Autisme en geloof.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Autisme en geloof.

Bericht door MoesTuin »

Gian schreef:
Gian schreef:---knip--- Verwijzingen naar sites waar gevloekt wordt zijn niet toestaan

Edit> reacties hierop eveneens verwijderd
Sorry, maar het was een docu over autisme.
Hallo Gian

Hier hoef je geen sorry voor te zeggen.

Ik werk zelf met mensen met o.a. ook Autisme

Kon je het maar zo gemakkelijk wegknippen als hier gebeurd.

Maar de praktijk van het leven is zo heel anders, dan het gemak van de theoretische gedachte helaas.

Het is zeer complex.

Door beeld materiaal is het een mogelijkheid om je goed in te leven hoe het leven eruit ziet voor mensen met autisme voor als je er niet zo bekend mee bent, en daar "horen" nu eenmaal ook wat minder reformatorisch geaccepteerde woorden bij.

In de praktijk probeer je dit uiteraard om te buigen en het is niet gewenst, maar het is nu eenmaal niet altijd te voorkomen.

Ik maakte mee dat een bewoonster het ene moment kon zingen, "blij blij, mijn hartje is zo blij, want Jezus is een Vriend van mij" maar dan ging iets niet zoals ze het had voorgesteld en dan vloekte ze alles bij elkaar.

Maar dit is natuurlijk heel erg, vreselijk om aan te horen, maar het is pure onmacht.

En je probeert te helpen en het te voorkomen voor een volgende keer.


MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Autisme en geloof.

Bericht door Eppo Gremdaat »

Eppo Gremdaat schreef:---knip--- Spreek met respect over ambtsdragers aub

---Knip--- Kritiek op het modbeleid per pb.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Autisme en geloof.

Bericht door Gian »

MoesTuin schreef: Hallo Gian

Hier hoef je geen sorry voor te zeggen.
Ik zeg ook geen sorry om de paar vloeken die in de docu voorkomen. Het is inderdaad iets wat je helaas niet weg kan poetsen. Op straat kan je ook moeilijk met oorkleppen oplopen.

Ik kreeg echter het idee een docu over vloeken geplaatst te hebben. Dat was toch echt niet zo. Vandaar mijn reactie.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie