Veelkleurig christendom?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door MoesTuin »

-DIA- schreef:Begrijpen we zeker wel dat we een vreemdeling worden in het Refoland?
Ik geloof dat ik goed de weg kwijt ben. Waar we uitkomen dat weet ik ook niet.
Wel lijkt de vrees reëel dat het schip zal stranden en/of te pletter slaan.

Ik moet het opgeven.
Moge Hij die het wel weet, de weg eens wijzen.
Beste Dia

We zijn vreemdelingen in een vreemd land

dat klopt zeer zeker.

Maar geef toch nooit op

put hoop en moed en zie naar boven naar Christus en ik kan het zelf zo moeilijk onder woorden brengen wat ik zeggen wil, maar het lukt me zo goed met liederen altijd wel

Ga verder de weg met het de woorden van dit lied

http://www.youtube.com/watch?v=suDyy4xiNwo

1
Voorwaarts, Christenstrijders, drukt uws Konings spoor.
Met Zijn heil'ge kruisvaan gaat ons Jezus voor.
Weest voor Zijn bevelen, wat u dreigt, nooit doof.
Toont, hoe bang 't u worde, in Zijn woord geloof.

Refrein:
Voorwaarts, Christenstrijders, drukt uws Konings spoor;
met Zijn heil'ge kruisvaan gaat ons Jezus voor.

2
't Was Zijn woord bij 't scheiden: volg Mij onvervaard.
Ook u wordt verdrukking, smaadheid niet gespaard.
Maar Ik heb verwonnen 's werelds vorst; Zijn macht
zal uw trouw beproeven. Waakt! Strijdt in Mijn kracht.

Refrein:

3
Voorwaarts, opwaarts, broeders, werpt Zijn sterkte neer;
velt wie tegenstreven, 't geldt uws Konings eer.
Hij heeft overwonnen, heerst op 's Vaders troon;
strijdt, volhardt ten einde. 't Geldt Zijn eer, uw kroon.

Refrein:

Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door -DIA- »

MoesTuin schreef:
-DIA- schreef:Begrijpen we zeker wel dat we een vreemdeling worden in het Refoland?
Ik geloof dat ik goed de weg kwijt ben. Waar we uitkomen dat weet ik ook niet.
Wel lijkt de vrees reëel dat het schip zal stranden en/of te pletter slaan.

Ik moet het opgeven.
Moge Hij die het wel weet, de weg eens wijzen.
Beste Dia

We zijn vreemdelingen in een vreemd land

dat klopt zeer zeker.

Maar geef toch nooit op

put hoop en moed en zie naar boven naar Christus en ik kan het zelf zo moeilijk onder woorden brengen wat ik zeggen wil, maar het lukt me zo goed met liederen altijd wel

Ga verder de weg met het de woorden van dit lied

http://www.youtube.com/watch?v=suDyy4xiNwo

1
Voorwaarts, Christenstrijders, drukt uws Konings spoor.
Met Zijn heil'ge kruisvaan gaat ons Jezus voor.
Weest voor Zijn bevelen, wat u dreigt, nooit doof.
Toont, hoe bang 't u worde, in Zijn woord geloof.

Refrein:
Voorwaarts, Christenstrijders, drukt uws Konings spoor;
met Zijn heil'ge kruisvaan gaat ons Jezus voor.

2
't Was Zijn woord bij 't scheiden: volg Mij onvervaard.
Ook u wordt verdrukking, smaadheid niet gespaard.
Maar Ik heb verwonnen 's werelds vorst; Zijn macht
zal uw trouw beproeven. Waakt! Strijdt in Mijn kracht.

Refrein:

3
Voorwaarts, opwaarts, broeders, werpt Zijn sterkte neer;
velt wie tegenstreven, 't geldt uws Konings eer.
Hij heeft overwonnen, heerst op 's Vaders troon;
strijdt, volhardt ten einde. 't Geldt Zijn eer, uw kroon.

Refrein:

Lieve vriend,
als God het niet verhoedt geven we het nooit op.
We zullen nooit buigen voor onze Schepper.
we hebben voor een andere heer gekozen.
Van die heer mogen we best 'Voorwaarts strijders' zingen.
Of wat dan ook.
Daar geeft hij niet om.
Het eerste wat we moeten leren zien dat we er
totaal buiten staan.
Leren wenen over de breuk die er ligt tussen ons en onze
Schepper. Die een heilig God is, en Die niet dan door Recht
zijn uitverkorenen zal zaligen.
Hoe kan een mens ooit aan de grenzen van zijn aardse bestaan
naar binnen, waar hij hier niet heeft leren buiten staan.
We hebben ontdekkend licht nodig. U, ik en iedereen.
We moeten allemaal eerst goed aan de weet komen wie wij zijn
geworden, en wie God is.
Anders strijden we door. Voor ons zelf.
En wat zal dan mijn en uw einde zijn?
Doe ons open?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
ejvl schreef:Maar staat dat in de belijdenisgeschriften van de Gereformeerde Kerken ook zo?
Of zijn het de predikanten waarvan enkele ernstig tekort schieten om de doodstaat te verzwijgen (als dat al zo is?)
En waarop basseren we dat dan? Op een enkele ervaring, of op van horen zeggen, of op basis van een boek, op basis van een preek?

Ik ben zoekende, maar ik kan niet zo snel de belijdenis van de Gereformeerde Kerken vinden, en dan nog afhankelijk welke stroming je neemt.

Ik heb niet veel ervaring met deze kerken, maar de diensten die ik gehoord heb in een GKN kerk zijn nogal verschillend, de een reformatorisch, de ander enorm vlak zonder inhoudelijke zaken, volgens mijn mening dan. Wel belijden deze de 3 formulieren naar mijn weten volop?

Inderdaad, net wat Mister zegt, het gaat erom of wij lid zijn van de Heilige Kerk.

De zonden en dwalingen hoeven niet onbenoemd te blijven, vandaar dat ik er naar vraag specifiek te zijn en niet een algemeen iets van die kerk is minder goed, dan moet er wel specifiek aanwijsbaar grove dwalingen zijn die tegen het Woord ingaan, maar wel aanwijsbaar en aantoonbaar.
De GKN had inderdaad dezelfde belijdenis, zei het dat ze Artikel 36 hadden ingekort.
Maar in deze kerken hoorde al jaren niet meer naar deze belijdenis preken.
Ik kan me voorstellen dat er dan eens sprake is van en valse kerk, waarvan wij ons hebben
af te scheiden. Dacht ik...

Of we blijven bezwaard lid, en lezen thuis de geschriften van de vaderen, dat is dan
in een noodsituatie toch gerechtvaardigd dacht ik...
Misschien moet je de recensie van ds. J.M.D. de Heer in de Saambinder nog eens lezen van het nieuwe boek van dr. B. Wentsel.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door WimA »

JolandaOudshoorn schreef:Blijft lastig zulke discussies. Wat de een (met goede Bijbelse argumenten) een dwaling vind, vind de ander van niet. UIteindelijk hebben we niet voor niets zoveel verschillende soorten kerkelijke genootschappen en vindt uiteindelijk een ieder van ons dat zijn/haar genootschap de beste is, anders was de keuze voor een kerkelijke gemeente anders gemaakt.
De vraag is: vinden we elkaar bij het Kruis? Kennen we (persoonlijk) die Ene Naam onder de Hemel, die gegeven is tot zaligheid? Durven we het oordeel uit handen te laten en aan Hem over te laten die alles in handen heeft? Ook al begrijpen we dat oordeel niet en zouden wij wellicht heel anders oordelen?
Zolang de discussie's blijven binnen het kader van de Schrift en de Drie Formulieren van Enigheid is het prima om erover te discusseren. Anders niet. Over anderen hoeven we niet te oordelen maar we belijden wel dat God Zijn kerk vergaderd daar waar God Woord recht wordt gepredikt. Alle gemeenschappen en genootschappen die afwijken van onze belijdenissen zijn dus niet de primaire werkplaatsen van Gods Geest.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door WimA »

JolandaOudshoorn schreef:Vanuit de Johannes brief worden enkele richtlijnen gegeven om te beproeven
- Is er liefde tot de naaste?
- Wordt erkend dat Jezus Christus de Zoon van God is?
- Wordt het gezag van de Bijbel erkend?

Als je deze richtlijnen aanhoudt, vallen er ineens heel veel gemeenschappen erbinnen, en sluiten het ook weer andere gemeenschappen erbuiten.
Dit is toch gewoon - in andere termen - hetzelfde als de belijdenissen belijden? (de 3 FvE?)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door -DIA- »

WimA schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vanuit de Johannes brief worden enkele richtlijnen gegeven om te beproeven
- Is er liefde tot de naaste?
- Wordt erkend dat Jezus Christus de Zoon van God is?
- Wordt het gezag van de Bijbel erkend?

Als je deze richtlijnen aanhoudt, vallen er ineens heel veel gemeenschappen erbinnen, en sluiten het ook weer andere gemeenschappen erbuiten.
Dit is toch gewoon - in andere termen - hetzelfde als de belijdenissen belijden? (de 3 FvE?)
Ja heel beknopt. En het voordeel is dat je er zo je eigen interpretatie op na kunt houden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door WimA »

-DIA- schreef:
WimA schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Vanuit de Johannes brief worden enkele richtlijnen gegeven om te beproeven
- Is er liefde tot de naaste?
- Wordt erkend dat Jezus Christus de Zoon van God is?
- Wordt het gezag van de Bijbel erkend?

Als je deze richtlijnen aanhoudt, vallen er ineens heel veel gemeenschappen erbinnen, en sluiten het ook weer andere gemeenschappen erbuiten.
Dit is toch gewoon - in andere termen - hetzelfde als de belijdenissen belijden? (de 3 FvE?)
Ja heel beknopt. En het voordeel is dat je er zo je eigen interpretatie op na kunt houden.
Inderdaad. Want b.v. grote delen van de PKN erkennen punt 2 (Jezus Christus, de Zoon van God) niet. Laat staan punt 3.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door MoesTuin »

Nog een korte aanvulling hierop

Er worden weer kaders gesteld van groeperingen die wel en niet juist zijn. Prima, het zal best wel zo zijn, ik wandel ook niet elke kerk binnen, maar ga daar verder geen oordeel aan hangen, ik begin daar niet aan en doe daar niet aan mee, het oordeel blijf ik van af.

Maar vergeet zeker niet dat het aankomt op een harte zaak.

Je kan je nog zo goed voelen binnen de gestelde kaders van juistheid, maar als het niet in het hart is...........

Het is een combinatie....zo vaak gaat het enkel om de leer, maar hoe is het hart? Hoe is het persoonlijk?

Ik ga er vanuit goed met iedereen, maar dat is voor iedereen uiteindelijk een persoonlijk zelfonderzoek waard (ik schrik er weleens van als ik dat bij mezelf doe)

Met mij niet best, maar ik mag vertrouwen en geloven en mij beroepen op het grote Genade werk van de Heere Jezus (onverdiend)

Ik overleg ook alles in mijn hart en vanuit mijn hart
Soms zijn er zulke moeilijke dingen en zaken
Soms weet ik het ook niet precies meer
Maar dan mag ik erop vertrouwen dat als ik de Heere vraag het verkeerde weg te nemen en het goede te zegenen vanuit mijn beperkingen, dan zal Hij dat doen, geloven is ook vertrouwen.
Wat kunnen we veel leren van het kinderlijk vertrouwen, kinderlijk geloof (maar dat mag hier niet zo gesteld worden begreep ik eens eerder in een ander topic, Jammer! want het is zo rijk, ik zie het in mijn werk zo terug)

Er is maar één Heere God overigens. (nav reactie op het lied "Voorwaarts Christenstrijders")

Dat we mogen en kunnen zingen


http://www.youtube.com/watch?v=7liaszJFk6U

Kom in mijn hart
Kom in mijn hart
O kom in mijn hart
Heer Jezus
Breng keer op keer
Uw ware leer
Opnieuw in mijn hart
Heer Jezus

Blijf in mijn hart
Blijf in mijn hart
O blijf in mij hart
Heer Jezus
blijf op mijn vraag
vanaf vandaag
voorgoed in mijn hart
Heer Jezus

Woon in mijn hart
Kom in mijn hart
O woon in mijn hart
Heer Jezus
Hier is Uw huis
U eigen Thuis
Ja hier in mijn hart, Heer Jezus


Het gedicht wat mister aan haalde is treffend....

"Mijn rechterbuurman is vannacht gestorven"



ik zal het zo plaatsen in het gedichten topic, zie aldaar....
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door -DIA- »

MoesTuin schreef:Nog een korte aanvulling hierop

Er worden weer kaders gesteld van groeperingen die wel en niet juist zijn. Prima, het zal best wel zo zijn, ik wandel ook niet elke kerk binnen, maar ga daar verder geen oordeel aan hangen, ik begin daar niet aan en doe daar niet aan mee, het oordeel blijf ik van af.

Maar vergeet zeker niet dat het aankomt op een harte zaak.

Je kan je nog zo goed voelen binnen de gestelde kaders van juistheid, maar als het niet in het hart is...........

Het is een combinatie....zo vaak gaat het enkel om de leer, maar hoe is het hart? Hoe is het persoonlijk?

Ik ga er vanuit goed met iedereen, maar dat is voor iedereen uiteindelijk een persoonlijk zelfonderzoek waard (ik schrik er weleens van als ik dat bij mezelf doe)

Met mij niet best, maar ik mag vertrouwen en geloven en mij beroepen op het grote Genade werk van de Heere Jezus (onverdiend)

Ik overleg ook alles in mijn hart en vanuit mijn hart
Soms zijn er zulke moeilijke dingen en zaken
Soms weet ik het ook niet precies meer
Maar dan mag ik erop vertrouwen dat als ik de Heere vraag het verkeerde weg te nemen en het goede te zegenen vanuit mijn beperkingen, dan zal Hij dat doen, geloven is ook vertrouwen.
Wat kunnen we veel leren van het kinderlijk vertrouwen, kinderlijk geloof (maar dat mag hier niet zo gesteld worden begreep ik eens eerder in een ander topic, Jammer! want het is zo rijk, ik zie het in mijn werk zo terug)

Er is maar één Heere God overigens. (nav reactie op het lied "Voorwaarts Christenstrijders")

Dat we mogen en kunnen zingen


http://www.youtube.com/watch?v=7liaszJFk6U

Kom in mijn hart
Kom in mijn hart
O kom in mijn hart
Heer Jezus
Breng keer op keer
Uw ware leer
Opnieuw in mijn hart
Heer Jezus

Blijf in mijn hart
Blijf in mijn hart
O blijf in mij hart
Heer Jezus
blijf op mijn vraag
vanaf vandaag
voorgoed in mijn hart
Heer Jezus

Woon in mijn hart
Kom in mijn hart
O woon in mijn hart
Heer Jezus
Hier is Uw huis
U eigen Thuis
Ja hier in mijn hart, Heer Jezus


Het gedicht wat mister aan haalde is treffend....

"Mijn rechterbuurman is vannacht gestorven"



ik zal het zo plaatsen in het gedichten topic, zie aldaar....
Maar... wat nu als ik... of u... vannacht sterft...
We lezen in Job: Zal het goed zijn, als Hij u zal onderzoeken?
Dat is een onderzoek waar geen menselijke maatstaven in meedoen.
Dan komt het er op aan of ik ben begonnen of dat God is begonnen.
Alleen wat Hij wrocht, zal juichen tot Zijn eer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef: Maar... wat nu als ik... of u... vannacht sterft...
We lezen in Job: Zal het goed zijn, als Hij u zal onderzoeken?
Dat is een onderzoek waar geen menselijke maatstaven in meedoen.
Dan komt het er op aan of ik ben begonnen of dat God is begonnen.
Alleen wat Hij wrocht, zal juichen tot Zijn eer.
Kan je mij uit de Bijbel aantonen, DIA, waar staat: "Dan komt het er op aan of ik ben begonnen of dat God is begonnen."? Of is het een excuus om met de handen over elkaar niet in God te geloven zolang Hij jouw hart niet heeft veranderd?
Ik vrees DIA dat dat onderzoek waar jij het over hebt, voor veel mensen neer zal komen op: je hebt niet gewild. En dat de vraag of God begonnen is, en wanneer, wordt verwezen naar het rijk van Gods verborgen besluiten waar wij niets te zoeken hebben.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:
-DIA- schreef: Maar... wat nu als ik... of u... vannacht sterft...
We lezen in Job: Zal het goed zijn, als Hij u zal onderzoeken?
Dat is een onderzoek waar geen menselijke maatstaven in meedoen.
Dan komt het er op aan of ik ben begonnen of dat God is begonnen.
Alleen wat Hij wrocht, zal juichen tot Zijn eer.
Kan je mij uit de Bijbel aantonen, DIA, waar staat: "Dan komt het er op aan of ik ben begonnen of dat God is begonnen."? Of is het een excuus om met de handen over elkaar niet in God te geloven zolang Hij jouw hart niet heeft veranderd?
Ik vrees DIA dat dat onderzoek waar jij het over hebt, voor veel mensen neer zal komen op: je hebt niet gewild. En dat de vraag of God begonnen is, en wanneer, wordt verwezen naar het rijk van Gods verborgen besluiten waar wij niets te zoeken hebben.
Er waren mensen die met de Geest begonnen waren, en eindigden in het vlees.
Dat is een niet te onderschatten zaak, die ook niet voor niets in de Schrift vermeld staat toch?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef: Er waren mensen die met de Geest begonnen waren, en eindigden in het vlees.
Dat is een niet te onderschatten zaak, die ook niet voor niets in de Schrift vermeld staat toch?
Ja, en dus? Maar dat beantwoordt niet mijn vraag, of het er zometeen op aan komt dat God is begonnen of wij.
Jij kan bijvoorbeeld niet bewijzen dat Ruth in Moab niet gewoon eerst zelf een keuze voor God had gemaakt; en zij eindigde voor zover we weten niet in het vlees.
Wat ik bedoel is dat de Bijbels meestal deze zaken toont vanuit het perspectief van de mens: en ik ken geen voorbeeld van iemand die op Gods hartveranderende genade wachtte voordat hij in Hem geloofde. Wat God doet in een mensenhart is verborgen voor ons. Wij hebben de middelen waar te nemen, en God te geloven op Zijn Woord. Niets anders!

Zou je het echt willen, DIA, dat Christus je Koning was?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:
-DIA- schreef: Er waren mensen die met de Geest begonnen waren, en eindigden in het vlees.
Dat is een niet te onderschatten zaak, die ook niet voor niets in de Schrift vermeld staat toch?
Ja, en dus? Maar dat beantwoordt niet mijn vraag, of het er zometeen op aan komt dat God is begonnen of wij.
Jij kan bijvoorbeeld niet bewijzen dat Ruth in Moab niet gewoon eerst zelf een keuze voor God had gemaakt; en zij eindigde voor zover we weten niet in het vlees.
Wat ik bedoel is dat de Bijbels meestal deze zaken toont vanuit het perspectief van de mens: en ik ken geen voorbeeld van iemand die op Gods hartveranderende genade wachtte voordat hij in Hem geloofde. Wat God doet in een mensenhart is verborgen voor ons. Wij hebben de middelen waar te nemen, en God te geloven op Zijn Woord. Niets anders!

Zou je het echt willen, DIA, dat Christus je Koning was?
Dat is wel waar. Zo worden God ook menselijke eigenschappen en zaken toegeschreven
als hebbende een mond en oren. Dat is om de grootheid van God voor de mens enigszins
te verklaren.
De gedachte omtrent Ruth is geen reformatorische gedachte en daar wens ik dan ook niet
op in te gaan. Hier gaat je uit van mensenwerk en dar bestaat niet. Tenminste dat zal vergaan.

En zou er één mens op de aarde willen dat Christus Koning over hem was? Een beetje zelfkennis
leert wel dat ons hart zegt: Wijkt maar van mij want aan de kennis van Uw wegen heb ik geen
lust. Dat zien we in heel de Bijbel bevestigd. Dat is de val, daarin is elk mens een vijand van
God geworden. Nu zullen velen dat wel beamen uit de traditie, en de overlevering.
Een totaal andere zaak wordt het om de vijandschap in te moeten leven.

Verder: Vijanden zullen wel met God verzoend worden. Let wel, vijanden, geen vrienden.
Geen liefhebbers Gods. Maar haters Gods. Bij de inleving.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef: De gedachte omtrent Ruth is geen reformatorische gedachte en daar wens ik dan ook niet
op in te gaan. Hier gaat je uit van mensenwerk en dar bestaat niet. Tenminste dat zal vergaan.
Ik ga nergens van uit DIA. Of eigenlijk wel, natuurlijk is God in haar hart begonnen. Maar het staat er niet. En of ze erop heeft zitten wachten ook niet.
Het is gevaarlijk om de Bijbel te lezen vanuit een vooraf gedefinieerde "reformatorische gedachte". Het moet andersom zijn; de reformatorische gedachte moet worden gevormd vanuit de Bijbel.

Als je - zoals je eerlijk aangeeft - geen behoefte hebt aan Christus, dan weet ik niet zo goed wat ik van de inhoud van je postings moet denken?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Veelkleurig christendom?

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:
-DIA- schreef: De gedachte omtrent Ruth is geen reformatorische gedachte en daar wens ik dan ook niet
op in te gaan. Hier gaat je uit van mensenwerk en dar bestaat niet. Tenminste dat zal vergaan.
Ik ga nergens van uit DIA. Of eigenlijk wel, natuurlijk is God in haar hart begonnen. Maar het staat er niet. En of ze erop heeft zitten wachten ook niet.
Het is gevaarlijk om de Bijbel te lezen vanuit een vooraf gedefinieerde "reformatorische gedachte". Het moet andersom zijn; de reformatorische gedachte moet worden gevormd vanuit de Bijbel.

Als je - zoals je eerlijk aangeeft - geen behoefte hebt aan Christus, dan weet ik niet zo goed wat ik van de inhoud van je postings moet denken?
Weet je één voorbeeld uit de Bijbel van een mens die God zocht, en op Hem wachtte in zijn natuurstaat? Dus vóór dat er geestelijk leven in de ziel was?

En ik weet het, ik weet het niet, ik ben mezelf een raadsel. Begrijpt u het?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie