Charismatische gemeentes

Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door joy »

Koninklijk schreef:
joy schreef:Gelezen:

Modern (charismatisch) kerkbeleid wordt gekenmerkt door verheffing van het ego.

Maar authentiek kerkbeleid wordt gekenmerkt door het ledigen van het ego.
Het heeft volgens mij meer te maken met het feit, of je een wees bent Of een zoon en dochter van de allerhoogste, en deel bent van de Koninklijke familie.

Dit concept geldt voor alle denominaties , alleen zonen en dochter regeren met Christus, zij die de genade overvloedig ontvangen, hebben..

Zijn we in Christus "" door geloof door genade"" Hebben we dezelfde stem gehoord ? "" dit is mijn geliefde Zoon in wie ik een welbehagen heb"" dan kun je pas voeten wassen !!
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat jij bij een charismatische gemeente behoor?
En dat de reden is van je aanwezigheid op dit forum, omdat je denkt hier anderen iets te moeten leren.
En niet, wat je voorgeef, uit nieuwsgierigheid hoe gereformeerden denken of zoiets, want dat weet je heel goed!


Dat zou wel zo eerlijk zijn, want je schrijft wel "ontdek god" is geen forum, heel slim hoor, maar je hebt er op RW hele stukken gequote als zijnde de waarheid.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Ambtenaar »

Koninklijk schreef: christenen die deze berichten plaatsen, Mmmm roddel, achterklap, smerige gemene verhalen, en dat door een broeder of zuster, lijkt me niet !! je hebt wel mensen die zich uitgeven a;s Christen maar dat doen de jehova's ook wist je dat ?

Als jij mij een verhaal kan vertellen uit dit blad, wat volgens jou waarheid is, zal ik jou uitleggen wat er echt gebeurt is.
In de eerste plaats was het geen blad, maar louter een weblog.

Je wilt enkele voorbeelden? Prima.

- Goudstof dat uit de bijbel van Mattheus van der Steen valt. Uit onderzoek blijkt dat het om koper gaat.
- Eindtijdstudies van Frank Ouweneel
- De zogenaamde genezing van blinde kinderen in Birma door TRIN. Hoofdrollen voor wederom Mattheus van der Steen en Willem Ouweneel. Ook evangelist Marten Visser heeft deze kwestie aan de kaak gesteld.
- etc.

Daarnaast vind ik jouw opmerking zeer ongepast. Het gaat niet om roddel en achterklap, het gaat om het informeren over misstanden in christelijk Nederland.
Heb jij een van die personen benaderd, waar ze vreselijke dingen over schreven ?? ik wel.
ik was verbaasd, hoe dit verdraaid werd, maar is een groot deel van de media daar sowieso niet schuldig aan, ik heb besloten om niets meer van ze te geloven en de principes van de bijbel te hanteren, en als ik wel iets hoor of lees degene te bereiken of uit te zoeken hoe het echt zit !!
Het weblog is sinds 2014 niet meer actief. En what's in a name: goedgelovig.
over je reactie als je daar een beetje thuis ben, Ik ben thuis in mijn eigen kerk, maar heb net als jou behoorlijk wat kennissen en vrienden in deze kerken
Het zijn geen kerken, het zijn losse gemeentes waar in de meeste gevallen totaal onvoldoende controle is op het leiderschap.
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Koninklijk »

joy schreef:
Koninklijk schreef:
joy schreef:Gelezen:

Modern (charismatisch) kerkbeleid wordt gekenmerkt door verheffing van het ego.

Maar authentiek kerkbeleid wordt gekenmerkt door het ledigen van het ego.
Het heeft volgens mij meer te maken met het feit, of je een wees bent Of een zoon en dochter van de allerhoogste, en deel bent van de Koninklijke familie.

Dit concept geldt voor alle denominaties , alleen zonen en dochter regeren met Christus, zij die de genade overvloedig ontvangen, hebben..

Zijn we in Christus "" door geloof door genade"" Hebben we dezelfde stem gehoord ? "" dit is mijn geliefde Zoon in wie ik een welbehagen heb"" dan kun je pas voeten wassen !!
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat jij bij een charismatische gemeente behoor?
En dat de reden is van je aanwezigheid op dit forum, omdat je denkt hier anderen iets te moeten leren.
En niet, wat je voorgeef, uit nieuwsgierigheid hoe gereformeerden denken of zoiets, want dat weet je heel goed!


Dat zou wel zo eerlijk zijn, want je schrijft wel "ontdek god" is geen forum, heel slim hoor, maar je hebt er op RW hele stukken gequote als zijnde de waarheid.
Dus als ik een stuk quote van ds Fraanje, ga ik dan gelijk naar zijn kerk ( wat ik dus daar ook gedaan heb) als ik een stuk quote, dan doe ik dat omdat ik daar een waarheid in lees, ongeacht wie het geschreven heeft, in de meeste gevallen ken ik de schrijver niet, net zoals bij ondekgod, of zoals bij ds fraanje, maar las hier wel een geweldige waarheid in , was alles wat gescheven en gepreekt waarheid ? dat weet ik niet ik heb namelijk niet alle preken van ds Fraanje gehoord, maar de stukken die ik geplaatst heb dus wel, (volgens mij beperkte inzicht)

en Joy weet je wie pas Charismatisch was "Jezus"" is dit fout , als ik iets lees uit ds Fraanje zijn persoonlijke bevindelijke geloofsbeleving , was deze man in mijn ogen absoluut Charismatisch, en ik vind dat dus een compliment..

draait het daarom ? nee, het draait om Jezus Hij gekruisigd .

Maar waarom willen we toch iedereen in een hokje of vakje duwen, ik noem dat ""wezen gedrag""
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door joy »

Koninklijk schreef:
joy schreef:
Koninklijk schreef:
joy schreef:Gelezen:

Modern (charismatisch) kerkbeleid wordt gekenmerkt door verheffing van het ego.

Maar authentiek kerkbeleid wordt gekenmerkt door het ledigen van het ego.
Het heeft volgens mij meer te maken met het feit, of je een wees bent Of een zoon en dochter van de allerhoogste, en deel bent van de Koninklijke familie.

Dit concept geldt voor alle denominaties , alleen zonen en dochter regeren met Christus, zij die de genade overvloedig ontvangen, hebben..

Zijn we in Christus "" door geloof door genade"" Hebben we dezelfde stem gehoord ? "" dit is mijn geliefde Zoon in wie ik een welbehagen heb"" dan kun je pas voeten wassen !!
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat jij bij een charismatische gemeente behoor?
En dat de reden is van je aanwezigheid op dit forum, omdat je denkt hier anderen iets te moeten leren.
En niet, wat je voorgeef, uit nieuwsgierigheid hoe gereformeerden denken of zoiets, want dat weet je heel goed!


Dat zou wel zo eerlijk zijn, want je schrijft wel "ontdek god" is geen forum, heel slim hoor, maar je hebt er op RW hele stukken gequote als zijnde de waarheid.
Dus als ik een stuk quote van ds Fraanje, ga ik dan gelijk naar zijn kerk ( wat ik dus daar ook gedaan heb) als ik een stuk quote, dan doe ik dat omdat ik daar een waarheid in lees, ongeacht wie het geschreven heeft, in de meeste gevallen ken ik de schrijver niet, net zoals bij ondekgod, of zoals bij ds fraanje, maar las hier wel een geweldige waarheid in , was alles wat gescheven en gepreekt waarheid ? dat weet ik niet ik heb namelijk niet alle preken van ds Fraanje gehoord, maar de stukken die ik geplaatst heb dus wel, (volgens mij beperkte inzicht)

en Joy weet je wie pas Charismatisch was "Jezus"" is dit fout , als ik iets lees uit ds Fraanje zijn persoonlijke bevindelijke geloofsbeleving , was deze man in mijn ogen absoluut Charismatisch, en ik vind dat dus een compliment..

draait het daarom ? nee, het draait om Jezus Hij gekruisigd .

Maar waarom willen we toch iedereen in een hokje of vakje duwen, ik noem dat ""wezen gedrag""
Je bent werkelijk heel slim en probeert Fraanje te vergelijken met sorensen van de ontdekgod site waar duidelijke dwaalleer wordt verkondigd.
En ... jij stopt toch ook christenen in een hokje, men moet alle "charismatisch" gaven bezitten anders ben je een wees. :OO
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door joy »

@Ambtenaar

Er zijn wel andere website waar al deze dwaalleer ontmaskerd wordt.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Koninklijk »

joy schreef:
joy schreef:
Koninklijk schreef:
joy schreef:Gelezen:

Modern (charismatisch) kerkbeleid wordt gekenmerkt door verheffing van het ego.

Maar authentiek kerkbeleid wordt gekenmerkt door het ledigen van het ego.
Het heeft volgens mij meer te maken met het feit, of je een wees bent Of een zoon en dochter van de allerhoogste, en deel bent van de Koninklijke familie.

Dit concept geldt voor alle denominaties , alleen zonen en dochter regeren met Christus, zij die de genade overvloedig ontvangen, hebben..

Zijn we in Christus "" door geloof door genade"" Hebben we dezelfde stem gehoord ? "" dit is mijn geliefde Zoon in wie ik een welbehagen heb"" dan kun je pas voeten wassen !!
Waarom zeg je niet gewoon eerlijk dat jij bij een charismatische gemeente behoor?
En dat de reden is van je aanwezigheid op dit forum, omdat je denkt hier anderen iets te moeten leren.
En niet, wat je voorgeef, uit nieuwsgierigheid hoe gereformeerden denken of zoiets, want dat weet je heel goed!


Dat zou wel zo eerlijk zijn, want je schrijft wel "ontdek god" is geen forum, heel slim hoor, maar je hebt er op RW hele stukken gequote als zijnde de waarheid.
Dus als ik een stuk quote van ds Fraanje, ga ik dan gelijk naar zijn kerk ( wat ik dus daar ook gedaan heb) als ik een stuk quote, dan doe ik dat omdat ik daar een waarheid in lees, ongeacht wie het geschreven heeft, in de meeste gevallen ken ik de schrijver niet, net zoals bij ondekgod, of zoals bij ds fraanje, maar las hier wel een geweldige waarheid in , was alles wat gescheven en gepreekt waarheid ? dat weet ik niet ik heb namelijk niet alle preken van ds Fraanje gehoord, maar de stukken die ik geplaatst heb dus wel, (volgens mij beperkte inzicht)

en Joy weet je wie pas Charismatisch was "Jezus"" is dit fout , als ik iets lees uit ds Fraanje zijn persoonlijke bevindelijke geloofsbeleving , was deze man in mijn ogen absoluut Charismatisch, en ik vind dat dus een compliment..

draait het daarom ? nee, het draait om Jezus Hij gekruisigd .
Maar waarom willen we toch iedereen in een hokje of vakje duwen, ik noem dat ""wezen gedrag""[/quote]
je bent werkelijk heel slim en probeert Fraanje te vergelijken met sorensen van de ontdekgod site waar duidelijke dwaalleer wordt verkondigd
En ... jij stopt toch ook christenen in een hokje, men moet alle "charismatisch" gaven bezitten anders ben je een wees. :OO
Lieve Joy waarom steeds zo vijandig, is het zo zwart en wit als jij zegt, misschien denken nog wel meer mensen dat ds Fraanje een dwaalleer is dan david, dat is toch niet het punt.. , ik probeerde je duidelijk te maken wat ik er in zag, en dat was heel oprecht, en zeker geen dwaalleren, deze mensen zelf zijn vaak veel bescheidener dan jij denkt, maar als we iedereen blijven bestempelen als dwaalleraren die niet in onze kerk zitten, of in ons denken passen MMmmm

ben jij zelf ook niet tot de conclusie gekomen dat je in sommige leerstellingen veranderd bent, ik bedoel een ontwikkeling heb meegemaakt was dat dan allemaal zo verkeerd, ja in principe wel, maar je ontwikkeld toch, je wordt toch geestelijke volwassener, toen je als een kind was dacht je als een kind, maar je groeit toch door, dit is een normaal proces, waar we allemaal mee te maken hebben, de bijbel staat er vol van, en de mensen om ond heen dus ook,

een bevindelijk doorleeft geloof .. is een proces ..

en ik zit op dit forum, om dit beter te begrijpen omdat ik in mijn werk als hulpverlener, en getrouwd te zijn met een vrouw die een refo achtergrond heeft dingen beter wil begrijpen, en niet steeds wil kijken naar alles wat verkeerd is gegaan, in de refo kerken, en de gevolgen daarvan, want weet je Joy, dit komt overal voor, maar ik juist wil leren en beter begrijpen wat voor mooie parels er allemaal te vinden zijn, en je staat te kijken wat we allemaal kunnen leren van elkaar..

en als iemand mij in een vakje probeert te duwen en mij zo een stempel op mijn voorhoofd wil duwen, dan zeg ik

Ik ben hervormd wat dat ik elke dag hervormen in mijn denken, ik ben gereformeerd, want ik reformeer elke dag, ben een pinkster gelovige , want ik geloof dat de heilige geest gekomen is, ik ben vergadering der gelovige, want ik kom graag samen met andere gelovige en ga zo maar door, we moeten eens stoppen om te denken dat "" mijn kerk toch wel de enige ware is "" en noem ik wezen gedrag en dit komt voor in alle denominatie's

en zonen en dochters ben ik in heel veel denominatie.s tegengekomen, en daar heel veel van geleerd,

ik wens je een fijne dag ik moet nu aan het werk, maar hoop weer gauw weer van je te horen. :)

Groet en zegen,
Koninklijk.
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Ambtenaar »

joy schreef:
Er zijn wel andere website waar al deze dwaalleer ontmaskerd wordt.
Klopt. Ik volgende destijds het door mij genoemde weblog. In andere media zijn er ook berichten over verschenen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door ejvl »

Koninklijk schreef: Lieve Joy waarom steeds zo vijandig
Je kunt het ook anders zien in plaats van vijandig.
Dit forum is bedoelt om te discussiëren, dat betekent dat er veel verschillende meningen zijn welke met argumenten verdedigt kunnen worden.
Dus als jij stelt dat er charismatische gemeenten zijn, bijvoorbeeld de pinkstergemeenten, kan ik, en anderen, van mening zijn dat in veel gevallen van pinkstergemeenten, er een dwaalleer verkondigd wordt. Dit kunnen we verdedigen met argumenten.
Als jij van mening bent dat dit geen dwaalleer is, kun je tegenargumenten aandragen.
Elkaar bekritiseren hierop, als het goed is inhoudelijk en niet via one-liners, is dit geen vijandigheid maar een discussie.
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door joy »

Koninklijk schreef:
Ik ben hervormd wat dat ik elke dag hervormen in mijn denken, ik ben gereformeerd, want ik reformeer elke dag, ben een pinkster gelovige , want ik geloof dat de heilige geest gekomen is, ik ben vergadering der gelovige, want ik kom graag samen met andere gelovige en ga zo maar door, we moeten eens stoppen om te denken dat "" mijn kerk toch wel de enige ware is "" en noem ik wezen gedrag en dit komt voor in alle denominatie's


Koninklijk.
Een prachtig rookgordijn. :jongle
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Terri »

joy schreef:
Koninklijk schreef:
Ik ben hervormd wat dat ik elke dag hervormen in mijn denken, ik ben gereformeerd, want ik reformeer elke dag, ben een pinkster gelovige , want ik geloof dat de heilige geest gekomen is, ik ben vergadering der gelovige, want ik kom graag samen met andere gelovige en ga zo maar door, we moeten eens stoppen om te denken dat "" mijn kerk toch wel de enige ware is "" en noem ik wezen gedrag en dit komt voor in alle denominatie's


Koninklijk.
Een prachtig rookgordijn. :jongle
Als je steeds zo reageert kan het niet anders of je kent Koninklijk persoonlijk en komt hij hier onder valse voorwendselen, als dat niet zo is, vind ik je reacties ongepast.
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door joy »

Terri schreef:
joy schreef:
Koninklijk schreef:
Ik ben hervormd wat dat ik elke dag hervormen in mijn denken, ik ben gereformeerd, want ik reformeer elke dag, ben een pinkster gelovige , want ik geloof dat de heilige geest gekomen is, ik ben vergadering der gelovige, want ik kom graag samen met andere gelovige en ga zo maar door, we moeten eens stoppen om te denken dat "" mijn kerk toch wel de enige ware is "" en noem ik wezen gedrag en dit komt voor in alle denominatie's


Koninklijk.
Een prachtig rookgordijn. :jongle
Als je steeds zo reageert kan het niet anders of je kent Koninklijk persoonlijk en komt hij hier onder valse voorwendselen, als dat niet zo is, vind ik je reacties ongepast.
Als je goed gelezen had, dan is het duidelijk dat ik hem ken van RW.
Persoonlijk ken ik hem niet, het zal vast wel een hele aardige man zijn.
En als iets ongepast is dan zal de moderatie het wel verwijderen.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Koninklijk »

joy schreef:
Terri schreef:
joy schreef:
Koninklijk schreef:
Ik ben hervormd wat dat ik elke dag hervormen in mijn denken, ik ben gereformeerd, want ik reformeer elke dag, ben een pinkster gelovige , want ik geloof dat de heilige geest gekomen is, ik ben vergadering der gelovige, want ik kom graag samen met andere gelovige en ga zo maar door, we moeten eens stoppen om te denken dat "" mijn kerk toch wel de enige ware is "" en noem ik wezen gedrag en dit komt voor in alle denominatie's


Koninklijk.
Een prachtig rookgordijn. :jongle
Als je steeds zo reageert kan het niet anders of je kent Koninklijk persoonlijk en komt hij hier onder valse voorwendselen, als dat niet zo is, vind ik je reacties ongepast.
Als je goed gelezen had, dan is het duidelijk dat ik hem ken van RW.
Persoonlijk ken ik hem niet, het zal vast wel een hele aardige man zijn.
En als iets ongepast is dan zal de moderatie het wel verwijderen.
Er zit je volgens mij, iets dwars Joy, maakt mij niet zoveel uit maar, je maakt er wel iets persoonlijks van, de discussie ging volgens mij over het bagatelliseren van, kerken in het algemeen, en dit volgens mij aan gebrek van kennis gebeurt en dat vind ik jammer,

het is juist goed naar elkaar te luisteren, en elkaars standpunten aan te horen, alleen mijn schoonfamilie, vind dat niet zo makkelijk (praten) terwijl ik vreselijk veel respect heb, voor wie ze zijn en hun gedrag in de wereld, als iedereen zo zou zijn (gedrag) dan zou deze wereld er een stuk beter uitzien..

En ook in mijn werk als hulpverlener kom ik veel vragen tegen, die ik vaak niet begrijp omdat ik die achtergrond niet heb, en kom dus graag in contact met andersdenkenden en gelovigen, en dit is een heel fijn forum, met hele fijne mensen joy, en ik vind het leuk om dat hier te leren, en dat jij over sommige dingen anders denkt, ik ben 28 jaar gelukkig getrouwd en heb 4 kinderen waarvan de laatste volgend jaar gaat trouwen, denk je dat ik niet als een ander begrijp dat je het niet met iedereen het overal mee eens hoeft te zijn en dan toch een fijne relatie te kunnen hebben Mmmm dus Joy, relax :sweat

en iedereen mag een mening hebben, op dit forum over andere, kerken of ze nou Charismatisch zijn of niet, maar kom niet aan met stukken van redacteurs van "" goedgelovig"" en dat de waarheid is, dat klinkt voor mij net zo stom, als ze tegen mij in het westen zeggen omdat ik vier kinderen heb en op de veluwe woon, en in God geloof, ik zeker een zwarte kous ben..

niet dat ik er onder de indruk van ben, maar het mist gewoon elk doel en dat is ""zonde"" wat letterlijk de oorsprong van het woord betekent "" je doel missen"" en dat is zonde :)
Laatst gewijzigd door Koninklijk op 24 nov 2017, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Koninklijk »

ejvl schreef:
Koninklijk schreef: Lieve Joy waarom steeds zo vijandig
Je kunt het ook anders zien in plaats van vijandig.
Dit forum is bedoelt om te discussiëren, dat betekent dat er veel verschillende meningen zijn welke met argumenten verdedigt kunnen worden.
Dus als jij stelt dat er charismatische gemeenten zijn, bijvoorbeeld de pinkstergemeenten, kan ik, en anderen, van mening zijn dat in veel gevallen van pinkstergemeenten, er een dwaalleer verkondigd wordt. Dit kunnen we verdedigen met argumenten.
Als jij van mening bent dat dit geen dwaalleer is, kun je tegenargumenten aandragen.
Elkaar bekritiseren hierop, als het goed is inhoudelijk en niet via one-liners, is dit geen vijandigheid maar een discussie.
Dit vind ik wel, een stuk beter gereageerd, jij en andere mogen natuurlijk van mening zijn dat er in veel gevallen een dwaalleer onderwezen wordt,

en het schijnt dat de meeste kerken dat weer van andere kerken vinden, en waarschijnlijk vandaag weer een aantal scheuringen, en splitsingen erbij komen, (in alle denominatie's) waarom?

Omdat als je elkaar benaderd en je bij voorbaat er al van uit gaat dat omdat hij (persoon) niet deel uitmaakt van jou stroming, een dwaalleer aanhangt, en er helemaal niets van begrijpt, ik vind dit persoonlijk erg dom. :banghead

Als ik de brieven van bijv ds Fraanje lees, en zijn persoonlijke bevindelijke geloofsbeleving omschrijft dit niet zoveel afstaat, van andere grote voorbeelden in de kerkgeschiedenis, en ook die van de Charismatische beweging, of bijv william booth van het leger des heils, of william seymour van asusa (pinkster), ik denk dat die mensen meer gemeen hadden dan wij denken.

maar noem nou eens een inhoudelijk punt, wat volgens jullie zo fout is in de charismatische stroming, en kom nou niet aan met iemand die niet echt bleek genezen te zijn, of dat soort onzinnige discussies.

:)
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door ejvl »

Koninklijk schreef: Omdat als je elkaar benaderd en je bij voorbaat er al van uit gaat dat omdat hij (persoon) niet deel uitmaakt van jou stroming, een dwaalleer aanhangt, en er helemaal niets van begrijpt vind ik dit persoonlijk erg dom.
Even iets rechtzetten, zo denk ik zelf in geen geval, ik ben kerkelijk breed georiënteerd, ik verricht nog wel eens vrijwilligerswerk in een samen-op-weg kerk, waar soms de prediking een echte dwaalleer is, maar somtijds ik positief verrast wordt. Ik serveer zeker niet iedereen af buiten mijn eigen stroming om. Integendeel, ik ga van het positieve uit.
maar noem nou eens een inhoudelijk punt, wat volgens jullie zo fout is in de charismatische stroming, en kom nou niet aan met iemand die niet echt bleek genezen te zijn, of dat soort onzinnige discussies :)
Bijvoorbeeld: (en dit geldt vast niet voor alle gemeenten)
- de kijk op schepping/evolutie.
- Het automatisme van tongen spreken bij een gelovige.
- Visie op kinderdoop.
- Nadruk op keuze van de mens in plaats van genade alleen.
- Volgens mij kennen ze geen ambtsdragers.
- Theologische studies die ontbreken waardoor Bijbelkennis en dogmatiek op een heel laag vlammetje staat.
- Wereldse muziek.
- Veel nadruk op gebedsgenezing.
- Alverzoening, iedereen wordt zalig.
- De mens in z'n natuurlijke doodstaat en de totale verdorvenheid van de mens ontbreekt vaak.
- Welvaartsevangelie.
En vast nog veel meer punten die ik zou kunnen bedenken, maar daar heb ik nu even de tijd niet voor.

Dit is ook wel interessant om door te lezen.
http://www.toetsalles.nl/htmldoc/3g7.htm
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Dodo »

Ik moet wel zeggen dat ik het behoorlijk bevoogdend vind als de ene poster de andere met "lieve" begint aan te spreken. Toon wat respect.
Plaats reactie