Wist je dat...

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Dat is zeker mooi!
Woonden ze al niet dichtbij :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Dat is zeker mooi!
Woonden ze al niet dichtbij :quoi
Van 11 km naar 2,2 km. Dus dat is mooi dichtbij.
Er wonen nog 2 zussen van me hier; dus dat is mooi handig.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrien »

helma schreef:Mijn ouders hebben seniorenwoning gekocht in Veenendaal. Erg fijn dat ze hier komen wonen. 7 minuten fietsen bij mij vandaan.
Heel fijn voor je ouders en ook voor jullie!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

Gezellig en praktisch!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

... wij hier in de Rijnmond weer bepaald werden dat afstanden maar relatief zijn.
Vanmorgen in het nieuws:
De overheid gaat in september verder met de verspreiding van jodiumtabletten, voor het geval van een kernramp in het Belgische Doel (bij Antwerpen) of Tihange (bij Luik).

Het gaat om mensen tot 40 jaar die tot 20 kilometer van een centrale wonen. In een ring van 100 kilometer, waar de hele regio Rijnmond onder valt, geldt dit voor 0 tot 18-jarigen.

Bij een kernramp komt radioactief jodium vrij. Dat wordt opgenomen door de schildklier. Door jodiumtabletten te slikken raakt de schildklier verzadigd. Op die manier kan het radioactieve jodium niet worden opgenomen.

Mensen boven de 40 krijgen de tabletten niet, omdat de kans op bijwerkingen door de tabletten groter is dan de kans op schildklierkanker.
Rijnmond.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:... wij hier in de Rijnmond weer bepaald werden dat afstanden maar relatief zijn.
Vanmorgen in het nieuws:
De overheid gaat in september verder met de verspreiding van jodiumtabletten, voor het geval van een kernramp in het Belgische Doel (bij Antwerpen) of Tihange (bij Luik).

Het gaat om mensen tot 40 jaar die tot 20 kilometer van een centrale wonen. In een ring van 100 kilometer, waar de hele regio Rijnmond onder valt, geldt dit voor 0 tot 18-jarigen.

Bij een kernramp komt radioactief jodium vrij. Dat wordt opgenomen door de schildklier. Door jodiumtabletten te slikken raakt de schildklier verzadigd. Op die manier kan het radioactieve jodium niet worden opgenomen.

Mensen boven de 40 krijgen de tabletten niet, omdat de kans op bijwerkingen door de tabletten groter is dan de kans op schildklierkanker.
Rijnmond.nl
Wat dat betreft zitten we in Overijssel niet beter. Als er iets in het Duitse Lingen gebeurt blijkt Lingen ook niet zo ver weg te zijn... Waarom, ik bedoel waartoe zou kernenergie zijn uitgevonden? Voor ons plezier? Om bommen mee te maken? Zouden die niet eens gebruikt worden? Het zou me niet echt verbazen, want ik geloof niet dat de mens nucleaire kennis kan beheersen. Om over na te denken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Mara schreef:... wij hier in de Rijnmond weer bepaald werden dat afstanden maar relatief zijn.
Vanmorgen in het nieuws:
De overheid gaat in september verder met de verspreiding van jodiumtabletten, voor het geval van een kernramp in het Belgische Doel (bij Antwerpen) of Tihange (bij Luik).

Het gaat om mensen tot 40 jaar die tot 20 kilometer van een centrale wonen. In een ring van 100 kilometer, waar de hele regio Rijnmond onder valt, geldt dit voor 0 tot 18-jarigen.

Bij een kernramp komt radioactief jodium vrij. Dat wordt opgenomen door de schildklier. Door jodiumtabletten te slikken raakt de schildklier verzadigd. Op die manier kan het radioactieve jodium niet worden opgenomen.

Mensen boven de 40 krijgen de tabletten niet, omdat de kans op bijwerkingen door de tabletten groter is dan de kans op schildklierkanker.
Rijnmond.nl
Ik kan de kerncentrale van Doel bij ons uit het raam zien staan. Er is bij ons ook al eens over gepraat, maar ik heb nog nooit iets gekregen eigenlijk.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:... wij hier in de Rijnmond weer bepaald werden dat afstanden maar relatief zijn.
Vanmorgen in het nieuws:
De overheid gaat in september verder met de verspreiding van jodiumtabletten, voor het geval van een kernramp in het Belgische Doel (bij Antwerpen) of Tihange (bij Luik).

Het gaat om mensen tot 40 jaar die tot 20 kilometer van een centrale wonen. In een ring van 100 kilometer, waar de hele regio Rijnmond onder valt, geldt dit voor 0 tot 18-jarigen.

Bij een kernramp komt radioactief jodium vrij. Dat wordt opgenomen door de schildklier. Door jodiumtabletten te slikken raakt de schildklier verzadigd. Op die manier kan het radioactieve jodium niet worden opgenomen.

Mensen boven de 40 krijgen de tabletten niet, omdat de kans op bijwerkingen door de tabletten groter is dan de kans op schildklierkanker.
Rijnmond.nl
Ik kan de kerncentrale van Doel bij ons uit het raam zien staan. Er is bij ons ook al eens over gepraat, maar ik heb nog nooit iets gekregen eigenlijk.
België klinkt tamelijk ver weg als je boven de grote rivieren woont.
Waarom staat Borssele bijv. niet in dit rijtje :quoi
Zijn die kerncentrales in België gevaarlijker, slechter onderhouden?
En als het echt fout gaat, doe je met zo'n pilletje ook niet veel.
En waarom is de grens 18 jaar en niet 30 of zo?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Wij zitten op de boot naar Engeland
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Ik kan de kerncentrale van Doel bij ons uit het raam zien staan. Er is bij ons ook al eens over gepraat, maar ik heb nog nooit iets gekregen eigenlijk.
België klinkt tamelijk ver weg als je boven de grote rivieren woont.
Waarom staat Borssele bijv. niet in dit rijtje :quoi
Zijn die kerncentrales in België gevaarlijker, slechter onderhouden?
En als het echt fout gaat, doe je met zo'n pilletje ook niet veel.
En waarom is de grens 18 jaar en niet 30 of zo?
Ik neem aan dat je wel bekend met het feit dat Doel en Tihange regelmatig in het nieuws zijn omdat er daar zorgen zijn over de toestand van de centrales.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

helma schreef:Wij zitten op de boot naar Engeland Afbeelding
Geniet ervan! (ik ga er nu even van uit dat je voor je plezier gaat...)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

(Ja, het was een uitje met onze jongste kinderen)

Mijn zus uit Canada logeert met haar gezin bij mijn ouders. Gistermiddag zaten mijn ouders al in de auto om naar de kerk te gaan maar mijn zus was haar schoenen kwijt. Heel gestrest liep ze te zoeken en op een gegeven moment trok ze maar snel een paar schoenen van mijn moeder aan. Met een hakje. Wiebelend liep ze de kerk binnen, want ze draagt altijd platte schoenen. Net voor het eind van de dienst keek mijn moeder naar beneden en zag tot haar verbijstering dat mijn vader de schoenen van mijn zus aanhad... Haha, te grappig. Mijn vader is zo'n verstrooide professor! Die merkt echt niet dat hij verkeerde schoenen aandoet.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Auto »

helma schreef:(Ja, het was een uitje met onze jongste kinderen)

Mijn zus uit Canada logeert met haar gezin bij mijn ouders. Gistermiddag zaten mijn ouders al in de auto om naar de kerk te gaan maar mijn zus was haar schoenen kwijt. Heel gestrest liep ze te zoeken en op een gegeven moment trok ze maar snel een paar schoenen van mijn moeder aan. Met een hakje. Wiebelend liep ze de kerk binnen, want ze draagt altijd platte schoenen. Net voor het eind van de dienst keek mijn moeder naar beneden en zag tot haar verbijstering dat mijn vader de schoenen van mijn zus aanhad... Haha, te grappig. Mijn vader is zo'n verstrooide professor! Die merkt echt niet dat hij verkeerde schoenen aandoet.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

(Het is maar goed dat wij niks doorhadden tijdens de dienst...)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

parsifal schreef:In Jakarta lijkt de Christelijk Ahok de eerste ronde van de gouverneursverkiezingen te hebben gewonnen met meer dan 40% van de stemmen. Waarschijnlijk is er een tweede ronde nodig, maar mooi om te zien dat in een land met een moslimmeerderheid een Christelijke kandidaat zo veel steun krijgt in directe verkiezingen.
http://nos.nl/artikel/2172205-christeli ... r-cel.html

Ai... Dit loopt heel anders voor de christelijke kandidaat!
Plaats reactie