Wist je dat...

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Bonny »

helma schreef:
modesto schreef:De keerzijde van deze kwestie is natuurlijk wel dat de meesten van jullie in een kerk zitten waar vrouwen ook niet zelf mogen kiezen wat ze dragen...
De mannen ook niet bij ons in de kerk....
:haha :haha
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Grappig om te luisteren hoe dochter van 15 haar zusje voorbereid op de brugklas.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Het hier op dit forum af en toe stinkt naar azijn?! :deg
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Het hier op dit forum af en toe stinkt naar azijn?! :deg
Wat bedoelt u? We hoeven toch niet in geheimtaal te spreken?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Dat is toch geen geheimtaal
Iedereen begrijpt wat ik bedoel!
Soms overheersen de zure reacties op en tegen elkaar en dat ruikt niet fijn
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Dat is toch geen geheimtaalAfbeelding
Iedereen begrijpt wat ik bedoel!
Soms overheersen de zure reacties op en tegen elkaar en dat ruikt niet fijnAfbeelding
Dat is waar. Maar meestal is er dan ook een reden. Maar die hoef ik dan niet te weten :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Het hier op dit forum af en toe stinkt naar azijn?! :deg
Vreselijk he. Schoonmaakazijn, wel te verstaan.
Sommige mensen reageren liever via de fles dan inhoudelijk. Zegt best veel over hen. :huhu
Ik had er eerder al een topic over geopend
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... t=sarcasme
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

Serveer je de frisse salade ermee.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

refo schreef:Serveer je de frisse salade ermee.
Nee dankuwel! ;)
Ik gebruik zelden azijn :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zonderling »

helma schreef:Voorheen zag ik weleens moslima's die met hun gewone kleding aan gingen zwemmen. Is dat dan ook verboden? En als ik gewoon mijn kleding aanhoud op het strand? Of gaat het om de hoofdbedekking? Waarom mag je als vrouw niet kiezen ( heet dat geen pro-choice...) hoeveel je van het lichaam bedekt in het water/op het strand? Ik vind het verbod heel ver gaan.
Gelukkig heeft het Franse Hooggerechtshof het boerkiniverbod buiten werking gesteld in een voorlopig vonnis.

De twee argumenten:
- (nationale) veiligheid
- scheiding van kerk en staat
werden door de rechter verworpen. Bovendien bepaalde de rechter dat de scheiding van kerk en staat niet doorwerkt in hoe men zich kleden wil in de openbare ruimte.

Goed nieuws! Regelrechte discriminatie van een specifieke (religieuze) bevolkingsgroep en de absolute verheerlijking en dwang op basis van de groepscultuur is hiermee op dit onderwerp van de baan. Want al is sprake van een voorlopig vonnis, het lijkt mij ondenkbaar dat een definitief vonnis anders zal luiden.
Laatst gewijzigd door Zonderling op 26 aug 2016, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Ja dat is inderdaad goed nieuws. Het is toch ook bizar als vrouwen gedwongen worden meer van hun lichaam te laten zien dan ze willen. ( Ik bedoel niet die gevallen waar het gezicht niet meer zichtbaar is zodat mensen totaal onherkenbaar zijn)
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zonderling »

helma schreef:Ja dat is inderdaad goed nieuws. Het is toch ook bizar als vrouwen gedwongen worden meer van hun lichaam te laten zien dan ze willen. ( Ik bedoel niet die gevallen waar het gezicht niet meer zichtbaar is zodat mensen totaal onherkenbaar zijn)
Klopt, maar in het laatste geval kan het argument van veiligheid wél gebruikt worden. Dat was hier totaal niet aan de orde.
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door modesto »

Vergeet niet dat het boerkini-verbod is vernietigd met een beroep op vrijheden waar jullie in andere gevallen niet achter blijken te staan.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zonderling »

modesto schreef:Vergeet niet dat het boerkini-verbod is vernietigd met een beroep op vrijheden waar jullie in andere gevallen niet achter blijken te staan.
Zolang deze vrijheden niet gelijkstaan aan ongebondenheid, kan ik er blij mee zijn en geheel achter staan. Ook minderheden moeten zich volgens hun geweten en religie kunnen kleden, mits dit niet bedreigend is voor anderen en in strijd met de zeden. (En hier was wat betreft de zeden het omgekeerde het geval.)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Een krant zielsverwoestend kan werken
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie