10000 banen weg bij Defensie

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door parsifal »

Even terug citeerde ik ook nog een wetenschappelijk artikel. Even googlen en je kunt van Allen vinden over tribunalen die uit een persoon bestaan, de betekenis van Lucifer of gebouwen die bestand zouden moeten zijn teken Boeings.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Fjodor »

Er is een tijd geleden op de Nederlandse televisie een keer de documentaire Dirty Wars uitgezonden. Raad ik iedereen aan. Dan leer je een beetje hoe met name de Amerikanen in internationale conflicten te werk gaan.

En trouwens, @ vooral huisman, vind je niet dat we heel snel militairen naar Irak (en Syrië) moeten sturen tegen die IS-malloten? Ik snap niet waarom hier in de politiek niet serieus over nagedacht wordt... De situatie lijkt mij nog veel prangender dan toen we naar Afghanistan gingen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Ezen »

Wat is er dan zo prangend?
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door huisman »

Fjodor schreef:Er is een tijd geleden op de Nederlandse televisie een keer de documentaire Dirty Wars uitgezonden. Raad ik iedereen aan. Dan leer je een beetje hoe met name de Amerikanen in internationale conflicten te werk gaan.

En trouwens, @ vooral huisman, vind je niet dat we heel snel militairen naar Irak (en Syrië) moeten sturen tegen die IS-malloten? Ik snap niet waarom hier in de politiek niet serieus over nagedacht wordt... De situatie lijkt mij nog veel prangender dan toen we naar Afghanistan gingen.

Wij zijn nu aanwezig met 380 mensen en 8 F16's. Voor militairen op de grond moeten wij naar de regio kijken (Irak zelf, Turkije). Niemand weet de echte sterkte van IS, de hoop is dat zij door hun terreur geen enkel draagvlak in de regio krijgen en zich zo zelf opblazen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Ezen »

Ben benieuwd naar de Nederlandse opinie hierover als een paar van die F16 worden neergehaald.
Een zekere meneer Netto was daar nogal ongerust over op de radio.
Spitten en niet moe worden.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Fjodor »

huisman schreef:
Fjodor schreef:Er is een tijd geleden op de Nederlandse televisie een keer de documentaire Dirty Wars uitgezonden. Raad ik iedereen aan. Dan leer je een beetje hoe met name de Amerikanen in internationale conflicten te werk gaan.

En trouwens, @ vooral huisman, vind je niet dat we heel snel militairen naar Irak (en Syrië) moeten sturen tegen die IS-malloten? Ik snap niet waarom hier in de politiek niet serieus over nagedacht wordt... De situatie lijkt mij nog veel prangender dan toen we naar Afghanistan gingen.

Wij zijn nu aanwezig met 380 mensen en 8 F16's. Voor militairen op de grond moeten wij naar de regio kijken (Irak zelf, Turkije). Niemand weet de echte sterkte van IS, de hoop is dat zij door hun terreur geen enkel draagvlak in de regio krijgen en zich zo zelf opblazen.
Hoezo naar de regio zelf kijken. Ze plegen genocide. Het lijkt erop alsof de Koerden het helemaal niet erg vinden als er wat hulp komt.. En internationaal zal er ook wel niet over geklaagd worden als we dat doen. Dus ik zie het punt niet. Gewoon erheen en IS minimaliseren.
Trouwens, onze commando's schijnen toch zo goed te zijn? Kunnen ze het laten zien.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Refiosi »

Ezen schreef:Ben benieuwd naar de Nederlandse opinie hierover als een paar van die F16 worden neergehaald.
Een zekere meneer Netto was daar nogal ongerust over op de radio.
Dan komt er vast en zeker nog meer draagvlak voor de JSF; dat is immers een vliegtuig dat de F16 met verdedigende technieken overtreft.
ejvl
Berichten: 5746
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door ejvl »

Ezen schreef:Ben benieuwd naar de Nederlandse opinie hierover als een paar van die F16 worden neergehaald.
Een zekere meneer Netto was daar nogal ongerust over op de radio.
Dat denk ik ook, dan wordt er om het hardst geschreeuwd om terugtrekking waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door huisman »

ejvl schreef:
Ezen schreef:Ben benieuwd naar de Nederlandse opinie hierover als een paar van die F16 worden neergehaald.
Een zekere meneer Netto was daar nogal ongerust over op de radio.
Dat denk ik ook, dan wordt er om het hardst geschreeuwd om terugtrekking waarschijnlijk.
Dat is bij onze missie in Afghanistan toch ook niet gebeurd ? Daar zijn 25 Nederlandse militairen gesneuveld waar van het grootste deel door oorlogsgeweld.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door huisman »

ejvl schreef:
Ezen schreef:Ben benieuwd naar de Nederlandse opinie hierover als een paar van die F16 worden neergehaald.
Een zekere meneer Netto was daar nogal ongerust over op de radio.
Dat denk ik ook, dan wordt er om het hardst geschreeuwd om terugtrekking waarschijnlijk.
Dat is bij onze missie in Afghanistan toch ook niet gebeurd ? Daar zijn 25 Nederlandse militairen gesneuveld waar van het grootste deel door oorlogsgeweld.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door huisman »

Nederlandse F-16's hebben voor het eerst bommen afgeworpen boven Irak. Twee gevechtsvliegtuigen gooiden in totaal drie bommen op bewapende voertuigen van Islamitische Staat.

De F-16's kwamen in actie nadat IS in Noord-Irak Koerdische Peshmerga-strijders onder vuur had genomen, meldt het ministerie van Defensie. Bij het Nederlandse bombardement zijn volgens Defensie IS-voertuigen vernietigd en mogelijk ook strijders omgekomen.

http://nos.nl/artikel/707255-f16s-nl-bo ... en-is.html
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door Mara »

Je weet dat zo'n bericht er aan komt, maar het grijpt me toch meer aan dan ik dacht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5746
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door ejvl »

huisman schreef:Dat is bij onze missie in Afghanistan toch ook niet gebeurd ? Daar zijn 25 Nederlandse militairen gesneuveld waar van het grootste deel door oorlogsgeweld.
In het rapport monitor publieke opinie Uruzgan uit 2009 staat dat 32% van de Nederlanders vind dat als er een militair omkomt dit reden tot terugtrekking uit Uruzgan is.
Februari 2009: Het vallen van slachtoffers onder Nederlandse militairen als reden om de militairen
terug te roepen blijkt iets toe te nemen.

Voorgaande rapporten heb ik niet gelezen, maar het blijkt inderdaad minder te zijn dan ik dacht.
Ik meen dat ik toen nogal wat discussie hoorde over terugtrekking toen de eerste slachtoffers vielen, maar dat lijkt dus wel mee te vallen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door eilander »

huisman schreef:
ejvl schreef:
Ezen schreef:Ben benieuwd naar de Nederlandse opinie hierover als een paar van die F16 worden neergehaald.
Een zekere meneer Netto was daar nogal ongerust over op de radio.
Dat denk ik ook, dan wordt er om het hardst geschreeuwd om terugtrekking waarschijnlijk.
Dat is bij onze missie in Afghanistan toch ook niet gebeurd ? Daar zijn 25 Nederlandse militairen gesneuveld waar van het grootste deel door oorlogsgeweld.
Ook wat dit betreft lijkt het mij verstandig om eerst de "kosten te overrekenen". Dat klinkt erg kil als het gaat om het sneuvelen van militairen en zo bedoel ik het niet. Maar het zou natuurlijk wel vreemd zijn als we alleen aan een oorlog mee willen doen als er geen mensen sneuvelen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 10000 banen weg bij Defensie

Bericht door huisman »

ejvl schreef:
huisman schreef:Dat is bij onze missie in Afghanistan toch ook niet gebeurd ? Daar zijn 25 Nederlandse militairen gesneuveld waar van het grootste deel door oorlogsgeweld.
In het rapport monitor publieke opinie Uruzgan uit 2009 staat dat 32% van de Nederlanders vind dat als er een militair omkomt dit reden tot terugtrekking uit Uruzgan is.
Februari 2009: Het vallen van slachtoffers onder Nederlandse militairen als reden om de militairen
terug te roepen blijkt iets toe te nemen.

Voorgaande rapporten heb ik niet gelezen, maar het blijkt inderdaad minder te zijn dan ik dacht.
Ik meen dat ik toen nogal wat discussie hoorde over terugtrekking toen de eerste slachtoffers vielen, maar dat lijkt dus wel mee te vallen.
Ik denk wel dat het nu anders zal zijn. Je moet er namelijk niet aan denken wat IS zal doen als zij een geallieerde vlieger in handen zouden krijgen. Deze angst leeft zeker bij de gezinnen van de vliegers .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie