Wist je dat...

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Panny schreef:
Van Ewijk schreef:
Dodo schreef:Beetje ontdaan bij de berichten uit Parijs. Wat onvoorstelbaar erg, dit.
Tegelijk het besef dat dit in andere landen regelmatig gebeurt. We hebben geen idee hoe bevoorrecht we zijn dat we in vrede kunnen leven.
Zal dat nog lang duren denkt u?
De kans is natuurlijk wel heel groot dat er nog meer aanslagen gaan volgen.
We hebben IS de oorlog verklaart, we bombarderen ze bijna dagelijks.
Je moet dan zeker rekening houden met meer aanslagen zoals gisteravond.
Ze zullen zeker meer wraak willen nemen op alle landen die IS strijders uitschakelen.
En de veiligheidsdiensten hebben ook niet meer genoeg capaciteit.

Ik ben vooral bang dat vooral de vluchtelingen er de dupe van gaan zijn.
Terwijl daar juist ook veel mensen tussen zitten die vluchten voor hetzelfde geweld van IS.
Wat ik zorgelijk vind is wat mensen vertellen: de dader zag er rustig en kalm uit en schoot doelgericht.
M.a.w. die gasten zijn totaal emotieloos! Niets kan hen nog stoppen en blazen zichzelf daarna gewoon op.

Dit bericht uit maart 2015 in het AD:
De moeder van Mohammed Emwazi, alias 'Jihadi John', herkende de stem van haar zoon meteen toen hij in augustus in de eerste onthoofdingsvideo het woord nam.

De vader van Emwazi, die in Koeweit politieagent was voordat hij met zijn gezin naar Engeland verhuisde en er als taxichauffeur werkte, zegt dat hij sinds dat laatste telefoontje wacht op het nieuws dat zijn zoon overleden is.

Dat telefoontje hebben ze nu dus gekregen, hun zoon is gedood door een drone.
Wat lijkt mij dit afschuwelijk voor die ouders. Dit verdriet is bijna niet te dragen, als je weet dat je zoon een kille onthoofder is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Terri »

In de media komen zoveel politiek/christelijk correcte antwoorden voorbij, maar mogen we nog gewoon boos en bang zijn als deze duivelse praktijken plaatsvinden?
Ja, ik vind het heel erg voor de vluchtelingen, maar in hoeverre zijn we hier nog veilig?
Komen ze zo niet van de regen in de drup?
Of is er toch heel wat anders gaande?
Wie er nog enig zicht op heeft, mag het zeggen.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Isala »

Van Ewijk schreef:Zal dat nog lang duren denkt u?
Ik weet niet hoe lang het in Nederland nog rustig zal blijven.
Maar als onze eigen premier zegt dat Nederland in oorlog is met de IS,
dan vind ik dat alles toch wel beangstigend dichtbij komt.
http://nos.nl/artikel/2069063-rutte-we- ... et-is.html
Hora est!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Terri schreef:In de media komen zoveel politiek/christelijk correcte antwoorden voorbij, maar mogen we nog gewoon boos en bang zijn als deze duivelse praktijken plaatsvinden?
Ja, ik vind het heel erg voor de vluchtelingen, maar in hoeverre zijn we hier nog veilig?
Komen ze zo niet van de regen in de drup?
Of is er toch heel wat anders gaande?
Wie er nog enig zicht op heeft, mag het zeggen.
Ik ben bang dat het ene volk tegen het andere op gaat staan. Op Nederlands grondgebied.

Aboutaleb: "Terroristen zaaien dood en verderf en willen ons tegen elkaar uitspelen. Wij, burgers en overheden, moeten juist onder deze verdrietige omstandigheden bij elkaar blijven en samen zoeken naar het antwoord."


Maar welk antwoord en waar?
Ook de tegenstrijdigheid in sommige berichten, maakt het nog verwarrender allemaal.

Instituut Clingendael: "Jihadi John was niet meer belangrijk voor IS. Zijn dood is symbolisch"


President François Hollande kondigde de noodtoestand af en spreekt van 'oorlogsdaden'. Maar een terroristendeskundige vindt dit te zwaar aangezette taal.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

In het verkeer vallen jaarlijks veel meer doden. Zijn we nu ook bang voor automobilisten?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Van Ewijk »

refo schreef:In het verkeer vallen jaarlijks veel meer doden. Zijn we nu ook bang voor automobilisten?
Mijn interpretatie van uw betoog:
Er zijn tal van andere dingen waar een mens aan kan sterven.
Ongelukken, hartkwalen, inbraak en roofmoord en zo kan ik natuurlijk eindeloos door gaan.
Het is niet nieuw, we leven nu al praktisch al twee decennia met deze bedreiging.
Een reden om mijn gewone leven met normale gang van zaken in te ruilen voor een leven met angst zie ik er echter niet in, zou ik dat wel doen heeft de terrorist gewonnen en heeft mijn leven inhoudelijk ook geen zin meer.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Curatorium »

Wist je dat PrekenWeb volgens mij een aantal preken heeft ge-reupload (14-11) die te maken hebben met de gebeurtenissen in Parijs?
Aanbeloven!
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Van Ewijk »

Curatorium schreef:Wist je dat PrekenWeb volgens mij een aantal preken heeft ge-reupload (14-11) die te maken hebben met de gebeurtenissen in Parijs?
Aanbeloven!
Heeft u de links?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Vanmiddag open middag Voortgezet Onderwijs voor achtste-groepers.
't Is bij mij de laatste die van de basisschool afgaat...
Wel grappig; het maakt echt uit of je als oudste of als jongste naar het VO gaat...ze is zich nu aan het omkleden met instructies van puberzus. En die vlechten....kan ook eigenlijk niet meer :haha
Online
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door merel »

Mijn dochter van 5 vindt eigenlijk al dat ze veel te oud is voor vlechten. :D En ik vind het zo leuk staan.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Wist je dat ik soms kleine onderzoekjes verricht?
Dat ik vanmiddag weer een periodiek onderzoek heb ingesteld naar de ontwikkeling van het taalgebruik in het RD?

Dat dit de uitkomsten zijn omtrent het gebruik van de woorden WEEKEINDE-WEEKEND-WEEKWISSELING

OVERZICHT PER JAAR:
Afbeelding

HET KANTEL- of WISSELJAAR 2001:
Afbeelding

ONTWIKKELING PER 5 JAAR
Afbeelding

OEPS BIJ DE LAATSTE UPLOAD HEB IK DE DECADES NIET OPGETELD!
Beetje te snel gedaan! Sorry!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Wist je dat ik soms kleine onderzoekjes verricht?
Dat ik vanmiddag weer een periodiek onderzoek heb ingesteld naar de ontwikkeling van het taalgebruik in het RD?

Dat dit de uitkomsten zijn omtrent het gebruik van de woorden WEEKEINDE-WEEKEND-WEEKWISSELING
Taal is voortdurend in ontwikkeling, taal staat niet stil. Dat wordt hier in discussies rond bijbelvertalingen wel eens gebagatelliseerd, maar het is wel zo. Weekwisseling is gewoon een voorbeeld van een goed bedoeld alternatief voor weekend, dat het niet gehaald heeft.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Wist je dat ik soms kleine onderzoekjes verricht?
Dat ik vanmiddag weer een periodiek onderzoek heb ingesteld naar de ontwikkeling van het taalgebruik in het RD?

Dat dit de uitkomsten zijn omtrent het gebruik van de woorden WEEKEINDE-WEEKEND-WEEKWISSELING
Dat is een grondig onderzoek, DIA. Mooi gedaan!
Ik hoor het woord "weekwisseling" eigenlijk nooit. In de volksmond is het woord weekend (voor de dagen zaterdag en zondag) vrij algemeen, hoewel het principieel niet klopt. Ik heb er niet zo'n moeite mee. Ik ken wel mensen die standaard zeggen: fijn weekend en een goede zondag.
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Weekwisseling werd nog niet zo lang geleden op christelijke studentenverenigingen wel gebruikt.

Wat mij betreft wordt het onmiddellijk weer ingevoerd in het RD. Ik zal het ook eens proberen op kantoor.
Plaats reactie