Dodenherdenking

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dodenherdenking

Bericht door Hendrikus »

Desiree schreef:
Hendrikus schreef:
Hendrien schreef:Zijn jullie nog van plan een herdenking bij te wonen?
Sinds enkele jaren hebben wij een interkerkelijke bezinningsbijeenkomst, voorafgaand aan de stille tocht en de plechtigheid bij het oorlogsmonument. Bij toerbeurt doen predikanten uit verschillende kerken de meditatie, begonnen werd met de hervormde dominee, daarna GerGem, toen gereformeerd, dit jaar HHK. Mooi dat dat kan.
Inderdaad. Is het te beluisteren via internet?
Live te volgen via kerkomroep http://www.hervormdrijssen.nl/kerk-diensten
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dodenherdenking

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Desiree schreef:
Hendrikus schreef:
Hendrien schreef:Zijn jullie nog van plan een herdenking bij te wonen?
Sinds enkele jaren hebben wij een interkerkelijke bezinningsbijeenkomst, voorafgaand aan de stille tocht en de plechtigheid bij het oorlogsmonument. Bij toerbeurt doen predikanten uit verschillende kerken de meditatie, begonnen werd met de hervormde dominee, daarna GerGem, toen gereformeerd, dit jaar HHK. Mooi dat dat kan.
Inderdaad. Is het te beluisteren via internet?
Live te volgen via kerkomroep http://www.hervormdrijssen.nl/kerk-diensten
Ik zie dat de camera's in de Schildkerk nu anders geplaatst zijn? Zo heb je wel een beter zicht op de kansel, lijkt me.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dodenherdenking

Bericht door samanthi »

Wij gaan dit jaar opnieuw een krans leggen voor meer dan een miljoen ongeboren kinderen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Dodenherdenking

Bericht door Moderamen »

Ik ben persoonlijk tegen het steeds verder verbreden van de dodenherdenking. Het moet vanavond echt gaan om "Herdenking van alle burgers en militairen die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties". Er was vandaag ook een vluchtelingenherdenking gepland, die is toch afgelast vanwege het niet vallen in de definitie van de dodenherdenking. Al vind ik het toch ook wel weer een mooi initiatief Samanthi, al wringt het wat met het originele doel van de dodenherdenking.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dodenherdenking

Bericht door samanthi »

Moderamen schreef:Ik ben persoonlijk tegen het steeds verder verbreden van de dodenherdenking. Het moet vanavond echt gaan om "Herdenking van alle burgers en militairen die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties". Er was vandaag ook een vluchtelingenherdenking gepland, die is toch afgelast vanwege het niet vallen in de definitie van de dodenherdenking. Al vind ik het toch ook wel weer een mooi initiatief Samanthi, al wringt het wat met het originele doel van de dodenherdenking.
Best maar ik doe het toch, deze kinderen zijn slachtoffers, in Nederland gevallen, in de strijd van de boze die het gemunt heeft op de mens.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Dodenherdenking

Bericht door Moderamen »

Je hebt helemaal gelijk.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Dodenherdenking

Bericht door Desiree »

Hendrikus schreef:
Desiree schreef:
Hendrikus schreef:
Hendrien schreef:Zijn jullie nog van plan een herdenking bij te wonen?
Sinds enkele jaren hebben wij een interkerkelijke bezinningsbijeenkomst, voorafgaand aan de stille tocht en de plechtigheid bij het oorlogsmonument. Bij toerbeurt doen predikanten uit verschillende kerken de meditatie, begonnen werd met de hervormde dominee, daarna GerGem, toen gereformeerd, dit jaar HHK. Mooi dat dat kan.
Inderdaad. Is het te beluisteren via internet?
Live te volgen via kerkomroep http://www.hervormdrijssen.nl/kerk-diensten
Met gezin bekeken, hartelijk dank!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dodenherdenking

Bericht door Mara »

Ik las dat men op sommige plaatsen zoals op de Dam, de kransen na 3 uren al weg haalt, om te voorkomen dat bepaalde figuren er mee aan de haal gaan om ermee te voetballen.
In Arnhem gebeurde dit onlangs.

Vandalen hebben de krans voor de dodenherdenking vernield bij het monument 'Kring der Herinnering' op de Larikshof in de Arnhemse wijk Geitenkamp. De krans is uit elkaar gerukt. De bloemen zijn in het water van de nabijgelegen vijver gegooid.
AD.nl

Triest.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dodenherdenking

Bericht door Mara »

Deze foto stond in het AD vanmorgen, hij ontroerde me.
Afbeelding

De pizzakoerier stond helemaal alleen naast de weg bij een plantsoentje, vervolgt George. ,,Hij zag ons niet en hoefde het eerbetoon dus niet voor de buitenwereld te doen. Dat hij het toch deed, vind ik vrij respectvol voor zo'n jonge jongen. Toen hij wegfietste, riep ik naar hem dat ik het klasse vond wat hij had gedaan. De pizzakoerier stak toen zijn hand op."

https://www.ad.nl/binnenland/opnieuw-lo ... ~aea59b40d
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Dodenherdenking

Bericht door Auto »

Mara schreef:Deze foto stond in het AD vanmorgen, hij ontroerde me.


De pizzakoerier stond helemaal alleen naast de weg bij een plantsoentje, vervolgt George. ,,Hij zag ons niet en hoefde het eerbetoon dus niet voor de buitenwereld te doen. Dat hij het toch deed, vind ik vrij respectvol voor zo'n jonge jongen. Toen hij wegfietste, riep ik naar hem dat ik het klasse vond wat hij had gedaan. De pizzakoerier stak toen zijn hand op."

https://www.ad.nl/binnenland/opnieuw-lo ... ~aea59b40d
Dat is toch een foto van vorig jaar?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Dodenherdenking

Bericht door BJD »

Auto schreef:
Mara schreef:Deze foto stond in het AD vanmorgen, hij ontroerde me.


De pizzakoerier stond helemaal alleen naast de weg bij een plantsoentje, vervolgt George. ,,Hij zag ons niet en hoefde het eerbetoon dus niet voor de buitenwereld te doen. Dat hij het toch deed, vind ik vrij respectvol voor zo'n jonge jongen. Toen hij wegfietste, riep ik naar hem dat ik het klasse vond wat hij had gedaan. De pizzakoerier stak toen zijn hand op."

https://www.ad.nl/binnenland/opnieuw-lo ... ~aea59b40d
Dat is toch een foto van vorig jaar?
Klopt, van vorig jaar. Je zou verwachten dat zo’n kwaliteitskrant als het AD dat zou weten.. ;)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dodenherdenking

Bericht door Mara »

Had de link even aangeklikt heren. Dan had je dit kunnen lezen :fouet

Een foto van een Hoornse pizzakoerier die twee minuten stil is naast zijn fiets wordt massaal gedeeld door gebruikers op social media. Vorig jaar gebeurde hetzelfde met een foto van een pizzabezorger in Groningen. ,,Dat wist ik niet maar maakt het alleen maar mooier", zegt Stephen George uit Hoorn die het plaatje gisteravond schoot.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Dodenherdenking

Bericht door Wim Anker »

Ik krijg onderhand echt de balen van al dat ceremoniële gezanik op 5 mei. Het is meer een profileren van het ik dan een denken aan.
Een boycot zou onderhand goed zijn.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dodenherdenking

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:Ik krijg onderhand echt de balen van al dat ceremoniële gezanik op 5 mei. Het is meer een profileren van het ik dan een denken aan.
Een boycot zou onderhand goed zijn.
Dat ceremoniële gezanik - zoals jij dit noemt - was gisteren. Op 4 mei. :huhu
Je loopt derhalve een dag achter met je grieven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Dodenherdenking

Bericht door Terri »

Wim Anker schreef:Ik krijg onderhand echt de balen van al dat ceremoniële gezanik op 5 mei. Het is meer een profileren van het ik dan een denken aan.
Een boycot zou onderhand goed zijn.
Je kwetst en je zwetst, heel akelig ::please
Plaats reactie