30 jaar abortus in nederland

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Dan moet je meer betalen @Dia
Dan mag je alles zien.Afbeelding
Veren van een kikker plukken is een moeizame, zware en ellendige bezigheid... als men begrijpt wat ik bedoel?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Orchidee »

Ik begrijp het @Dia :)
Van een kale kip kan je ook niet plukken!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Dan moet je meer betalen @Dia
Dan mag je alles zien.Afbeelding
Je kan gratis tekenen.
Het mailadres is bedoeld als (een erg simpele) beveiliging om te voorkomen, dat mensen dubbel gaan tekenen om het aantal handtekeningen omhoog te jagen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Desiree »

eilander schreef:Zo hoorde ik inderdaad pas van iemand die net zwanger was en met spoed woonruimte zocht: in de eerste 24 weken kom je niet op een urgentielijst, want je hebt de keuze om het weg te laten halen.
Bizar... je mag die mensen naar mij sturen. Ik heb een ruime kamer over en anders ruimen we de zolder op. Maar dat is meer voor een alleenstaande moeder, denk ik hè. Noodoplossing.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

Desiree schreef:
eilander schreef:Zo hoorde ik inderdaad pas van iemand die net zwanger was en met spoed woonruimte zocht: in de eerste 24 weken kom je niet op een urgentielijst, want je hebt de keuze om het weg te laten halen.
Bizar... je mag die mensen naar mij sturen. Ik heb een ruime kamer over en anders ruimen we de zolder op. Maar dat is meer voor een alleenstaande moeder, denk ik hè. Noodoplossing.
In dit geval is het wel opgelost, maar wel via een andere weg want de woningcorporatie had hier geen oplossing voor...
Wel lief aangeboden!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

eilander schreef:Zo hoorde ik inderdaad pas van iemand die net zwanger was en met spoed woonruimte zocht: in de eerste 24 weken kom je niet op een urgentielijst, want je hebt de keuze om het weg te laten halen.
Ik ben bang als zwanger zijn wel een reden is om op de urgentielijst te komen, dat er wel eens op een vreselijke en heel immorele manier misbruik van gemaakt kan worden. Het later plaatsen op de urgentielijst lijkt dan een redelijk compromis.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
eilander schreef:Zo hoorde ik inderdaad pas van iemand die net zwanger was en met spoed woonruimte zocht: in de eerste 24 weken kom je niet op een urgentielijst, want je hebt de keuze om het weg te laten halen.
Ik ben bang als zwanger zijn wel een reden is om op de urgentielijst te komen, dat er wel eens op een vreselijke en heel immorele manier misbruik van gemaakt kan worden. Het later plaatsen op de urgentielijst lijkt dan een redelijk compromis.
Even los van die discussie: het gaat mij vooral even om de argumentatie. 'Vóór de 24e week hebt u de keuze om het weg te laten halen, dus bent u geen urgent geval'. Zo zou een woningcorporatie dus zomaar kunnen bijdragen aan een hoger aantal abortussen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

eilander schreef:
parsifal schreef:
eilander schreef:Zo hoorde ik inderdaad pas van iemand die net zwanger was en met spoed woonruimte zocht: in de eerste 24 weken kom je niet op een urgentielijst, want je hebt de keuze om het weg te laten halen.
Ik ben bang als zwanger zijn wel een reden is om op de urgentielijst te komen, dat er wel eens op een vreselijke en heel immorele manier misbruik van gemaakt kan worden. Het later plaatsen op de urgentielijst lijkt dan een redelijk compromis.
Even los van die discussie: het gaat mij vooral even om de argumentatie. 'Vóór de 24e week hebt u de keuze om het weg te laten halen, dus bent u geen urgent geval'. Zo zou een woningcorporatie dus zomaar kunnen bijdragen aan een hoger aantal abortussen.
Ik begrijp dat, maar ik vrees dat het alternatief is dat er mensen zijn die abortus inderdaad als een soort van anticonceptie zien en voor wie het dan ook minder een probleem is om te proberen zwanger te worden om urgentie te krijgen, en als de buit binnen is alsnog een abortus laten uitvoeren.

En (hier weet ik minder van) is de urgentie voor een woning voor een 20 weken zwangere vrouw echt zo veel hoger dan voor iemand anders? Die urgentie krijgt van de woningcooperatie, wanneer ze 24 weken zwanger is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
eilander schreef:Even los van die discussie: het gaat mij vooral even om de argumentatie. 'Vóór de 24e week hebt u de keuze om het weg te laten halen, dus bent u geen urgent geval'. Zo zou een woningcorporatie dus zomaar kunnen bijdragen aan een hoger aantal abortussen.
Ik begrijp dat, maar ik vrees dat het alternatief is dat er mensen zijn die abortus inderdaad als een soort van anticonceptie zien en voor wie het dan ook minder een probleem is om te proberen zwanger te worden om urgentie te krijgen, en als de buit binnen is alsnog een abortus laten uitvoeren.
Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar de focus is totaal verkeerd, dat is wat ik wil zeggen. Een woningcorporatie mag van mij best wat meer vragen stellen om er achter te komen wat precies de wens is, maar laat ze a.u.b. niet stimuleren om ongeboren leven te doden, of dat zelfs volstrekt normaal te vinden als je nog jong bent.
parsifal schreef:En (hier weet ik minder van) is de urgentie voor een woning voor een 20 weken zwangere vrouw echt zo veel hoger dan voor iemand anders? Die urgentie krijgt van de woningcooperatie, wanneer ze 24 weken zwanger is.
Het ging hier om een stel dat wilde trouwen. Als je dan woonruimte zoekt, telt iedere week denk ik. Je hebt het nu over een verschil van vier weken, maar dat zou zomaar een wat langere periode kunnen zijn natuurlijk (vanaf een week of 12 ofzo).
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Isala »

Verslag van Schreeuw om leven, naar aanleiding van de stand op de Huishoudbeurs:

http://www.webkey7.nl/sol/images2/nieuw ... lowres.pdf
Hora est!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Isala schreef:Verslag van Schreeuw om leven, naar aanleiding van de stand op de Huishoudbeurs:

http://www.webkey7.nl/sol/images2/nieuw ... lowres.pdf
Het was indrukwekkend om getuige te zijn van zoveel verhalen. En verschillende mensen gaven aan dat ze blij waren dat ze een keer hun verhaal konden doen. Een vrouw zei dat het de eerste keer was dat er iemand vroeg hoe het met haar ging sinds ze een abortus liet plegen.Veel vrouwen deelden miskraamervaringen. Ook mochten we bidden met vrouwen die nog steeds geconfronteerd werden met gevoelens van verlies. . Schreeuw om Leven stond er niet voor niets!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door eilander »

Mooi verhaal! Heel mooi werk ook, al geloof ik dat ik het niet zou kunnen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Ik kan het ook niet...
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Isala »

Hora est!
Plaats reactie