Wij en de islam

Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Wij en de islam

Bericht door plebe »

De moslims staan wederom op hun achterste benen. Dreigen weer met geweld en onderwerping na uitspraken door de paus.
Hoe denk jij hierover?

Bijgaand een helder artikel uit het RD van vandaag






Uitspraken paus over geweld islam verdienen bijval
Eindelijk eens een kerkleider die een duidelijke uitspraak doet over de islam, zegt Ben Kok over de gewraakte uitlatingen van paus Benedictus. Waar blijven al die joods-christelijke leiders die de paus steunen in zijn uitspraak?

De paus en Donner. Beiden draafden in hun eigen theoretische beschouwing door, als een kamergeleerde, los van de praktijk.

Theoretisch zou de sharia -als twee derde van de bevolking de islamitische wetgeving wil invoeren, na afschaffing van verdragen voor de rechten van de mens- moeten kunnen. Minister Donner vergat erbij te zeggen dat er nogal wat shariapraktijken zijn die elk fatsoenlijk mens verafschuwt, later bleek hij zelf toch ook geen voorstander.

Helaas hoor ik weer geen moslims die zeggen dat ze afstand nemen van elke shariapraktijk die niet binnen de Verklaring van de Rechten van de Mens past. Helaas vindt onze Tweede Kamer het vervolgens ook niet nodig om op voorhand een partij te verbieden die nazi- of moslimfundamentalistische principes huldigt. Als het zover zou komen, zal de wal het schip wel keren. In Duitsland zijn ze daar inmiddels wat alerter op, zij hebben hun lesje op dat gebied op vreselijke wijze geleerd, maar wij denken naïef dat zoiets ons niet overkomt.

En dan de paus. De Rooms-Katholiek Kerk belijdt dat Allah en de God van Abraham, Izak en Jakob, ons geopenbaard in Jezus Christus, dezelfde zijn. Dat is je reinste godslastering! Geen Thoragetrouwe Jood of orthodoxe moslim die dat gelooft, maar veel christenen willen dat zo geloven, al was het maar uit angst of gemakzucht.

Wie zowel de Bijbel als de Koran kent, begrijpt dat de God Die joden en christenen belijden, JHWH, de God van liefde en gerechtigheid, totaal anders is dan Allah, de maangod en de god van de strijd, de stamgod van de etnische groep waaruit Mohammed afkomstig was. Allah was een van de 365 afgoden bij de Kaäba in Mekka ten tijde van Mohammed.

JHWH echter roept ons in de Bijbel op tot liefde voor Hem en de naaste, Hijzelf zal Zijn Koninkrijk realiseren, in de hemel, zoals ook op aarde. In afhankelijkheid van Hem zijn we getuigen van dit Koninkrijk en we bidden dat het spoedig komen mag, we leven de principes ervan uit in liefde tot JHWH en de naaste, dankzij de genade en vergeving van JHWH, getoond in de Thora en bovenal in Jezus.

Onderwerping
Allah eist prestaties, strijd in jezelf en naar de wereld (jihad), om zo de wereld voor Allah te onderwerpen (islam betekent onderwerping). De ayatollahs en imams maken uit hoe je vanuit de Koran moet strijden, en zo zijn er overal en altijd sinds Mohammed oorlogen geweest. En vandaag proberen moslims in Thailand, de Filipijnen, Somalië, Nigeria of Sudan de niet-moslimmeerderheid te verdrijven met terrorisme. Als hoogste ideaal voor heel wat moslims geldt de vernietiging van Israël, weer 6 miljoen joden!

Voor het eerst worden Engeland, België en Frankrijk dit jaar gerekend tot de landen die zich in een overgangsfase van niet-moslimland naar een ”huis van islam” bevinden, volgens de islamencyclopedie, uitgegeven door de universiteit van Caïro. De moslimmens moet voor Allah de wereld overwinnen en daarbij alle „ongelovigen” tot moslim maken of onderwerpen dan wel doden. Diverse Koranteksten roepen daartoe ook daadwerkelijk op - dit is de kern van de islam.

Zo staan dus JHWH en Allah lijnrecht tegenover elkaar, zo is Allah de tegenstander van JHWH, en omdat Allah geen zoon heeft, volgens de islam, staat Allah lijnrecht tegenover JHWH en Jezus, de Zoon van God. Volgens de Bijbel (1 Joh. 2:18-27) is de islam derhalve anti Jezus Christus, dus een verschijning van de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.

Akkoordje
Diverse pausen hebben hun best gedaan het met de islam op een akkoordje te gooien in interreligieuze „bidstonden” en met hun godslasterlijke belijdenis JHWH = Allah. En nu is daar tot ieders verrassing een paus die een onfeilbare waarheid spreekt, namelijk dat de islam veel geweld leert en het geloof met geweld verspreidt. Eindelijk eens een kerkleider die op dit punt een duidelijke uitspraak doet. Of was het een ”slip of the tongue”? De ondergeschikten in de Rooms-Katholieke Kerk weten niet hoe hard ze deze onfeilbare uitspraak moeten ombuigen - stel je voor dat de rellen rond de cartoons van Mohammed zich herhalen.

Waar blijven al die joods-christelijke leiders die de paus steunen in zijn uitspraak? Of de moslimleiders die openlijk toegeven dat de paus groot gelijk heeft met deze uitspraak? De 1400 jaar geschiedenis van de islam bewijst het gelijk van de paus, evenals de Koranverzen.

Van harte nodig ik iedereen uit het lef te hebben de geschiedenis, de harde werkelijkheid van de Koran én de huidige actualiteit onder ogen te zien en daarmee het heden en de toekomst tegemoet te treden, juist ook moslims, in een voor ieder mens gezonde zelfkritiek. Het goede nieuws (Evangelie) is dan vervolgens dat de liefde van de enige ware God, JHWH, in Jezus Christus naar ieder mens uitgaat, uiteraard ook naar alle moslims.

De auteur is interkerkelijk pastor.

© Reformatorisch Dagblad
[hr][hr]
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Katie
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 jul 2006, 18:02

Re: Wij en de islam

Bericht door Katie »

plebe schreef:De moslims staan wederom op hun achterste benen. Dreigen weer met geweld en onderwerping na uitspraken door de paus.
Hoe denk jij hierover?
Tja, als ik dat zo eens bekijk, heb ik het idee dat ze met hun reacties juist laten zien dat de paus gelijk heeft. Dat de islam inderdaad gepaard gaat met geweld. Of zit ik er dan helemaal naast?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

De ervaring van zendelingen en christenen in moslimslanden leert ons dat wij onze moslimnaaste alleen voor Christus kunnen winnen door vriendschap met hem te sluiten. Beluister de lezing "Moslims naar Gods hart" van Jurjen ten Brinke (http://www.jijdaar.nl klik op: Apeldorn/Twello)

Wat de paus doet, en ook de scribent van dit artikel, is alleen maar een vijandbeeld creëren of bevorderen. Zijn daar de zaak van Christus en de zielen van onze moslimburen mee gediend? Winnen wij hen zo voor Christus?

Natuurlijk is hun godsdienst een harde en valse godsdienst. Maar bestrijden wij die door van een afstand te schelden? Er staat heel dapper "naastenliefde" in dit artikel, maar voor de rest zie ik daar bitter weinig van terug. Er spreekt vooral eigenliefde uit: moslims zijn eng en moeten uit mijn buurt blijven.

Van de week zei een moslimschoonmaker tegen een collega van mij: Jij bent de enige hier op school die met mij praat. Er lopen 250 personeelsleden rond op deze school, die allemaal weten dat je zonder Christus verloren gaat. Is het toevallig dat deze Marokkaan ook op deze school rondloopt?


P.S. Dat reken ik mezelf ook aan, ik laat een ander ook te makkelijk verloren gaan.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Unionist schreef:De ervaring van zendelingen en christenen in moslimslanden leert ons dat wij onze moslimnaaste alleen voor Christus kunnen winnen door vriendschap met hem te sluiten. Beluister de lezing "Moslims naar Gods hart" van Jurjen ten Brinke (http://www.jijdaar.nl klik op: Apeldorn/Twello)

Wat de paus doet, en ook de scribent van dit artikel, is alleen maar een vijandbeeld creëren of bevorderen. Zijn daar de zaak van Christus en de zielen van onze moslimburen mee gediend? Winnen wij hen zo voor Christus?

Natuurlijk is hun godsdienst een harde en valse godsdienst. Maar bestrijden wij die door van een afstand te schelden? Er staat heel dapper "naastenliefde" in dit artikel, maar voor de rest zie ik daar bitter weinig van terug. Er spreekt vooral eigenliefde uit: moslims zijn eng en moeten uit mijn buurt blijven.

Van de week zei een moslimschoonmaker tegen een collega van mij: Jij bent de enige hier op school die met mij praat. Er lopen 250 personeelsleden rond op deze school, die allemaal weten dat je zonder Christus verloren gaat. Is het toevallig dat deze Marokkaan ook op deze school rondloopt?


P.S. Dat reken ik mezelf ook aan, ik laat een ander ook te makkelijk verloren gaan.
Mee eens.
Ook ik kom gelukkig in gesprek met moslims. We hebben deze mensen met respect en liefde tegemoet te treden. Hun overtuiging(islam) verafschuw ik echter.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

zojuist op Nu.nl gelezen

Paus betuigt opnieuw spijt
Uitgegeven: 20 september 2006 11:09
Laatst gewijzigd: 20 september 2006 11:14

VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft woensdag ten overstaan van de duizenden pelgrims op het Sint Pietersplein gezegd dat de woede in de moslimwereld over zijn toespraak in Duitsland komt, doordat zijn woorden 'ongelukkigerwijs verkeerd zijn begrepen'.

De 79-jarige kerkvorst herhaalde tijdens de wekelijkse audiëntie dat de delen van toespraak die moslims gekwetst hebben niet zijn persoonlijke opvattingen uitdrukten.


Verder zei de paus dat hij eerbied heeft voor aanhangers van alle religies, "in het bijzonder moslims". Hij zei te hopen dat de crisis zou leiden tot 'zelfkritische' dialoog tussen religies en culturen.

Excuses

Hoewel er zeer veel oproepen aan zijn adres zijn gedaan om excuses aan te bieden aan de moslimwereld, heeft de paus tot dusver alleen maar gezegd dat het hem spijt dat moslims zich gekwetst voelen door het citaat waarin islam en geweld met elkaar in verband gebracht werden.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wij en de islam

Bericht door Gian »

Katie schreef:
plebe schreef:De moslims staan wederom op hun achterste benen. Dreigen weer met geweld en onderwerping na uitspraken door de paus.
Hoe denk jij hierover?
Tja, als ik dat zo eens bekijk, heb ik het idee dat ze met hun reacties juist laten zien dat de paus gelijk heeft. Dat de islam inderdaad gepaard gaat met geweld. Of zit ik er dan helemaal naast?
Nou, wat mij betreft niet. De voorpagina van de Spits toonde een bejaarde moslim met een bord "paus go to hell''.
Als dat het resultaat is van Mohammed's komst dan snap ik niet dat die slapjanus van een Paus excuus aanbied.
Eerst vallen er doden vanwege wat prentjes, en nu om 1 uitspraak van de Paus... :shock:

Verder is er weldeglijk een heel snel groeiend deel onder de islam die de God van Christenen en Joden met Ahllla (hoe schrijf je zoiets?) vereenzelvigt!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Wij en de islam

Bericht door olfie »

Gian schreef: Verder is er weldeglijk een heel snel groeiend deel onder de islam die de God van Christenen en Joden met Ahllla (hoe schrijf je zoiets?) vereenzelvigt!
Zonder Zaligmaker :cry:
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Wij en de islam

Bericht door tukkertje »

plebe schreef:De moslims staan wederom op hun achterste benen. Dreigen weer met geweld en onderwerping na uitspraken door de paus.
Hoe denk jij hierover?
[hr][hr]

In een woord: belachelijk. Geeft maar weer eens aan dat het gemiddelde IQ van een moslim niet meer is dan dat van een grindtegel.

Het wordt tijd voor veel meer van die pittige uitspraken door vooraanstaande mensen. We, de westerse wereld, sukkeld helemaal in. Nog een aantal jaren en de islam heeft de hele wereld veroverd.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Wij en de islam

Bericht door Unionist »

tukkertje schreef:
plebe schreef:De moslims staan wederom op hun achterste benen. Dreigen weer met geweld en onderwerping na uitspraken door de paus.
Hoe denk jij hierover?
[hr][hr]

In een woord: belachelijk. Geeft maar weer eens aan dat het gemiddelde IQ van een moslim niet meer is dan dat van een grindtegel.

Het wordt tijd voor veel meer van die pittige uitspraken door vooraanstaande mensen. We, de westerse wereld, sukkeld helemaal in. Nog een aantal jaren en de islam heeft de hele wereld veroverd.
Over IQ gesproken...

Laten we maar flink schelden op de islam, dan verdwijnt ze vanzelf. Dan denken ze: laten we Nederland maar links laten liggen, daar zeggen ze van die boze dingen tegen ons...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Adorote

Bericht door Adorote »

Het gillen en schreeuwen van de aanhangers van mohammed die met meisjes trouwde van onder de 10 jaar , is niets anders het gellien en schreeuwen van de diabolos ook wel genaamd de satan, de leugenaar van af het begin.En zeer velen van de bovengenoemde valse profeet worden Christen, Het Christendom heeft de Eeuwige overwinning.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

De Paus heeft overigens géén excuses aangeboden, alléén zijn spijt uitgesproken, hetgeen een aanmerkelijk verschil is.

Het doet vermoeden dat hij op enig moment toch weer een uitspraak zal doen die niet echt vleiend is voor moslims (mede gebaseerd op diverse artikelen op rk-net).

Narigheid is, is dat juist grote kerkelijke of wereldlijke leiders élk woordje op een goudschaaltje moeten wegen, élke zin 10 keer moeten bezien, of het wel kan wat er staat, voordat het uitgesproken wordt.

Want héél de wereld neemt de woorden zoals ze uitgesproken worden, zónder ze na te wegen.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ach, typisch islam. Al eeuwen lang roepen alle imams dat Jezus niet de Zoon van God is. De christenwereld is stil.

Dan roept één iemand wat over de islam, en er vallen doden. En dát terwijl er alleen geroepen werd dat de islam gewelddadig is. Beste Achmed, leg jij me nu eens uit wat er nu niet gewelddadig is aan mensen vermoorden.

Ik weet het niet, maar ik zie al dat harde geschreeuw en gedreigd als niets meer dan een instemmen met waartegen geprotesteerd wordt.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dan mag Geert Wilders ook wel oppassen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

memento schreef:Ach, typisch islam. Al eeuwen lang roepen alle imams dat Jezus niet de Zoon van God is. De christenwereld is stil.

Dan roept één iemand wat over de islam, en er vallen doden. En dát terwijl er alleen geroepen werd dat de islam gewelddadig is. Beste Achmed, leg jij me nu eens uit wat er nu niet gewelddadig is aan mensen vermoorden.

Ik weet het niet, maar ik zie al dat harde geschreeuw en gedreigd als niets meer dan een instemmen met waartegen geprotesteerd wordt.
Tja, maar in hoeverre dat met de Islam te maken heeft... Het zijn gewoon een stel extremisten die het voor de rest verpesten. Het probleem is dat sommige mensen het op de hele islam gaan betrekken en dat klopt voor geen kant, net zo goed als dat er onder de christelijke vlag vroeger (en in mindere mate nog steeds) enorme misdaden tegen de mensheid zijn gepleegd die niets met het christelijk geloof te maken hebben.

En gelukkig zijn de christenen niet stil. Waar jij dat vandaan hebt weet ik niet, maar ook onder moslims (en vooral door bekeerde moslims) klinkt de boodschap van verlossing door Christus, Gods Zoon. Er zijn mensen die ondanks de gevaren in moslimlanden evangeliseren. En we hebben bijvoorbeeld een man in de gemeente gehad die in Sudan christen is geworden, in de gevangenis terecht kwam, ter dood werd veroordeeld maar door bemiddeling van internationale organisaties vrijkwam en in Nederland terecht komt. Zijn fulltime-baan en levenstaak is nu om te evangeliseren onder moslims in Den Haag. Dat is maar een voorbeeld. De christenen zijn gelukkig niet stil.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

Leestip: de laatste DenkWijzer, het studieblad van het wetenschappelijk instituut van de ChristenUnie, gaat ook over de Islam.
Plaats reactie