Kabinetsformatie 2017

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Mara »

Onze minister president. :super
Hij twitterde:

Gisteravond heb ik een dienst meegelopen met het politieteam Maas-Rotte in Rotterdam. Ik heb het team aan het werk gezien in de dienstauto, op straat en in de meldkamer. Wat een professionals! Ondertussen hebben de agenten mij meer verteld over wat het politiewerk in een grote stad als Rotterdam met zich meebrengt. Belangrijk werk, dat niet altijd zonder risico’s verloopt. Ik heb veel respect voor de mannen en vrouwen van de Nationale Politie die dag en nacht instaan voor onze veiligheid en voor de leefbaarheid op straat.
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door refo »

Luther schreef:Gisteren was Rutte 2500 dagen minister-president.
Vandaag is Rutte-2 het langstzittende kabinet na de Tweede Wereldoorlog.
En dat op dag 157 van de formatie.
Daarom interesseert die hele formatie hem nix.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Luther »

Er is een onderhandelaarsakkoord tussen VVD-CDA-D66-CU. Ben heel benieuwd.
Formatieduur tot nu toe: 208 dagen (evenaring van de langste formatie ooit in 1977).

Volgende hordes: fracties (09-10), ledenraad D66 en CU (13-10), samenstelling kabinet. (vanaf 12-10)
Verwachte bordesscène: 23 oktober (op dat moment heeft de formatie 222 dagen geduurd.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Orchidee »

:sweat bijna een voldragen zwangerschap :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door merel »

Ben ook heel benieuwd. Ook of Hennis terugkomt in het nieuwe kabinet. Zij aasde op een positie op buitenlandse zaken. Ik vermoed dat Klaas Dijkhof op defensie blijft.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Mara »

merel schreef:Ben ook heel benieuwd. Ook of Hennis terugkomt in het nieuwe kabinet. Zij aasde op een positie op buitenlandse zaken. Ik vermoed dat Klaas Dijkhof op defensie blijft.
Volgens mij gaat hij dat heel goed doen.
Ik ben benieuwd wat Carola Schouten gaat doen. Ik krijg steeds meer waardering voor haar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ArieB
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2016, 15:35

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door ArieB »

De eerste gelekte stukken uit het regeerakkoord beloven weinig goeds...
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Jeremiah »

ArieB schreef:De eerste gelekte stukken uit het regeerakkoord beloven weinig goeds...
vertel
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Luther »

Mara schreef:
merel schreef:Ben ook heel benieuwd. Ook of Hennis terugkomt in het nieuwe kabinet. Zij aasde op een positie op buitenlandse zaken. Ik vermoed dat Klaas Dijkhof op defensie blijft.
Volgens mij gaat hij dat heel goed doen.
Ik ben benieuwd wat Carola Schouten gaat doen. Ik krijg steeds meer waardering voor haar.
Ik vermoed dat Dijkhoff toch fractievoorzitter gaat worden en dat mw. Hennis wel naar het kabinet gaat. Niet op Buitenlandse Zaken, maar op Ontwikkelingssamenwerking & Buitenlandse Handel. Rutte heeft namelijk een groot tekort aan VVD-vrouwen, en dat schijnt een enorm belangrijke voorwaarde te zijn voor de verdeling van de kabinetsposten.
Carola Schouten tip ik voor Sociale Zaken & Werkegelegenheid.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
Mara schreef:
merel schreef:Ben ook heel benieuwd. Ook of Hennis terugkomt in het nieuwe kabinet. Zij aasde op een positie op buitenlandse zaken. Ik vermoed dat Klaas Dijkhof op defensie blijft.
Volgens mij gaat hij dat heel goed doen.
Ik ben benieuwd wat Carola Schouten gaat doen. Ik krijg steeds meer waardering voor haar.
Ik vermoed dat Dijkhoff toch fractievoorzitter gaat worden en dat mw. Hennis wel naar het kabinet gaat. Niet op Buitenlandse Zaken, maar op Ontwikkelingssamenwerking & Buitenlandse Handel. Rutte heeft namelijk een groot tekort aan VVD-vrouwen, en dat schijnt een enorm belangrijke voorwaarde te zijn voor de verdeling van de kabinetsposten.
Carola Schouten tip ik voor Sociale Zaken & Werkegelegenheid.
Dijkhoff-Hennis daar ben ik nog niet over uit. Ik zie het ook gebeuren na afgelopen week dat Dijkhoff in het kabinet blijft. Dat is een lastige afweging die Rutte moet maken. Wat Schouten betreft denk ik hetzelfde (of economische zaken).
Wat mij betreft mag één van de twee ministers van Justitie Prof. Beatrice De Graaf (CU) worden. Zeer kundige vrouw op het gebied van terrorisme. Als de VVD Buitenlandse Zaken of Defensie krijgt, weet je eigenlijk ook bijna zeker wie de bewindspersoon gaat worden: Han ten Broeke. Zelf zou ik het een zeer goede keus vinden als het CDA Volksgezondheid onder haar hoede neemt (gezien de verhouding D66-CU in het kabinet), met Mona Keijzer aan het roer.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Mara schreef:
merel schreef:Ben ook heel benieuwd. Ook of Hennis terugkomt in het nieuwe kabinet. Zij aasde op een positie op buitenlandse zaken. Ik vermoed dat Klaas Dijkhof op defensie blijft.
Volgens mij gaat hij dat heel goed doen.
Ik ben benieuwd wat Carola Schouten gaat doen. Ik krijg steeds meer waardering voor haar.
Ik vermoed dat Dijkhoff toch fractievoorzitter gaat worden en dat mw. Hennis wel naar het kabinet gaat. Niet op Buitenlandse Zaken, maar op Ontwikkelingssamenwerking & Buitenlandse Handel. Rutte heeft namelijk een groot tekort aan VVD-vrouwen, en dat schijnt een enorm belangrijke voorwaarde te zijn voor de verdeling van de kabinetsposten.
Carola Schouten tip ik voor Sociale Zaken & Werkegelegenheid.
Ik hoop en verwacht Raymond Knops (CDA defensiewoordvoerder) op defensie.
Ex collega :garde https://www.cda.nl/knops/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Luther »

huisman schreef:Ik hoop en verwacht Raymond Knops (CDA defensiewoordvoerder) op defensie.
Ex collega :garde https://www.cda.nl/knops/
Dat denk ik ook.
Hoewel het ook niet uitgesloten moet worden dat Klaas Dijkhoff op Defensie blijft. Ook niet verkeerd, denk ik.
Hoe dan ook komt er veel (maar nog te weinig) geld bij voor de Defensiebegroting.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door eilander »

Vinden jullie de bemensing van de ministeries belangrijker dan de inhoud van het regeerakkoord?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door huisman »

eilander schreef:Vinden jullie de bemensing van de ministeries belangrijker dan de inhoud van het regeerakkoord?
Niet belangrijker maar wel leuker. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kabinetsformatie 2017

Bericht door Luther »

huisman schreef:
eilander schreef:Vinden jullie de bemensing van de ministeries belangrijker dan de inhoud van het regeerakkoord?
Niet belangrijker maar wel leuker. :)
Hier nog één... Dit is de leukste fase van het proces....:)
Ben ook benieuwd naar de tweede CU-minister naast Carola Schouten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie