist some spontaniteit denk ik soms. Hij vindt Engels preken erg moeilijk.

Hij zal het preken zonder lezen misschien nog niet aandurven. Is ook heel moeilijk denk ik. Hij zei dat hij nog elke dag Engelse woorden bij leert.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Binnen een maand 3 kinderen op 'kamers' gegaan...
Dat vind ik best slikken. Eentje maar tijdelijk gelukkig; maar kan maar zo dat ze ook snel haar vleugels uitslaat. Het werkt aanstekelijk :fi

Krijg bijna last van een leeg-nest-syndroom.
Extra genieten van de 3 die nog thuis wonen...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Hihi, ik geloof je gelijk @Helma!
Hier gaat er ook één op zichzelf wonen.
Komt dan 3 van de 4 weekenden in een maand wel thuis maar toch...
Maar goed het is de normale weg zullen we maar zeggen :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

helma schreef:Binnen een maand 3 kinderen op 'kamers' gegaan...
Dat vind ik best slikken. Eentje maar tijdelijk gelukkig; maar kan maar zo dat ze ook snel haar vleugels uitslaat. Het werkt aanstekelijk :fi

Krijg bijna last van een leeg-nest-syndroom.
Extra genieten van de 3 die nog thuis wonen...
Dat scheelt een berg wasgoed Helma. ;)
Orchidee schreef:Hier gaat er ook één op zichzelf wonen.
Komt dan 3 van de 4 weekenden in een maand wel thuis maar toch..
Kamer gevonden?
Misschien kan ze JGW nog tippen? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Dat scheelt een berg wasgoed Helma. ;)
Hoezo, dat nemen ze ieder weekend mee naar huis. Helma heeft vanaf nu op zaterdag wasdag.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Dat scheelt een berg wasgoed Helma. ;)
Hoezo, dat nemen ze ieder weekend mee naar huis. Helma heeft vanaf nu op zaterdag wasdag.
Nee; dit is echt op eigen benen staan. Geen weekendjes naar huis. Dochter van 25; een van 23 en zoon van 21.
De middelste zit in de flat van onze oudste dochter. Dus als die weer naar huis kan komt ze weer terug (tenzij dat ze de smaak te pakken heeft).
Dan nog een zoon met verkering die twee 'thuizen' heeft.
Het is heel gezond hoor, maar ik vind het wennen. En de jongste meiden vinden het saaaaaai.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Mijn dochter gaat via www.connectgenerations.nl wonen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

helma schreef:
Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Dat scheelt een berg wasgoed Helma. ;)
Hoezo, dat nemen ze ieder weekend mee naar huis. Helma heeft vanaf nu op zaterdag wasdag.
Nee; dit is echt op eigen benen staan. Geen weekendjes naar huis. Dochter van 25; een van 23 en zoon van 21.
De middelste zit in de flat van onze oudste dochter. Dus als die weer naar huis kan komt ze weer terug (tenzij dat ze de smaak te pakken heeft).
Dan nog een zoon met verkering die twee 'thuizen' heeft.
Het is heel gezond hoor, maar ik vind het wennen. En de jongste meiden vinden het saaaaaai.
Je begint met zn tweetjes en eindigt met zn tweetjes, als het allemaal goed verloopt.
Wij zijn laat begonnen en zodoende ook later een leeg nest.
Veel leeftijdsgenoten van mij hebben allang een leeg nestje, of opnieuw (af en toe) gevuld met een klein vogeltje.
Dan beginnen ze als het ware opnieuw.
Ik vind het ongezellig als een kind op vakantie is, maar zoals de Bijbel zegt: er is overal een tijd voor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door huisman »

Dit toch een beetje raar forum is.

In drie topics worden zaken genoemd die echt niet bij het woord reformatorisch horen.
1. De kinderdoop wordt voor de zoveelste keer betwijfeld.
2. De schepping wordt ingeruild of ingepast in de evolutietheorie
3. De leer van de dubbele predestinatie wordt geloochend.


..........en toch noemt dit forum zich refoforum. Apart is het wel ........maar het went nooit.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie