Veelkleurig christendom?

Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef: Weet je één voorbeeld uit de Bijbel van een mens die God zocht, en op Hem wachtte in zijn natuurstaat? Dus vóór dat er geestelijk leven in de ziel was?

En ik weet het, ik weet het niet, ik ben mezelf een raadsel. Begrijpt u het?
Ik begrijp mezelf ook vaak niet DIA. Maar ik hoop en denk dat je toch meer behoefte hebt aan Christus dan je soms schrijft!
En wat dat voorbeeld betreft; ik zou je willen wijzen op iemand als Achab, toch bij uitstek iemand die niet bepaald uit de GerGem kwam. Hij vernederde zich voor God, en God gaf hem genade, ook al was dat alleen tijdelijke genade.
DIA, ik geloof zonder meer dat God eerst het hart moet veranderen voordat iemand gelooft. Maar met de handen over elkaar daarop wachten (en je weet wat ik daarmee bedoel) doet niemand in de Bijbel. Die zoeken de HEERE als Hij te vinden is, en dat ze dat zoeken doen omdat God hun hart al heeft verandert zullen maar weinigen zich realiseren in het begin.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door Desiree »

.
Laatst gewijzigd door Desiree op 21 nov 2013, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:
-DIA- schreef: Weet je één voorbeeld uit de Bijbel van een mens die God zocht, en op Hem wachtte in zijn natuurstaat? Dus vóór dat er geestelijk leven in de ziel was?

En ik weet het, ik weet het niet, ik ben mezelf een raadsel. Begrijpt u het?
Ik begrijp mezelf ook vaak niet DIA. Maar ik hoop en denk dat je toch meer behoefte hebt aan Christus dan je soms schrijft!
En wat dat voorbeeld betreft; ik zou je willen wijzen op iemand als Achab, toch bij uitstek iemand die niet bepaald uit de GerGem kwam. Hij vernederde zich voor God, en God gaf hem genade, ook al was dat alleen tijdelijke genade.
DIA, ik geloof zonder meer dat God eerst het hart moet veranderen voordat iemand gelooft. Maar met de handen over elkaar daarop wachten (en je weet wat ik daarmee bedoel) doet niemand in de Bijbel. Die zoeken de HEERE als Hij te vinden is, en dat ze dat zoeken doen omdat God hun hart al heeft verandert zullen maar weinigen zich realiseren in het begin.
Dat Achab zich vernederde was een algemene overtuiging. Het was geen waarachtige vernedering.
We moeten altijd onderscheid blijven maken tussen de algemene overtuigende werkingen van de
Geest en de ware zaligmakende overtuigingen.
Wederom kan ik hierbij verwijzen naar het mooie boekske van prof. Wisse.
En er wordt wel eens spottend gezegd: Mensen die zalig worden met hun armen over hun darmen.
Hoe waar dit in feite ook is, een ziel zal zo nooit gaan zitten afwachten, tenminste niet als die met
God in aanraking is geweest.
Verder is het wel onze plicht om de Heere te zoeken. Zoekt den Heere terwijl Hij te vinden is, roept
Hem aan terwijl Hij nabij is. De goddeloze verlate zijn weg, en hij bekere zich van zijn boze wegen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef: Dat Achab zich vernederde was een algemene overtuiging. Het was geen waarachtige vernedering.
We moeten altijd onderscheid blijven maken tussen de algemene overtuigende werkingen van de
Geest en de ware zaligmakende overtuigingen.
Wederom kan ik hierbij verwijzen naar het mooie boekske van prof. Wisse.
En er wordt wel eens spottend gezegd: Mensen die zalig worden met hun armen over hun darmen.
Hoe waar dit in feite ook is, een ziel zal zo nooit gaan zitten afwachten, tenminste niet als die met
God in aanraking is geweest.
Verder is het wel onze plicht om de Heere te zoeken. Zoekt den Heere terwijl Hij te vinden is, roept
Hem aan terwijl Hij nabij is. De goddeloze verlate zijn weg, en hij bekere zich van zijn boze wegen.
Maar is dat geen prachtige bemoediging, DIA, dat de Heere zelfs naar Achab luistert? Iemand die wij al lang en breed zouden hebben afgeschreven? Als de Heere al naar hem wilde luisteren, zou Hij dan niet luisteren die vanuit de ziel tot Hem roepen?
Met de rest ben ik het overigens helemaal eens!
Plaats reactie