30 jaar abortus in nederland

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door refo »

Ik heb L v Driel 'de gereformeerde gezindte' maar weer eens gepakt.

'Doen wat je hand vindt om te doen' betekende het einde van de invloed van de gereformeerden op de politiek.
Wat dat kwam in de plaats van 'De Heer is waarlijk opgestaan!'.
Funest.

Maar ik lees nog verder.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door rekcor »

Willem schreef:Ik meende in jouw post toch als voorbeeld meerdere malen een "SGP minister van volksgezondheid" te lezen.
Dat klopt, want ik wilde me aansluiten bij jouw denk- en leefwereld :-). Excuses trouwens dat mijn vorige post wat scherp was.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Erasmiaan »

D66 dwarsboomt anti-abortuscampagne Hongarije
BRUSSEL (ANP) – Door kritiek van D66-Europarlementariër Sophie in ‘t Veld moet de Hongaarse regering haar anti-abortusvoorlichtingscampagne per direct stoppen. De campagne blijkt onterecht met Europees geld te worden betaald.

Dat maakte In ‘t Veld maandag in een verklaring bekend. Zij had de Europese Commissie om opheldering gevraagd. De voorlichtingscampagne laat een foto van een ongeboren baby zien met als onderschrift: Ik begrijp dat je nog niet klaar voor me bent, maar laat me alsjeblieft leven. De Hongaarse regering pleit voor adoptie in plaats van abortus.

Volgens Eurocommissaris Viviane Reding (Justitie) is inderdaad sprake van ongepast gebruik van Europese middelen. De voorlichtingscampagne strookt niet met Europese doelstellingen om bijvoorbeeld gelijke rechten voor mannen en vrouwen te bevorderen.
Vreselijk mensen. Michiel de Ruyter bevrijdde nog 26 Hongaarse predikanten van de galeien, tegenwoordig tikken wij de Hongaren op de vingers omdat ze het wagen tegen kindermoord te zijn.

Omdat mannen en vrouwen anders geen gelijke rechten hebben! Nota bene! Hebben mannen dan ook het recht om kinderen te vermoorden?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door vlinder »

:oO
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door parsifal »

dit is echt ziek.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Bonny »

Dat lijkt me slecht beargumenteerd.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door jakobmarin »

Het gebeurt helaas vaak: baby's die te vroeg geboren worden. Zo ook het kindje van Lexi Fretz.
Toen ze 19 weken zwanger was, kreeg ze enorme pijnen, waarna haar kindje Walter om 21:42 werd geboren.
Toen hij geboren werd, hield ze hem enkele minuten levend in haar handen en zag ze zijn hartje kloppen.
Even later overleed hij, zoals de doktoren in het ziekenhuis al hadden voorzegd.

Lexi verspreidt met haar man de foto's op het internet omdat ze een grote inspiratie zijn voor mensen.
Onder andere omdat in veel landen abortus mogelijk is tot 24 weken.

Zie verder (met foto's): http://www.cip.nl/artikel/41497/Deze-fo ... ereld-over
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

Verontrustend bericht in AD vanochtend:
Huisartsen mogen als het aan het kabinet ligt de abortuspil gaan voorschrijven in de vroegste fase van de zwangerschap. Dat staat in een brief die minister van Volksgezondheid Edith Schippers (VVD) vandaag naar de Tweede Kamer stuurt.

Carla Dik van de ChristenUnie vraagt zich dan ook - terecht - af:
Moet een jonge vrouw in een tienminutengesprek met haar huisarts over de toekomst van haar kind en zichzelf beslissen?

De ChristenUnie reageert kritisch. Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber: ,,Het gaat hier veelal om kwetsbare jonge meiden. Moet een jonge vrouw in een tienminutengesprek met haar huisarts over de toekomst van haar kind en zichzelf beslissen? Onmogelijk. En hoe wordt zij begeleid na het afbreken van haar zwangerschap? Een overtijdbehandeling klinkt technisch en verdoezelt dat het gaat om beginnend mensenleven.''

Zo wordt het dus gewoon genoemd, overtijdbehandeling. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

:nonnon Dat zijn ook verontrustende berichten.

Vanmorgen nog contact gehad met verschillende jonge mensen die een abortus lieten plegen. Je ziet/hoort zoveel bij een abortuskliniek wat je intens raakt.
Abortus is echt afschuwelijk!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

In Hoogvliet is de 6e! vondelingenkamer geopend, waarin moeders hun baby veilig kunnen brengen, als ze er afstand van willen doen, las ik in het AD.
Stichting De Beschermde Wieg heeft een nieuwe vondelingenkamer geopend in het Rotterdamse stadsdeel Hoogvliet. Barbara Muller laat in Goedemorgen Nederland weten dat de komst van de zesde vondelingenkamer van Nederland hard nodig is.
Volgens Muller zijn alleen dit jaar van mei tot nu zeven babylevens zijn gered. Dat er nog ieder jaar dode baby's worden gevonden geeft volgens haar wel aan dat er nog een hoop werk te verzetten is.

Maar dit begrijp ik dan niet zo goed:

Vanuit de Raad voor de Kinderbescherming is er dan ook veel kritiek op het initiatief van Muller, die sinds 2014 met haar stichting vondelingenkamers opende in Papendrecht, Groningen, Middelburg, Oudenbosch en Zwolle.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Hendrien »

Abortus is zo vreselijk en wij zijn ook leden van de samenleving waar dit op grote schaal plaats vindt! Zou abortus niet een teken van de wederkomst zijn? Het heeft altijd al plaatsgevonden, maar zo massaal als nu? 1 op de 4 zwangerschappen eindigt in een abortus wereldwijd!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:Abortus is zo vreselijk en wij zijn ook leden van de samenleving waar dit op grote schaal plaats vindt! Zou abortus niet een teken van de wederkomst zijn? Het heeft altijd al plaatsgevonden, maar zo massaal als nu? 1 op de 4 zwangerschappen eindigt in een abortus wereldwijd!
Dus zou ik denken dat de Raad v.d. Kinderbescherming blij zou moeten zijn met deze trieste, maar blijkbaar o zo nodige vondelingenkamers.
Je kunt hiermee het doden van baby's misschien voorkomen, grotendeels.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door Curatorium »

Ten vondeling leggen is strafbaar, men zal dus nooit zeggen 'blij' te zijn met zulke vondelingenkamers. Het kan best dat de Raad het een prima idee vindt, maar dat zullen ze dan nooit in de publiciteit brengen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door -DIA- »

Erasmiaan schreef:
eilander schreef:@DIA, ik wil niets van de ernst van je bijdrage af doen. Zeker niet voor Nederland, want wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen.

En tóch is er op grond van Gods Woord wel méér te zeggen. Nl.: het loopt God niet uit de hand, Hij regeert de wereld! En de Heere is nog Dezelfde! En Zijn Woord ook. En daarom hoeft ook niemand aan Hem te wanhopen.
Doet DIA dat dan?
Verder: hoe verhoudt zich de gedachte dat de wereld op sterven ligt, tot de bijbelse boodschap van Romeinen 11 (gans Israël zal zalig worden)?
Wel, op de volgende manier: het is heel vaak zo dat een stervende nog een opleving krijgt. Dan lijkt het alsof het weer goed gaat.
Even tussendoor als het mag: Ik mis wel eens mensen als Erasmiaan op het forum.
Mensen die je begrepen en waar je niet altijd wat moest uitleggen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: 30 jaar abortus in nederland

Bericht door helma »

Plaats reactie