Facebook gevaarlijk?

Wilg
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2016, 10:07

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Wilg »

Vervelend van fb is als andere familieleden foto's van onze kinderen erop zetten.
Wij (vrouw en ik) hebben beide geen fb maar krijgen dan wel reacties van (on)bekenden.
Dan sta je te kijken van... hoe weet jij dat?? ehhmm oke..

En wat betreft de echo, die staat op ooghoogte in de keuken.
Zodat we die elke dag kunnen zien, uitkijkend naar februari.. :)
Wilg
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2016, 10:07

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Wilg »

Dodo, het liken van een bedrijf levert toch nooit iets op? Ik las weleens in de krant dat dat een zeepbel is. Niemand kent iemand die iets gewonnen heeft.[/quote]

Mijn zusje heeft 2 maal iets gewonnen via fb.
1 keer een mega schilderij (die niet eens op haar studentenkamer zou passen) en een keer een hoed.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door refo »

Waarom zo negatief over Facebook? Dat is gewoon gezellig.
Goed, sommigen overdrijven wat, maar dat liken enzo heeft weinig om 't lijf.
Mara doet op dit forum precies als een facebooker: alles melden wat haar stoort of wat ze meemaakt, wat ze schoonmaakt, verbouwt of kookt. Wij mogen dat dan liken. FB zou ideaal zijn.
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Martijn »

Wilg schreef:Dodo, het liken van een bedrijf levert toch nooit iets op? Ik las weleens in de krant dat dat een zeepbel is. Niemand kent iemand die iets gewonnen heeft.
Mijn zusje heeft 2 maal iets gewonnen via fb.
1 keer een mega schilderij (die niet eens op haar studentenkamer zou passen) en een keer een hoed.[/quote]
We doen niet mee aan de loterij, maar wel aan de likerij...
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Mara »

refo schreef: Mara doet op dit forum precies als een facebooker: alles melden wat haar stoort of wat ze meemaakt, wat ze schoonmaakt, verbouwt of kookt. Wij mogen dat dan liken. FB zou ideaal zijn.
Ik meld nog geen 10 procent!
Strooi je op FB ook zo rond met azijn? Of doe je dat niet brij "vrienden"?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door huisman »

Mara schreef:
refo schreef: Mara doet op dit forum precies als een facebooker: alles melden wat haar stoort of wat ze meemaakt, wat ze schoonmaakt, verbouwt of kookt. Wij mogen dat dan liken. FB zou ideaal zijn.
Ik meld nog geen 10 procent!
Strooi je op FB ook zo rond met azijn? Of doe je dat niet brij "vrienden"?
Jullie hebben duidelijk geen match :modo

FB vind ik een verschrikkelijk fenomeen. Gelukkig zie ik in mijn omgeving regelmatig mensen die FB wegdoen.

FB werkt zo vaak tegen jongeren omdat bij elke solicitatie/stage er door de ontvangende partij op FB gekeken wordt wat voor persoon ze krijgen.
Dat er ook volwassenen op FB zitten vind ik vrij onbegrijpelijk. Wat is daar de meerwaarde van?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door eilander »

huisman schreef:Dat er ook volwassenen op FB zitten vind ik vrij onbegrijpelijk. Wat is daar de meerwaarde van?
Dat je toch mee kunt leven met mensen die niet tot je directe familiekring behoren en die je niet wekelijks spreekt. Ik zet niet veel op facebook, en kijk er ook niet heel vaak op, maar daarvoor vind ik het echt wel handig.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Jongere »

Mijn grootste ergernis rond Facebook is dat sommige niet-gebruikers dat altijd zo uitgebreid etaleren en geen kans onbenut laten om hun afkeer van Facebook uit te spreken. :hum
Ik gebruik het voor precies hetzelfde doel als wat eilander noemt; het is een ideaal medium om met mensen op een laag pitje in contact te blijven die je anders snel uit het oog zou verliezen (oud studiegenoten, etc.). Ik vind dat leuk. Verder is het gewoon een sociaal medium en het kan me weinig tot niets schelen wat andere mensen aanklikken en 'liken'. Anderen zitten er niet op. Ook prima. ::bye
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Wim Anker »

We hebben het niet over wel of geen gebruik of de ergenissen die e.e.a. oproept bij het informeren over het eigen (niet) gebruik maar over het gevaar.

Vanuit bijbels oogpunt denk ik dat de voordelen of het sociale nut niet opwegen tegen de gevaren en dat daarom dergelijke sites gemeden moeten worden.

Vanuit sociaal wenselijk oogpunt zou ik adviseren deze sites (en het verstrekken van persoonlijke info op internet en in apps in het algemeen) te mijden als de pest. Voor de verandering zou ik een uitzending van Zembla willen aanbevelen. (over data gebruik) En onthoud dat het 100x zo erg is als daar wordt vertelt.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Posthoorn »

Jongere schreef:Mijn grootste ergernis rond Facebook is dat sommige niet-gebruikers dat altijd zo uitgebreid etaleren en geen kans onbenut laten om hun afkeer van Facebook uit te spreken. :hum
Ik gebruik het voor precies hetzelfde doel als wat eilander noemt; het is een ideaal medium om met mensen op een laag pitje in contact te blijven die je anders snel uit het oog zou verliezen (oud studiegenoten, etc.). Ik vind dat leuk. Verder is het gewoon een sociaal medium en het kan me weinig tot niets schelen wat andere mensen aanklikken en 'liken'. Anderen zitten er niet op. Ook prima. ::bye
:super
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Vanuit sociaal wenselijk oogpunt zou ik adviseren deze sites (en het verstrekken van persoonlijke info op internet en in apps in het algemeen) te mijden als de pest. Voor de verandering zou ik een uitzending van Zembla willen aanbevelen. (over data gebruik) En onthoud dat het 100x zo erg is als daar wordt vertelt.
Beetje vreemd advies.... 'Facebook is levensgevaarlijk, vér vandaan blijven! Kijk even een tv-programma terug, dan weet je het allemaal'.
Ik zou adviseren om hierin nuchter te blijven: zeker de ogen niet sluiten voor gevaren, maar daarmee niet het goede gebruik van een ander veroordelen.
Ik zou heel goed zonder FB kunnen, maar vind het gewoon (voor het gebruik zoals ik dat aangaf) een goed medium.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:Vanuit sociaal wenselijk oogpunt zou ik adviseren deze sites (en het verstrekken van persoonlijke info op internet en in apps in het algemeen) te mijden als de pest. Voor de verandering zou ik een uitzending van Zembla willen aanbevelen. (over data gebruik) En onthoud dat het 100x zo erg is als daar wordt vertelt.
Beetje vreemd advies.... 'Facebook is levensgevaarlijk, vér vandaan blijven! Kijk even een tv-programma terug, dan weet je het allemaal'.
Ik zou adviseren om hierin nuchter te blijven: zeker de ogen niet sluiten voor gevaren, maar daarmee niet het goede gebruik van een ander veroordelen.
Ik zou heel goed zonder FB kunnen, maar vind het gewoon (voor het gebruik zoals ik dat aangaf) een goed medium.
Je hebt echt geen idee waar ik op doel :bobo, terwijl dat toch niet zo moeilijk te achterhalen is.

Overigens is dirt geen principieel punt, principieel denk ik wel dat het nut niet opweegt tegen de nadelen en gevaren. (Ook voor anderen, ook als voorbeeld functie naar de jeugd). Iets gewoon een goed medium vinden is uiteraard niet de doorslaggevende factor,
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 10 sep 2016, 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:Vanuit sociaal wenselijk oogpunt zou ik adviseren deze sites (en het verstrekken van persoonlijke info op internet en in apps in het algemeen) te mijden als de pest. Voor de verandering zou ik een uitzending van Zembla willen aanbevelen. (over data gebruik) En onthoud dat het 100x zo erg is als daar wordt vertelt.
Beetje vreemd advies.... 'Facebook is levensgevaarlijk, vér vandaan blijven! Kijk even een tv-programma terug, dan weet je het allemaal'.
Ik zou adviseren om hierin nuchter te blijven: zeker de ogen niet sluiten voor gevaren, maar daarmee niet het goede gebruik van een ander veroordelen.
Ik zou heel goed zonder FB kunnen, maar vind het gewoon (voor het gebruik zoals ik dat aangaf) een goed medium.
De gevaren van FB bagatelliseren helpt iig niet. Kijk naar het verdienmodel van FB en je weet genoeg.

Ik ben het geheel en al met WimA eens en heb daar geen TV programma voor nodig.

Je ziet in de reactie van Jongere en Posthoorn de symptomen die bij een verslaving horen . Ontkenning van het gevaar. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Auto »

huisman schreef:
eilander schreef:
Wim Anker schreef:Vanuit sociaal wenselijk oogpunt zou ik adviseren deze sites (en het verstrekken van persoonlijke info op internet en in apps in het algemeen) te mijden als de pest. Voor de verandering zou ik een uitzending van Zembla willen aanbevelen. (over data gebruik) En onthoud dat het 100x zo erg is als daar wordt vertelt.
Beetje vreemd advies.... 'Facebook is levensgevaarlijk, vér vandaan blijven! Kijk even een tv-programma terug, dan weet je het allemaal'.
Ik zou adviseren om hierin nuchter te blijven: zeker de ogen niet sluiten voor gevaren, maar daarmee niet het goede gebruik van een ander veroordelen.
Ik zou heel goed zonder FB kunnen, maar vind het gewoon (voor het gebruik zoals ik dat aangaf) een goed medium.
De gevaren van FB bagatelliseren helpt iig niet. Kijk naar het verdienmodel van FB en je weet genoeg.

Ik ben het geheel en al met WimA eens en heb daar geen TV programma voor nodig.

Je ziet in de reactie van Jongere en Posthoorn de symptomen die bij een verslaving horen . Ontkenning van het gevaar. :OO3
Inderdaad jij hoeft geen FB te hebben, jij hoort alles wel van huismandochters :slurp
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Jongere »

huisman schreef:Je ziet in de reactie van Jongere en Posthoorn de symptomen die bij een verslaving horen . Ontkenning van het gevaar. :OO3
Je moet niet je eigen RF-verslaving projecteren op anderen. En zeg niet dat het niet waar is, want dan is het waar. :fuite
Plaats reactie