Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door vlinder »

Toppunt van hypocrisie. Naar buiten kunnen de überdegelijke refo's lekker volhouden dat ze niet inenten, en stiekem achter de voordeur krijg je deze praktijken. Waar is de kots-smiley? Waar de ouders aan de ene kant een verstandige keuze maken, is het medelijwekkend dat de sociale druk zo hoog is dat mensen blijkbaar niet durven....

http://www.nu.nl/binnenland/3518687/ger ... nting.html
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Auto »

vlinder schreef:Toppunt van hypocrisie. Naar buiten kunnen de überdegelijke refo's lekker volhouden dat ze niet inenten, en stiekem achter de voordeur krijg je deze praktijken. Waar is de kots-smiley? Waar de ouders aan de ene kant een verstandige keuze maken, is het medelijwekkend dat de sociale druk zo hoog is dat mensen blijkbaar niet durven....

http://www.nu.nl/binnenland/3518687/ger ... nting.html
Rustig, rustig, neem even een slokje water.

Waarom nou weer hypocriet? De wereld brult hypocriet bij niet inenten en wel gebruik maken van allerlei andere zaken. Nu brult de wereld weer dat het hypocriet is .... En ze doenjuist wat iedereen wil......

Je zal maar zelf helemaal vastlopen geestelijk en niet meer weten wat je moet doen. Dit is zo verschrikkelijk moeilijk, laten wij er 'normaal' over nadenken en geen stempels zetten in deze moeilijke discussie
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door vlinder »

Slok water binnen.

Blijkbaar is er meer sociale druk dan Godsvertrouwen.....wanneer je écht overtuigd bent dat je God verzoekt en niet vertrouwd op Zijn voorzienigheid wanneer je inent, doe je het ook niet achter je voordeur. Of je moet geloven dat God niet achter jouw voordeur woont....dat kan natuurlijk.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Reiziger »

vlinder schreef:Waar is de kots-smiley?
:haha :yahoo
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door caprice »

vlinder schreef:Toppunt van hypocrisie. Naar buiten kunnen de überdegelijke refo's lekker volhouden dat ze niet inenten, en stiekem achter de voordeur krijg je deze praktijken. Waar is de kots-smiley? Waar de ouders aan de ene kant een verstandige keuze maken, is het medelijwekkend dat de sociale druk zo hoog is dat mensen blijkbaar niet durven....

http://www.nu.nl/binnenland/3518687/ger ... nting.html
Dat is (deels) het gevolg van de uitholling van de reformatorische gezindte.
Men doet wel, maar weet niet waarom.
Men laat dingen maar weet niet waarom.
De onkunde is groot, en het persoonlijke vermogen om ethiek te ontlenen en toetsen aan Gods Woord volgens mij ook.

Hier is je kots-smiley: :deg
Ik hoop dat we hem vooral op onszelf mogen toepassen.
Laatst gewijzigd door caprice op 05 jul 2013, 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door vlinder »

Forummer schreef:
vlinder schreef:Waar is de kots-smiley?
:haha :yahoo
Achteraf is mijn reactie wel wat overtrokken, maar ik ben gewoon verbijsterd. Mensen die vaak anderen veroordelen en met het Godsvertrouwen in de mond inentingen afkeuren, doen dit.... met recht kan ik hier het woord schijnheilig wel gebruiken.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

vlinder schreef:Toppunt van hypocrisie. Naar buiten kunnen de überdegelijke refo's lekker volhouden dat ze niet inenten, en stiekem achter de voordeur krijg je deze praktijken. Waar is de kots-smiley? Waar de ouders aan de ene kant een verstandige keuze maken, is het medelijwekkend dat de sociale druk zo hoog is dat mensen blijkbaar niet durven....

http://www.nu.nl/binnenland/3518687/ger ... nting.html
Dat was ook ten tijde van de polio, men "mocht" dan een suikerklontje halen met het spulletje geimpregneerd. Blijkbaar klinkt dat minder erg dan een prik. :bobo
Misschien is het in de toekomst wel zo dat je je griepprik kunt inspuiten in je neusslijmvlies. Is ook anders dan een inenting :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Dat was ook ten tijde van de polio, men "mocht" dan een suikerklontje halen met het spulletje geimpregneerd. Blijkbaar klinkt dat minder erg dan een prik. :bobo
Misschien is het in de toekomst wel zo dat je je griepprik kunt inspuiten in je neusslijmvlies. Is ook anders dan een inenting :huhu
Als ik mij goed herinner waren er inderdaad mensen die het lieten bij het suikerklontje. Maar de bedoeling was dat je na het suikerklontje de hele prikronde nog kreeg. Het suikerklontje was volgens mij voor het geval je het virus al had opgelopen.
Ik weet van 1978 nog wel dat ik in een hele lange rij gestaan heb, maar of dat nou voor het suikerklontje was of later ook nog voor de prik?
Ik heb in elk geval alsnog het hele DTP-programma gehad.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Reiziger »

vlinder schreef:
Forummer schreef:
vlinder schreef:Waar is de kots-smiley?
:haha :yahoo
Achteraf is mijn reactie wel wat overtrokken, maar ik ben gewoon verbijsterd. Mensen die vaak anderen veroordelen en met het Godsvertrouwen in de mond inentingen afkeuren, doen dit.... met recht kan ik hier het woord schijnheilig wel gebruiken.
Ben het wel met je eens
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Dat was ook ten tijde van de polio, men "mocht" dan een suikerklontje halen met het spulletje geimpregneerd. Blijkbaar klinkt dat minder erg dan een prik. :bobo
Misschien is het in de toekomst wel zo dat je je griepprik kunt inspuiten in je neusslijmvlies. Is ook anders dan een inenting :huhu
Als ik mij goed herinner waren er inderdaad mensen die het lieten bij het suikerklontje. Maar de bedoeling was dat je na het suikerklontje de hele prikronde nog kreeg. Het suikerklontje was volgens mij voor het geval je het virus al had opgelopen.
Ik weet van 1978 nog wel dat ik in een hele lange rij gestaan heb, maar of dat nou voor het suikerklontje was of later ook nog voor de prik?
Ik heb in elk geval alsnog het hele DTP-programma gehad.
En inenting klink voor veel mensen "dramatischer" dan een andere manier van voorkomen van een ziekte. Dat verschil zie ik wel.
Ik slik een pil om te voorkomen dat, in feite is dat een wekelijkse "orale inenting". :?
Als ik moet gaan wachten tot de ziekte toeslaat, ben ik ver ver achterop en is de schade behoorlijk.
Je kunt in bepaalde gevallen zeggen: ik boek een vakantie waarvoor ik geen gelekoortsprikken en malariapillen nodig heb.
Vaak heb je die keuze.
Ik vind het "eng" om het nu alleen bij de mazelen te laten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door ejvl »

vlinder schreef:Toppunt van hypocrisie. Naar buiten kunnen de überdegelijke refo's lekker volhouden dat ze niet inenten, en stiekem achter de voordeur krijg je deze praktijken. Waar is de kots-smiley? Waar de ouders aan de ene kant een verstandige keuze maken, is het medelijwekkend dat de sociale druk zo hoog is dat mensen blijkbaar niet durven....

http://www.nu.nl/binnenland/3518687/ger ... nting.html
Vergeet niet de sociale druk die er kan liggen om niet in te enten.
Net zoals stiekem een TV op zolder omdat mensen niet tegen TV zijn maar dit wegens druk van buitenaf niet openlijk gekeken kan worden, zo ook met enten, de druk van buiten kan flink hoog zijn, dus doen ze het maar stiekem.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10421
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Zita »

Ik kan het me ook wel weer een beetje voorstellen van mensen. Als je 'gewoon' net als iedereen in je sociale omgeving je kinderen niet hebt laten inenten, dan krijg je bij de huidige berichtgeving wel de bibbers. Je kunt je onoverwogen standpunt herzien. Tegelijkertijd weet je dat het een berg heisa gaat opleveren als je sociale omgeving die meningsverandering ziet. Als je dan een brief krijgt dat men graag thuis langskomt om de prik te geven, is dat makkelijker. Daar hoeft niet eens een schone schijn-gedachte achter te zitten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

Zijn er ook ingeënte kinderen die de mazelen krijgen, al dan niet in mildere vorm? Daar hoor ik niks over.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Reiziger »

Mara schreef:Zijn er ook ingeënte kinderen die de mazelen krijgen, al dan niet in mildere vorm? Daar hoor ik niks over.
Ja, ik geloof het wel
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Reiziger »

Zita schreef:Ik kan het me ook wel weer een beetje voorstellen van mensen. Als je 'gewoon' net als iedereen in je sociale omgeving je kinderen niet hebt laten inenten, dan krijg je bij de huidige berichtgeving wel de bibbers. Je kunt je onoverwogen standpunt herzien. Tegelijkertijd weet je dat het een berg heisa gaat opleveren als je sociale omgeving die meningsverandering ziet. Als je dan een brief krijgt dat men graag thuis langskomt om de prik te geven, is dat makkelijker. Daar hoeft niet eens een schone schijn-gedachte achter te zitten.
Toch hoeft het dan niet stiekem
Plaats reactie