Hoe denk jij over de prostitutie in Nederland?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Hoe denk jij over de prostitutie in Nederland?

Bericht door jakobmarin »

Anonieme eenzaamheid

Als ik, als vrouw, door de straten van de rosse buurt loopt, zie ik meisjes van mijn eigen leeftijd,
met hetzelfde maatje en misschien dezelfde bh aan.. Ik zie daar de mannen;
sommige luidruchtig maar de meeste stil aan het rondkijken. Waarom zijn ze stil? Voelen ze zich schuldig?
Wat zouden ze denken als ze mij naar hen zien kijken? Wat zouden ze denken, als ik hen recht aan zou kijken?
Wie zijn deze mannen? Wie zijn de mannen die naar de prostituees gaan, de prostituanten?

Om deze vraag te beantwoorden ben ik op onderzoek uitgegaan (...) Lees verder...

* Wil jij ook jouw stem laten horen? Vul dan hier de online enquête in.
We willen graag weten wat jij (mannen én vrouwen) van de prostitutie in Nederland vindt
en wie weet gebruiken we dan ook jouw mening (anoniem) in een volgende post.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe denk jij over de prostitutie in Nederland?

Bericht door Mara »

Zolang er vraag naar is, zal er aanbod zijn.
Ik denk dat er nergens zoveel eenzaamheid is als in een rosse buurt.
Daar zijn maar een paar dingen belangrijk, ik hoef ze niet in te vullen.
Ik kwam er vaak langs, op weg naar het ziekenhuis. Vooral laat op de avond, bij slecht weer, ontzettend deprimerend.
Je ziet de zelfkant van de samenleving.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HertogvanBrabant
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2014, 20:46

Re: Hoe denk jij over de prostitutie in Nederland?

Bericht door HertogvanBrabant »

Prostitutie is inherent aan uitbuiting en verkrachting. De meeste dames die in dat wereldje 'diensten dienen te verlenen', worden daartoe gedwongen. Niet voor niets zijn de meeste prostituees in Nederland afkomstig uit Latijns-Amerika en Oost-Europa. Zij worden door criminelen geronseld om als publieke vrouw te werk te gaan. De meesten doen het dus niet uit eigen wil, de omstandigheden dwingen hen daartoe.

Zolang hier de prostitutie op volle toeren draait, zal de vraag naar mensenhandel en uitbuiting er altijd zijn.

Het is een schande dat dit legaal is.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe denk jij over de prostitutie in Nederland?

Bericht door Desiree »

De liefde van Christus wordt gemist, denk ik. Dan zou je dit elkaar niet aandoen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


reformator
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2012, 19:50

Re: Hoe denk jij over de prostitutie in Nederland?

Bericht door reformator »

Er stond een paar weken geleden een stuk in de GezinsGids over een hulpverlener die vroeger die Spaanstalige prostituees bezocht in Den Haag, en daarmee een gesprek aanknoopte. Erg goed om het ook eens vanuit de kant van een prostitutuee te vernemen hoe het gaat, ze kon bijna niet anders en het was zeker niet haar eigen keuze! Als er niet zo'n walgelijke vraag naar was dan zouden er ook geen prostituees zijn! "Maar vanachter haar raam in de rosse buurt zong zij haar loflied voor God".
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Hoe denk jij over de prostitutie in Nederland?

Bericht door Mona Lisa »

Prostitutie die in de illegaliteit plaatsvindt zou je moeten bestrijden, maar dat kan volgens mij alleen door éérst te zorgen voor legale mogelijkheden en regulering. Als het uit de illegaliteit is kun je toezicht houden, zowel met politie als met maatschappelijk werk als medisch. Of je moet geloven in een samenleving zónder prostitutie maar dan sta je ver van de werkelijkheid af.
Plaats reactie