Leren van de Olympische Spelen

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
Onbemind schreef: 2 zoek maar eens op sex in het Olympisch dorp.
Uit het NRC:

Vier jaar geleden werden in Londen ‘slechts’ 150.000 condooms uitgedeeld, dit jaar zijn het 450.000 stuks ofwel 30 per persoon.”
Moeten we dit echt hier bespreken? Ja er zijn veel jonge gezonde mensen bij elkaar van wie veel niets om God en gebod geven (En wel het Evangelie nodig hebben).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door Dodo »

Auto schreef:
Dodo schreef:Dat met die "priesteressen" was eenmalig, omdat de spelen toen terug in Griekenland waren. Dit is niet iets wat standaard elke vier jaar gedaan wordt.
Forget it. Rond de opening van de olypmische spelen vinden er rituelen in Athene plaats.
Je hebt gelijk. Ik heb dat niet direct gevonden op internet, maar er is elke keer een ritueel met zgn priesteressen.
Op christipedia staat een flink stuk over de OS. Daar wordt het folklore genoemd.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
eilander schreef:
parsifal schreef:Maar als dit een reden is om de Olympische Spelen helemaal af te schrijven, wat mogelijk is. Doe dat ook met mogelijke vakantiebestemmingen als Frankrijk en Belgie (lees de teksten van de Brabanconne en Marseillaise eens). Daar vind je een "heidendom" wat meer recent is, namelijk een verafgoding van het vaderland.
Vind je dit inderdaad helemaal vergelijkbaar? Ik niet namelijk.
Ik vind het inderdaad vergelijkbaar. Het deelnemen aan de OS (zonder de hymne mee te zingen of er speciaal voor op te staan) is voor mij als het in Frankrijk of Belgie op vakantie gaan. Een Nederlandse vertegenwoordiger die opstaat bij het horen van het Franse of Belgische volkslied gaat m.i. net zo ver als iemand die de olympische hymne meezingt.
Het (door mij) onderstreepte kun je bijna niet menen. Ik zeg het niet vaak, maar dit vind ik echt heel bizar.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
Mara schreef:
Onbemind schreef: 2 zoek maar eens op sex in het Olympisch dorp.
Uit het NRC:

Vier jaar geleden werden in Londen ‘slechts’ 150.000 condooms uitgedeeld, dit jaar zijn het 450.000 stuks ofwel 30 per persoon.”
Moeten we dit echt hier bespreken? Ja er zijn veel jonge gezonde mensen bij elkaar van wie veel niets om God en gebod geven (En wel het Evangelie nodig hebben).
Lijkt mij voldoende reden om er weg te blijven, tenzij dan misschien om te evangeliseren...
Vreemd overigens dat er condooms uitgedeeld worden.
Onbemind
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:54

Re: RE: Re: RE: Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door Onbemind »

parsifal schreef:
Mara schreef:
Onbemind schreef: 2 zoek maar eens op sex in het Olympisch dorp.
Uit het NRC:

Vier jaar geleden werden in Londen ‘slechts’ 150.000 condooms uitgedeeld, dit jaar zijn het 450.000 stuks ofwel 30 per persoon.”
Moeten we dit echt hier bespreken? Ja er zijn veel jonge gezonde mensen bij elkaar van wie veel niets om God en gebod geven (En wel het Evangelie nodig hebben).
Sommige dingen mogen wij ook niet verzwijgen wat wel vaker gebeurt onder het motto, wat in het Olympisch dorp gebeurt blijft ook daar.

Laat ik zo zeggen. Het 7e gebod wordt daar uitgebreid overtreden. Een orgie komt daar gerust voor.
Maar dit was enkel 1 van de punten die ik noemde.

Je haalt aan evangelie hebben ze nodig. Natuurlijk maar waarom pas op het moment dat ze in Rio zijn. En niet eral voor?
Ignoti nulla cupido.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door Isala »

Dodo schreef:Je hebt gelijk. Ik heb dat niet direct gevonden op internet, maar er is elke keer een ritueel met zgn priesteressen.
Op christipedia staat een flink stuk over de OS. Daar wordt het folklore genoemd.
zo werd de opening van de Gotthardtunnel ook genoemd, maar het was een satanisch ritueel, waarvan sommige zaken bewust niet
in het nieuws zijn gebracht, om discussie te vermijden!
En waar vele wereldleiders bij aanwezig waren.

Zwitserse christenen ontzet vanwege 'satanische ceremonie'

In Zwitserland is een grote commotie ontstaan naar aanleiding van de opening van de Gotthard tunnel vorige week. Christenen zijn ontzet over het feit dat de show 'demonisch' was en satan in het 'middelpunt' stelde. De foto toont satan (verkleed als geit) en mensen die zich voor hem neerbuigen, meldt Uitdaging.

Doris Leuthard, lid van de Zwitserse Bundesrat en verantwoordelijk voor de ceremonie, heeft laten weten dat het de wens van de organisatoren was om ook moslims en atheïsten in hun waarde te laten die immers ook bij de bouw van de tunnel hadden meegeholpen. Verder deelde ze mee dat ze de scènes met de duivel bewust niet op tv heeft laten zien om geen discussie uit te lokken.

bron: CIP

(er zit een filmpje bij, maar ik wist niet of ik de link mocht plaatsen)

De satan manifesteert zich onbedekt. En dat hoeft ook niet meer, hij wordt in deze tijd openlijk aanbeden.
Men noemt het gewoon folklore of geeft er een andere naam aan.
Laatst gewijzigd door Isala op 07 sep 2016, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hora est!
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door Wim Anker »

Afgodische, heidense, rituelen gaan altijd gepaard met allerlei hoererij. De zogenaamde "vruchtbaarheisscultussen" komen in alle heidense religies naar voren.

m.a.w., zie je afgodische rituelen dan kan men weten dat dergelijke dingen gebeuren.

Overigens heb ik eigenlijk niet zo'n behoefte aan allerlei gedetailleerde beschrijvingen. Zo'n stuk als Matijn plaatste hoef ik gewoon niet te zien. Weten dat er afgoderij plaatsvind - zoals @Auto dat reeds aangaf - is voldoende. Dan is de Schrift duidelijk genoeg.

Dat in een graf de dood heerst hoeft ook niet met allerlei beeldende beschrijvingen verduidelijkt te worden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Overigens heb ik eigenlijk niet zo'n behoefte aan allerlei gedetailleerde beschrijvingen. Zo'n stuk als Matijn plaatste hoef ik gewoon niet te zien. Weten dat er afgoderij plaatsvind - zoals @Auto dat reeds aangaf - is voldoende. Dan is de Schrift duidelijk genoeg.

Dat in een graf de dood heerst hoeft ook niet met allerlei beeldende beschrijvingen verduidelijkt te worden.
Ik begrijp je, maar als er mensen zijn die beweren dat er in een graf toch nog leven mogelijk is kan zelfs een beeldende beschrijving daarvan nog nut hebben. Dit is uiteraard beeldspraak, en ik bedoel hiermee niet standpunten van andersdenkenden in dit topic te versimpelen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: RE: Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door parsifal »

Onbemind schreef:
parsifal schreef:
Mara schreef:
Onbemind schreef: 2 zoek maar eens op sex in het Olympisch dorp.
Uit het NRC:

Vier jaar geleden werden in Londen ‘slechts’ 150.000 condooms uitgedeeld, dit jaar zijn het 450.000 stuks ofwel 30 per persoon.”
Moeten we dit echt hier bespreken? Ja er zijn veel jonge gezonde mensen bij elkaar van wie veel niets om God en gebod geven (En wel het Evangelie nodig hebben).
Sommige dingen mogen wij ook niet verzwijgen wat wel vaker gebeurt onder het motto, wat in het Olympisch dorp gebeurt blijft ook daar.

Laat ik zo zeggen. Het 7e gebod wordt daar uitgebreid overtreden. Een orgie komt daar gerust voor.
Maar dit was enkel 1 van de punten die ik noemde.

Je haalt aan evangelie hebben ze nodig. Natuurlijk maar waarom pas op het moment dat ze in Rio zijn. En niet eral voor?
Losbandigheid bij mensen die niet in God geloven is voor mij niet echt een verrassing. Een gemiddelde studentenpopulatie is niet veel anders. Je hebt veel gezonde jonge vaak vrijgezelle mensen bij elkaar met een hoop hormomen die niets fouts zien in dit soort seksuele uitspattingen. Ik hoef daar niet meer details over te weten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door DDD »

Het zegt in ieder geval niets over de vraag of de OS wel of niet zondig zijn. Want anders kun je de JV ook wel zondig noemen om die reden of een kantoor of een sportclub of welke groep mensen dan ook die elkaar ontmoeten.

Overigens vind ik nog steeds dat de discussie over de vraag of andere christenen in onze ogen zonden kunnen doen en toch heilig voor God leven veel interessanter is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: RE: Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door eilander »

parsifal schreef:Losbandigheid bij mensen die niet in God geloven is voor mij niet echt een verrassing. Een gemiddelde studentenpopulatie is niet veel anders. Je hebt veel gezonde jonge vaak vrijgezelle mensen bij elkaar met een hoop hormomen die niets fouts zien in dit soort seksuele uitspattingen. Ik hoef daar niet meer details over te weten.
Ik ben ook heus niet wereldvreemd, maar hier stond ik toch wel van te kijken.
Gevoegd bij de andere argumenten, is dit toch ook wel een argument, vind ik. Dat er 42 condooms per persoon (!!) ter beschikking worden gesteld....
Losbandigheid geen verrassing, dat zal waar zijn. Maar op deze schaal kan dit aan een christelijke olympische sporter toch niet voorbijgaan, denk ik. En daarmee bedoel ik: hij/zij zal er niet aan meedoen, dat geloof ik wel. Maar als je je ogen niet in je zak hebt, moet je hier toch iets van meekrijgen ben ik bang.

De vergelijking van @DDD met de jv, sportclub of kantoor vind ik toch wel heel ver gaan. Als het op de jv, de sportclub of op het kantoor waar ik werk normaal wordt, of door condoom-ter-beschikking-stelling wordt gestimuleerd, om met elkaar naar bed te gaan, zou dat voor mij reden zijn om daar niet meer te komen. Maar in mijn omgeving is het zover nog niet gelukkig.
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door DDD »

Aha. Bij mij op het werk ook niet, en op de jv ook niet.

Ik had niet door dat juist het verstrekken van condooms het probleem was. Mijns inziens zit het probleem meer in het feit dat dat nodig geacht wordt. Ik kom in restaurants en instellingen overigens regelmatig automaten daarvoor tegen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: RE: Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door parsifal »

parsifal schreef:Losbandigheid bij mensen die niet in God geloven is voor mij niet echt een verrassing. Een gemiddelde studentenpopulatie is niet veel anders. Je hebt veel gezonde jonge vaak vrijgezelle mensen bij elkaar met een hoop hormomen die niets fouts zien in dit soort seksuele uitspattingen. Ik hoef daar niet meer details over te weten.
eilander schreef:Ik ben ook heus niet wereldvreemd, maar hier stond ik toch wel van te kijken.
Gevoegd bij de andere argumenten, is dit toch ook wel een argument, vind ik. Dat er 42 condooms per persoon (!!) ter beschikking worden gesteld....
Losbandigheid geen verrassing, dat zal waar zijn. Maar op deze schaal kan dit aan een christelijke olympische sporter toch niet voorbijgaan, denk ik. En daarmee bedoel ik: hij/zij zal er niet aan meedoen, dat geloof ik wel. Maar als je je ogen niet in je zak hebt, moet je hier toch iets van meekrijgen ben ik bang.
Die dingen zullen niet allemaal gebruikt worden, maar voor het grijpen liggen op plaatsen waar ze "nodig" kunnen zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Leren van de Olympische Spelen

Bericht door Dodo »

Ik wist het niet van dat nep-offeren, maar dat doet wel afbreuk.
Toch denk ik dat de atleten niets mee doen. Die focussen op de prestaties en de medailles, niet op de fratsen er om heen.
Bij het Archeon hebben ze soms ook offerplechtigheden. Allemaal nep natuurlijk, maar ik hoef dat niet te zien.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Leren van de Olympische Spelen

Bericht door Isala »

Dodo schreef:Bij het Archeon hebben ze soms ook offerplechtigheden. Allemaal nep natuurlijk
Niets is neutraal. Ook nep-offerplechtigheden niet.
Hora est!
Plaats reactie